Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Da ble det ny klokke på meg.

Heller ikke denne gang ble det et premiumur.

Kentex er navnet, og ja det høres mer ut som et legemiddelpreparat enn ei klokke.

Jeg har lenge hatt lyst på en flyver, og etter at SKX'en gikk videre til pappa har det vært en ledig plass i klokkeboksen.

Var egentlig på utkikk etter noe i messing eller bronse, men fant aldri noe som helt stemte med budsjettet.

Så dukket denne opp, og den falt umiddelbart i smak.

fjp6_zpse5d74339.jpg

Såvidt jeg kan se er det et japansk firma som har drevet med klokker siden 97'.

Det sitter et Seiko Sii NH35 verk i den, så jeg er på ingen måte bekymret for urverket.

Gleder meg til å få den på lanken mot slutten av uken :dribble:

Lenke til kommentar

Da ble det ny klokke på meg.

Heller ikke denne gang ble det et premiumur.

Kentex er navnet, og ja det høres mer ut som et legemiddelpreparat enn ei klokke.

Jeg har lenge hatt lyst på en flyver, og etter at SKX'en gikk videre til pappa har det vært en ledig plass i klokkeboksen.

Var egentlig på utkikk etter noe i messing eller bronse, men fant aldri noe som helt stemte med budsjettet.

Så dukket denne opp, og den falt umiddelbart i smak.

fjp6_zpse5d74339.jpg

Såvidt jeg kan se er det et japansk firma som har drevet med klokker siden 97'.

Det sitter et Seiko Sii NH35 verk i den, så jeg er på ingen måte bekymret for urverket.

Gleder meg til å få den på lanken mot slutten av uken :dribble:

 

Det trenger ikke å være en Parmigiani eller noe annet dyrt for å være en fantastisk klokke! Jeg kikket litt på Kentex på nettet, og det virker som de har mye bra. Likte særlig Marineman og Craftsman. Fikk litt IWC vibe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jepp, virker som et solid merke.

Gleder meg til å se hvordan opplevd kvalitet er. Karen jeg kjøpte den av var bortreist, men skulle sende den i morgen.

Lenke til kommentar

 

Det har vel blitt lagt til moms osv i tollen de gangene?

To av tre ganger. Så budsjettér med moms og heller ta det som en bonus hvis du slipper. Jeg ber ikke noen merke med lavere pris, men gjør de det uten å spørre, går jeg ikke til tollvesenet og sier fra, det får være grenser for hvor lovlydig man skal være..

 

 

Problemet med å merke ned prisen er at man da ikke er forsikret for mer enn det som står på pakka.

Lenke til kommentar

Bestilte klokke fra orientwatchusa.com og fikk tollfakturaen en uke etterpå ca. Den lå på 25 000 kr for en klokke som kostet snaue 1000. Ringte og sa fra at noen som jobber med pakker og dollarprising døgnet rundt likevel ikke skjønner det amerikanske systemet med et punktum for å skille antall siffer og et komma for å skille desimaler. Det skulle ordnes opp i og jeg kunne se bort fra monsterregningen.

Så aldri til noe nytt krav om etterbetaling av mva :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...