Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

 

 

Da jeg bestilte en klokke fra seriouswatches til 1329 kr betalte jeg følgende avgifter i tillegg:

 

- Totale avgifter (mva av kjøp) 332 kr

- Utleggsgebyr (momsansvarsgebyr) 96 kr

- 25% mva av utleggsgebyr 24 kr

Tilsammen: 452 kr

 

Du må altså legge på nærmere 30 % på kjøp fra utenlandske forhandlere.

Nei nei, det er 25% + lite gebyr. det blir sikkert 30% for varer rundt 1000-lappen, men ikke for noe som koste mange 1000

Ja selvsagt. Hjernen stoppet et lite øyeblikk. Jeg tenkte prosentvis gebyr av en eller annen grunn, noe som ikke gir mening. På dyrere klokker vil selvfølgelig utgiftene være på ganske nøyaktig 25 %. Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde heller aldri de som jobbet i Posten stjal verdisaker og slikt fra brev/pakker, men slik er det så skal ikke se bortifra at disse her og gjør det, de er vel intet unntak fordi de jobber i Tollvesenet? Verna bedrift begge to, hvem vet. :) Er like tilbakestående å tro at de ikke gjør det.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Mener dere virkelig at tollvesnet er kjeltringer og at de tar pengene selv? Det er lenge siden jeg har lest noe så tilbakestående.

 

Må du rulle inn, litt morro må man jo ha på interveven :)

Personlig mener jeg at alle penger de tjener på sånne ting skulle ha gått tilbake til tollvesenet for å styrke det og øke antall kontroller . Bedre det en å gå i hullet som er statskassen :)

Lenke til kommentar

Går og sikler litt på en Steinhart Ocean 1. Noen som vet om den kan fåes brukt noe sted? Sjekket chrono24, ingenting der. Veldig lite på Ebay også.

 

Såpass rimelige i pris at jeg simpelthen ville bestilt rett fra steinhartwatches.de :)

 

Kjøpte nylig en Steinhart Ocean 1 Vintage Military derfra selv, om enn noe ulik fra Ocean 1 - har jeg ingenting å utsette på kvaliteten. Virker godt bygd, og forsendingen kom godt pakket inn fra Steinhart. :)

 

Et bilde for de interesserte(større oppløsning + flere bilder på flickr):

16217548010_41442cb73f.jpg

 

Steinhart Ocean One Vintage Military by bHaugland, on Flickr

Endret av ORLY?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...