Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå har jeg laga hjemmeside :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innholdsmessig er det jo litt smak og behag hva man vil ha med, spørs om du sikter mot venner og bekjente, eller den store verden, designmessig ville jeg personlig valgt enn litt mer diskret fargepalett, og dessuten liker jeg ikke frames, synes tables er mye bedre (eller div som vel er det som brukes nå, har ikke gjort noe på hjemmesida mi på to år). For å bleste min egen side, der jeg har brukt tables, så legger jeg ved en lenke ;).

 

http://www.stud.fim.ntnu.no/~windsor/

 

(ikke så mye spennede innhold akkurat men)

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan lager man thumbernails eller.no da?
Det finner du programmer som gjør for deg. Søk etter thumbnail på f. eks http://tucows.nextel.no og/eller Google, så finner du masse.
Hvilke farger burde jeg bruke?
Det er jo smak og behag, men de fargene du bruker nå er ikke særlig gode for øyene. Se litt rundt på andre sider og eksperimenter litt med forskjellige farger. Lykke til :)
Lenke til kommentar

Smaken er forskjellig. Men ettersom du spurte så er jeg enig med de tidligere innleggene.

 

Lys rosa er neppe det jeg kommer til å bruke på min side. Det som man må tenke på er hvem man vil skal se denne siden. Ettersom du har lagt inn litt om data og med linker mot både mobiler og moped så ville jeg anta at det fantes andre farger som appelerte mer.

 

Tumbnails er et must! Når bildene er så store og det endå er mange som sliter med dårlige linjer så er det ikke særlig moro å laste ned bilde på bilde for å finne et som man leter etter.

I det minste så burde filnavnet være beskrivende på alle bildene.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Ang. farger.. personlig er jeg ingen tilhenger av sterke skrikende svir-i-øya-farger (ikke at disse var SÅ ille, men var jeg deg ville jeg valgt annerledes. ) Ikke alle som er tilhengere av det jeg sier nå, men en grå fagelayout kan faktisk være ganske ok å se på. Sjekk www.tragisk.com for å se et eksempel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...