Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå har jeg laga hjemmeside :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trykk på directmedia linken, å tjen penger.  Dette funker faktisk :o

HAH!

DirectMedia er noe herk - i likhet med 99,9% av lignende opplegg. Var medlem i et år og kom opp i 15 kroner. Ja, jeg hadde meldt meg på ALLE typer mailer, og jeg klikket på ALLE jeg fikk.. hadde litt problemer med de en periode og svarene jeg fikk på forespørslene var svært useriøs og uprofessionelle..

 

Men tilbake til topic:

No offence men dette er knapt en hjemmeside. Eneste brukbare var for så vidt siden om PCene dine. Til det trenger du jo ikke rare greiene :wink:

 

Ellers er det vel ikke stort å kommentere... Behovet for et gnistrende design og ekstrem funksjonalitet er ikke akkurat nødvendig. Så jeg konkluderer med at den gjør jobben, men ikke noe mer :)

Lenke til kommentar
Kikk innom  www.home.no/yngvejos  

Jeg er mektig stolt nå :) er ingen ekspert i å lage hjemmeside, men vis dere har noen tips om hva som bør bli bedre, hva den bør inneholde etc,  så få dem frem.

 

Den var adskillig bedre enn min første side iallfall :)

Fargene var helt greie. Jeg ville kanskje brukt en lysere farge på linker i menyen, ettersom vanlig blått mot svart kan være vanskelig å lese. Jeg ville gitt dem en lys gråfarge, tror jeg. Ser du har fått inn vlink og alink i <body>-tag'en på menyen. Farge på vanlig link gjør du ved å bruke link="#C9C9C9".

 

Forslag til ting du kan prøve deg på videre er for eksempel å lage et bildegalleri med thumbnails, og kombinere dette med bruk av tabeller (meget nyttig å kunne lage tabeller, siden man etterhvert gjerne erstatter frames med dem - som noen sa. http://www.lolmeister.net/misc/utkast.jpg <- dette har jeg gjort kun med tabeller, og all koden er skrevet i Notepad. Grafikken er lagd i Photoshop)

 

Ellers ville jeg lagt til target="_blank" på linkene på link-siden, som dette:

<a href="http://www.Hardware.no" target="_blank">Hardware.no</a>

 

Da spretter linkene opp i egne vinduer når man trykker på dem.

 

Stå på, du har et bra utgangspunkt. Jeg har sett vanvittig mye verre sider enn det der :D

Lenke til kommentar
Skaff deg domene.  

 

Du kan få gratis .tk domene på www.dot.tk  

Men de hoster ikke siden.

 

www.andreaslien.tk se på den f.eks(Har ikke noe der enda), den ligger på home.no.net (start) siden servere

 

Får jo popups med på kjøpet også da.

 

den popupen kan man bare fjerne om man går inn på instillinger :yes:

Lenke til kommentar

Unnskyld, men den var litt fæl.

 

Kutt ut bruken av frames på den måten. Bruk heller tables og iframe. På den måten kan du få et mye finere oppsett.

 

Det er ingenting av farger på siden som står i stil, jo...

<body vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF" text="#FFFFFF" bgcolor="#000000">

Du kan gjerne ha forskjellige farger på alink og vlink, og vennligst legg inn link også....

<body vlink="#FFFFFF" alink="#FF0000" link="#FFFFFF" text="#FFFFFF" bgcolor="#000000">

Eller, som jeg ville gjort, brukt CSS og lagt til A:Hover, slik at du får annerledes farge på onMouseOver, og samme stil på hele siden...

 

Send en PM hvis jeg kan hjelpe... :)

Lenke til kommentar
siden min: www.hiphopstasj.com  

er fornøyd med den....

Mye som fremdeles kan ordnes på... Skriftene var litt store, bruk gjerne noen andre skrifter... Så i sourcen, den var... Svær. Kan se det ikke er du som har skrevet den, og ser også det må være meget vanskelig å vedlikeholde den...
Lenke til kommentar

1. Den bør da være under Programmering - Web-design. Dette er vel egentlig feilposting?

2. Letteste program er FrontPage fra Microsoft. Bedre program, men mer komplisert, er DreamWeaver. Beste program, er notisblokk.

3. Du bør virkelig bruke mer tid på siden yngvejos (elns).

4. :lol:

5. Moderator bør vel stenge/flytte denne?

Lenke til kommentar
1. Den bør da være under Programmering - Web-design. Dette er vel egentlig feilposting?
Nja.. Det har jo med internett å gjøre, dette også... At det finnes en som kun er for web-design betyr ikke at man ikke kan diskutere det andre steder.
2. Letteste program er FrontPage fra Microsoft. Bedre program, men mer komplisert, er DreamWeaver. Beste program, er notisblokk.
Ikke, og da mener jeg IKKE bruk Frontpage. Det er bare kødd med det. Lær deg html, og skriv kodene i Dreamweaver. Det er det beste. Da har du en wysiwyg nede på siden, om ønskelig, og du får fargeforskjeller på diverse tags, tables osv.
3. Du bør virkelig bruke mer tid på siden yngvejos (elns).
Ja, det er korrekt.
4. :lol:
Men jeg må si at jeg har sett verre. Ikke begi deg inn på bruken av frames på den måten.
5. Moderator bør vel stenge/flytte denne?
Næh..
Lenke til kommentar
1. Den bør da være under Programmering - Web-design. Dette er vel egentlig feilposting?

Nja.. Det har jo med internett å gjøre, dette også... At det finnes en som kun er for web-design betyr ikke at man ikke kan diskutere det andre steder.

Mener fortsatt at dette er feilposting.

 

:lol:
Men jeg må si at jeg har sett verre. Ikke begi deg inn på bruken av frames på den måten.
Nei, enig. Ville brukt tabeller jeg.

 

5. Moderator bør vel stenge/flytte denne?
Næh..
Neivel...

 

meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">

<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

Disse meta-kodene kan du fjerne i så fall.

Lenke til kommentar
Ikke, og da mener jeg IKKE bruk Frontpage. Det er bare kødd med det. Lær deg html, og skriv kodene i Dreamweaver. Det er det beste. Da har du en wysiwyg nede på siden, om ønskelig, og du får fargeforskjeller på diverse tags, tables osv.

 

nå tenkte jeg mer på opensource, GPL lisensert og helst multiplatform

Lenke til kommentar
nå tenkte jeg mer på opensource, GPL lisensert og helst multiplatform
Oi.. Så ikke den første posten din...

 

Til deg vil jeg anbefale å bruke notepad. Det var det jeg begynte med. Eller selvsagt andre enkle tekstredigeringsprogrammer.

 

Dreamweaver kan man, som alt annet, få tak i gratis på nettet. Men jeg skal ikke oppfordre noen til det, ettersom det er i strid med retningslinjene.

 

Jeg bruker Dreamweaver og er meget fornøyd med det. Den raporterer alt som finnes av feil på sider. Mye bedre enn andre program jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Har brukt ca 50% frontpage og 50% notepad. Må si at frontpage føkker opp endel, og kommer med mange koder jeg aldri har sett før.

 

Syns fargene er helt greie nå.

Fargene kan du ha... Men jeg ville gått vekk fra frames slik du har brukt det... Da ville jeg gått over til noe ala http://yngvejos.drange.net e.l. Der er det brukt tables...

 

Hoi hoi. nasty. hvordan får jeg tablets da? giddr du å forklare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...