Gå til innhold

Til folk som ikke bruker deo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor i Oslo... og skal være ærlig nå...

 

Er det noen som er dårlig på hygiene så er det mange invandrere fra midtøsten. Spesielt damene som er pakka inni det tøyet... wtf... jeg holdt på å stryke med på bussen :(

 

Også er det noen realister som er så fjerne og så lukka inni seg selv at jeg tror ikke de vet hva en en dusj er engang. Hadde eksamen en gang... duden satt kanskje 3 pulter siden av meg og han stinka helvete, at jeg klarte å fullføre var et under! Han MÅ jo ha lukta det selv?!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eksamen er tross alt en "unntakstilstand", så vrient å generalisere der. Ingen med vettet i behold prioriterer dusj fremfor lesing hvis man har havnet på etterskudd og ikke er av den sorten som må ta pauser... Jeg har dog bodd ved siden av folk fra alle verdenshjørner i noen år ("hybelghetto", må vel ha 'overlevd' rundt 30 naboer totalt), og Afrika/Midtøsten ser ut til å ha en overvekt av "illeluktende mennesker". Skjønt, den verste var en serber :p Han leide hybelen ved siden av en sommer, og dusjet vel ikke en eneste gang etter mine observasjoner... Vi delte bad, så det var mulig å ha en viss oversikt. De eneste jeg gir toppkarakter er faktisk de innfødte :) Realistene var også vel så renslige som de andre, det er nok en gammel stereotype som av en eller annen grunn ikke er tatt livet av.

Skal du ha "bobletendenser" anbefaler jeg at du leter hos lesehestene med karakterpresstudier :p Realister er i liten grad i den kategorien - heldigvis :)

Lenke til kommentar

Han MÅ jo ha lukta det selv?!!

 

De gjør ikke det. Man blir fort vant til lukt. Prøv selv å være på telttur i tre uker i strekk uten å dusje eller bade. Dessverre tror nok de aller, aller fleste som lukter jævlig på konsert, på bussen, i klasserommet og ellers i samfunnet at de har en helt OK personlig hygiene. Og det er sjeldent noen andre tør å si noe ...

Lenke til kommentar

Jeg som trodde det var forholdsvis normalt å forvente en viss hygienisk standard når man er rundt andre mennesker, men her det visst mange svetteelskere.. :)

 

Du kan "forvente" akkurat hva du vil, men hva så? Om du forventer at folk ikke lukter på bussen, og folk lukter på bussen allikevel, hvem sin hodepine er det?

 

Og hva om folk lukter av en grunn? Hvis mannen som lukter er uteligger og ikke har noen dusj, skal han ikke få ta bussen? Som ordtaket sier: Før du har gått en mil i noens sko, bør du ikke kritisere ham/henne. Men neste gang du møter en fillefrans på bussen, kan du jo tilby ham å spandere en dusj og rene klær...

 

Hvis damen som lukter har spist hvitløk til frokost, er det din sak? Ja, det lukter, men det skyldes jo ikke manglende hygiene?

 

Vet du hva, det er lettere sagt enn gjort når man må jobbe tett med noen som lukter jævlig.

 

Jada, jeg vet. Jeg hadde min første jobb for 40 år siden, og har i et langt liv hatt kolleger både med og uten rare lukter. Men hva gjør du med det?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg som trodde det var forholdsvis normalt å forvente en viss hygienisk standard når man er rundt andre mennesker, men her det visst mange svetteelskere.. :)

 

Jeg bruker AXE TWI 2T og gammel svette blir som ny.

Lenke til kommentar

Jada, jeg vet. Jeg hadde min første jobb for 40 år siden, og har i et langt liv hatt kolleger både med og uten rare lukter. Men hva gjør du med det?

Forteller dem at de lukter, selvsagt. Det er ikke noen menneskerett å plage andre.

 

Du forsvarer fillefranser som ikke har noen dusj, men den typen argumentasjon kan ikke brukes for folk som har fast jobb, eller til og med sitter 10 meter fra dusjen.

Lenke til kommentar

Forteller dem at de lukter, selvsagt. Det er ikke noen menneskerett å plage andre.

 

Ja, det kan du fortelle dem. Men det er ikke noen menneskerett å bestemme hvordan folk skal lukte heller.

 

Du forsvarer fillefranser som ikke har noen dusj, men den typen argumentasjon kan ikke brukes for folk som har fast jobb, eller til og med sitter 10 meter fra dusjen.

 

 

Nå var topic folk som lukter på offentlige kommunikasjonsmidler. Og der jeg bor (i Bergen) har vi ikke dusj på bussen eller bybanen. Og med mindre jeg kjenner vedkommende, vet jeg vel ikke hvorfor han/hun lukter. Ville du gå bort til en fremmed på t-banen og si "Du lukter"? I så fall, vil du poste svaret...?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jada, jeg vet. Jeg hadde min første jobb for 40 år siden, og har i et langt liv hatt kolleger både med og uten rare lukter. Men hva gjør du med det?

 

 

Jeg gjør ikke så mye med det. Jeg tror faktisk aldri jeg har turt å ta opp dette problemet med enkeltpersoner som lukter vondt. Blant annet fordi jeg vet det finnes mennesker som ikke kan noe for det av en rekke grunner. Men påminnelser i tråder som denne er likevel bra. I beste fall går det et lys opp for et par som er litt slurvete med sin personlige hygiene og ser denne tråden, og mange får det litt bedre i hverdagen.

 

Min erfaring med venner og kolleger tilsier at de aller fleste som sliter med vondt lukt har skylda selv.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal stille et spørsmål ang denne trådens tema må det være hvor lenge det tar fra man svetter til det faktisk blir lukt :p Hvis det går mer enn 16 timer for de fleste så har man oftest ingen god unnskyldning, men si man rydder på et lager i mange herrens timer, blir "gjennomsvett", og er pukka nødt til å ta bussen hjem... man kan da ikke forventes å ta med seg et skift og dusjsaker for å ta hensyn til et knippe passasjerer? Det syns jeg blir urimelig strengt. Dessuten er det ikke sunt å dusje for ofte, en gang om dagen får nesten holde..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvis jeg skal stille et spørsmål ang denne trådens tema må det være hvor lenge det tar fra man svetter til det faktisk blir lukt :p Hvis det går mer enn 16 timer for de fleste så har man oftest ingen god unnskyldning, men si man rydder på et lager i mange herrens timer, blir "gjennomsvett", og er pukka nødt til å ta bussen hjem... man kan da ikke forventes å ta med seg et skift og dusjsaker for å ta hensyn til et knippe passasjerer? Det syns jeg blir urimelig strengt. Dessuten er det ikke sunt å dusje for ofte, en gang om dagen får nesten holde..

 

Har du jobbet 16 timer, har du tjent til livets opphold, født deg selv og eventuelt din familie og betalt din skatt til fellesskapet. Du fortjener en rød rose fremfor en vulgær bemerkning fra en som aldri har kjent svettelukten fra hardt arbdeide.

 

Og skulle du ha problemer med en fisefin snobb, gjør som meg:

 

Jeg bruker AXE TWI 2T og gammel svette blir som ny.

 

Ta deg gjerne et måltid med sterk hvitløk eller en chilli gulasj så svettelukten drukner i et godt multikulturelt måltid.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...