Gå til innhold

FrPs Sylvi Hardy utlendinger lukter vondt og slår


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

På dagsrevyen http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa19062014/20-06-2014

 

Lytt selv og hør fra en folkevalgt FrP politikers og bystyremedlems egen munn (lignende utsagn er forresten som innslaget viser ikke noe nytt fra den kanten):

 

Vil vi egentlig ha inn i vår egen stue noen som tenker og lukter fordi de spiser allslags mat? De banker ungene sine, ikke banker, men slår de.

FrPs Sylvi Hardy utlendinger lukter vondt og slår.

 

Jeg glemmer ikke den gang vi sa at man luktet Pakkis fordi pakistanere som kjent elsker hviltløk. Nå elsker nesten alle nordmenn hvitløk og det er meget sundt.

 

Se også:

 

http://www.agderposten.no/nyheter/kjop-tilgang-7.157?aId=1.1279333

 

http://www.nrk.no/sorlandet/kallar-frp-innlegg-rasistisk-1.11787203

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/frp-politiker-i-bystyremoete-flyktninger-lukter-og-slaar-ungene-sine/a/23235791/

 

Alle nordmenn, smør dere inn i hvitløk og gå i tog mot dette tøvet. Jeg elsker hvitløk.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Personlig synes jeg det er helt greit om FrP tar kvelden. Det betyr bare at de ikke er liv laga. Selv om noen sikkert kommer til å framstille det som resultatet av en "kulturmarxistisk" konspirasjon.

 

For ordens skyld: Det samme gjelder om Venstre eller andre partier går dukken. Men det ser ut til at fjøslykta til FrP lyser med en litt annen farge enn de andres.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

For ordens skyld: Det samme gjelder om Venstre eller andre partier går dukken. Men det ser ut til at fjøslykta til FrP lyser med en litt annen farge enn de andres.

 

  1. Du har ikke endt opp som anarkist?
  2. Eller vil du ha et topartisystem som i USA? (De liberale i USA er uten innflytelse).
  3. Så mer presist hvilke partier vil du ha igjen?

Lenke til dagsrevyen her om flyktninger og FrPs Sylvi Hardy

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/nnfa19062014/20-06-2014

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Så mer presist hvilke partier vil du ha igjen?

 

Partier som har noe å bidra med, og som noen gidder å bidra til (og stemme på). Partier som ikke overlever bommer på en eller begge punkter. Nå er jeg medlem av Venstre, og det er vel en indikasjon på at jeg synes de har noe å bidra med, og at jeg gidder å bidra til deres politikk. Men skal de overleve så fordrer det selvsagt at tilstrekkelig mange andre enn meg mener det samme.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvis vi ser litt strukturfunksjonalistisk på det utgjør FRP en søppelbøttefunksjon i norsk politikk, som alle søppeltankene graviterer mot. Forsvinner de, vil en annen ta deres plass. Derfor er det kanskje greiest å bare ha dem der. Better the devil you know ..

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mye tøvete uttalelser fra enkelte FrP politikere, men de er ikke noe værre enn andre politikere.

 

Vi har heldigvis ikke blitt så politisk korrekte som svenskene enda, men vi er godt på vei til å møte samme skjebne. De er jo spinnville i nabolandet, og vil kneble all diskusjon som ikke har den riktige meningen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå har man fått noe å ta FrP for igjen. Da tenker jeg det er feststemning på venstresiden og blant politisk korrekte intellektuelle.

 

Jeg vil faktisk påstå at FrPs politikere ER verre enn andre partis politikere. De har alltid vært populistiske, og det medfører at de tiltrekker seg folk som ikke kan noe om politikk.

 

Enig. Det kommer stadig vekk kontroversielle uttalelser fra diverse FrP-lokalpolitikere som ser ut til å kjøre sitt helt eget politiske program. Dette er hovedproblemet mitt med FrP; jeg synes de har god politikk på mange områder, men er man et aktivt medlem vil man uunngåelig bli assosiert ikke bare med Solvik-Olsen og Anundsen, men alle tullingene også. Det kan virke som partiet har to typer medlemmer; de som står inne for programmet og de som bare ikke passet inn noe annet sted.

Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk påstå at FrPs politikere ER verre enn andre partis politikere. De har alltid vært populistiske, og det medfører at de tiltrekker seg folk som ikke kan noe om politikk.

Jeg vil påstå det motsatte. AP politikere er populister og de tiltrekkes av PK folk uten egne meninger. Flokken følger PK lederen, nå heter han Støre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Mye tøvete uttalelser fra enkelte FrP politikere, men de er ikke noe værre enn andre politikere.

 

Vi har heldigvis ikke blitt så politisk korrekte som svenskene enda, men vi er godt på vei til å møte samme skjebne. De er jo spinnville i nabolandet, og vil kneble all diskusjon som ikke har den riktige meningen.

Politikere er som folk flest, de sier mye rart. Nå er det ikke bra det denne Helga sa, men hun er ikke helt på ville veier. Vi vet at mange kulturer ennå tukter sine barn. Vi skal ikke mange åra tilbake i tid her i Norge heller. Jeg husker godt det var vanlig å gi unger en ørefik her på berget.

At det lukter vondt av utlendinger er det sikkert noen som synes, det lukter vondt av mange Nordmenn også. Men i et PK land som Norge skal man jo ikke si slikt. Hva som er galt med å si det man faktisk mener forstår jeg ikke. Vi har ytringsfrihet her i landet, den er faktisk viktigere en mine og andres følelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg vil faktisk påstå at FrPs politikere ER verre enn andre partis politikere. De har alltid vært populistiske, og det medfører at de tiltrekker seg folk som ikke kan noe om politikk.

Jeg vil påstå det motsatte. AP politikere er populister og de tiltrekkes av PK folk uten egne meninger. Flokken følger PK lederen, nå heter han Støre.

 

Mens folk som bruker uttrykk som PK, definitivt går rundt og tenker selv...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vi har ytringsfrihet her i landet, den er faktisk viktigere en mine og andres følelser.

 

 

Dama blir da heller ikke kastet i fengsel eller bøtelagt.

 

At vi har ytringsfrihet betyr selvsagt ikke at man skal kunne stå på talerstolen i et bystyre og spy ut slike utsagn uten at noen tar til motmæle.

 

Ikke bare er det lite konstruktivt utspill og stigmatiserende av flyktninger, det er opplagt ikke hva Arendal FRP står for.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Det virker som at mange ikke helt vet hva populisme er. Populisme endrer seg hele tiden. Når FrP en gang for 40 år siden ble startet var de helt klart populistiske, i dag er de ikke det. FrP er et alternativ i Norsk politikk og et parti som tar av velgere fra alle kanter. FrP tilhører mer sentrum en høyresiden.

Men hva er populisme i dag? I dag er det populistisk og være opptatt av miljøet, det flerkulturelle og vi skal alle være positive til det. Vi skal ikke bemerke alle utfordringer og problemer det skaper, altså vi skal være politisk korrekte, PK. Nåde ta de som forholder seg til virkeligheten og tenker selv over hva de faktisk ser og hører. Man skal følge mengden. Alle skal med som AP så populistisk sier det. Alle vet jo at det er en løgn. Om man da tenker selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Vi har ytringsfrihet her i landet, den er faktisk viktigere en mine og andres følelser.

 

 

Dama blir da heller ikke kastet i fengsel eller bøtelagt.

 

At vi har ytringsfrihet betyr selvsagt ikke at man skal kunne stå på talerstolen i et bystyre og spy ut slike utsagn uten at noen tar til motmæle.

 

Ikke bare er det lite konstruktivt utspill og stigmatiserende av flyktninger, det er opplagt ikke hva Arendal FRP står for.

 

FrP står selvsagt ikke for det tøvet damen sier. Jeg som FrP mann selv tar avstand til det. Men damen har rett til og ytre akkurat det hun vil som folkevalgt. Selvsagt kan folk argumentere i mot. Men damen har også rett i det hun ytrer om barn. Mange kulturer slår ennå sine barn, det er noe vi alle kjenner til. Det er også mange norske som ennå tukter sine barn. Ikke noe galt og påpeke det fra en talerstol. At man snakker om vond lukt fra andre mennesker er subjektivt og tåpelig og ta opp. Men det andre er svært viktig og ha fokus på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...