Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri postet i klokketråden før.

Så dette blir min første og forhåpentligvis ikke siste post. :)

 

Jeg tenker på å kjøpe meg en klokke for å bruke til alt egentlig.

Men så er det så utrolig mye rart å velge mellom så sliter litt.

 

Den klokken jeg har likt best er denne fra certina:
http://www.certina.com/collection/gent-quartz/ds-podium-big-size-chronograph?m=5#m=6

 

Liker den stilen på klokker. Og at det er litt størrelse på den.

Har prøvd flere klokker i samme størrelse hos urmaker.

Er det noen andre klokker i den stilen dere vil anbefale?

Tenkte å legge meg på alt fra 3 tusen og opp til maks 8 tusen.

Helst nærmere 3 enn 8 da :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har min seiko 5 sport military tatt kvelden. Den har overlevd alt militærtjenesten har å by på av øvelser, oppdrag, skytetrening, gjørme, saltvann, kulde osv.

 

Jeg mistet den i gulvet og da datt Sekundviseren av, men jeg tok ut urvekret og satte viseren på plass igjen. Den fungerte fin i to timer før den stoppet. Nå er den helt død, men skiva går greit rundt når jeg snurrer på den.

 

Noen tips til en stilig klokke jeg kan slite ut med hardt arbeid ombord på skip? Behøver ikke nødvendigvis være mekanisk. :)

Lenke til kommentar

Nå har min seiko 5 sport military tatt kvelden. Den har overlevd alt militærtjenesten har å by på av øvelser, oppdrag, skytetrening, gjørme, saltvann, kulde osv.

 

Jeg mistet den i gulvet og da datt Sekundviseren av, men jeg tok ut urvekret og satte viseren på plass igjen. Den fungerte fin i to timer før den stoppet. Nå er den helt død, men skiva går greit rundt når jeg snurrer på den.

 

Noen tips til en stilig klokke jeg kan slite ut med hardt arbeid ombord på skip? Behøver ikke nødvendigvis være mekanisk. :)

 

Da jeg jobbet i ett litt røffere miljø(gassanlegg) brukte jeg for det meste en Helson Sharkdiver på 45mm. Gigantisk ur men tåler "alt"!

Lenke til kommentar

Nå har min seiko 5 sport military tatt kvelden. Den har overlevd alt militærtjenesten har å by på av øvelser, oppdrag, skytetrening, gjørme, saltvann, kulde osv.

 

Jeg mistet den i gulvet og da datt Sekundviseren av, men jeg tok ut urvekret og satte viseren på plass igjen. Den fungerte fin i to timer før den stoppet. Nå er den helt død, men skiva går greit rundt når jeg snurrer på den.

 

Noen tips til en stilig klokke jeg kan slite ut med hardt arbeid ombord på skip? Behøver ikke nødvendigvis være mekanisk. :)

 

mange i Forsvaret som bruker G-shock. SOFerne får den utlevert på depoet så da kjøper resten den etter prinsippet om at "er den god nok for dem så er den god nok for meg". Og det er den jo.

Personlig synes jeg denne er penere. men om du vil ha en litt mer "sivil" utgave, så er denne flott. Og begge tar lett i mot flere karameller per dag.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Creationwatches. Rask service, gode kommunikasjon, bra innpakket og varen var som forventet. De satte ned verdien på pakken til under tollgrensa, uten at jeg ba om det som mange vil anse som et pluss. Dessverre var det rett etter kronekursen stupte, så verdien kom 30,- over allikvel, så fikk gebyrfaenskapet fra DHL uansett.

Lenke til kommentar

hvis jeg skal ha en gshock så liker jeg dem analoge. Synes disse er stilige http://www.milrab.no/CASIO-Tough-Solar-810--Klokke/cat-p/c1000137/p10502572

 

http://www.creationwatches.com/products/casio-g-shock-57/casio-g-shock-gravitymaster-twin-sensor-ga-1000-1b-mens-watch-5231.html

 

4000 kr for en klokke som skal holde tiden og kanskje bli ødelagt er for dyrt synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Joda, men han kunne jo kjøpe en SKX nå, og kjøpe en annen klokke etter han er ferdig med førstegangstjenesten?

 

Hva med Sinn UX? Den skal jo tåle en atomkrig :p

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...