Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ahh, både GMT Pepsi og Seamaster 300 er sweeet!

 

Alltid vært svak for pepsi, selv om SKX009 ikke helt når opp er jeg veldig glad i den :love:

Så den nye Seamaster 300 på Instagram i dag, og dayum!

Lenke til kommentar

Er virkelig en Omega Seamaster verdt tolv ganger så mye som en Steinhart for eksempel? Selvfølgelig erdet en mye bedre klokke, men tolv ganger er mye.

Her er det jo mange faktorer, arbeidskosten for produksjon av klokke(Arbeidstimer, materialer, tester m.m.),

utvikling av teknologien(MANGE timer ligger bak som må betales "tilbake"), Renome som igjen gir en indikasjon på at klokken fortsatt er likvid om ja si 10-50år m.m. og såklart så betaler en for merkevaren slik som med alt annet. Men det er mye dyrere å produsere en omega enn en steinhart.

Lenke til kommentar

 

87wa120035-1.jpg

 

 

Spekulerer i om at det er på tide å investere i en klokke. Vanen med å gå med klokke tok liksom aldri helt for meg, men tror jeg holder på å snu, og at det hadde vært flott å ha en fin mekanisk klokke.

 

Er jeg på bærtur om jeg forelsker meg i 88 Rue du Rhone 87WA120035 som første klokke i voksen alder?

Lenke til kommentar

 

 

Er jeg på bærtur om jeg forelsker meg i 88 Rue du Rhone 87WA120035 som første klokke i voksen alder?

 

 

Relativt ukjent merke for meg, men den var jo tøff. Moderat størrelse på 39mm. Finner ikke så mye info om urverk (Cal.11 1/2).

 

Et alternativ i samme størrelse er Certina DS 1, med et solid ETA 2824 urverk.

http://www.urverket.no/certina-ds-1-automatic-sort-lr-o39-mm-p-17356.html

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Er det noen av dere med Certina DS Action diver, det er vel et par stykker her i tråden, som har opplevd at bezelringen har begynnt å gulne. Min har etter en to års tid fått et lite gulskjer i tallene, det var vedlig synlig når man sammenlignet med en ny.

Urmakeren som solgte meg den skulle sjekke med Certina, men jeg har ennå ikke fått noen tilbakemelding. Det gjelder modellen i stål med sort skive, vet ikke om titanversjonen har lik bezel.

Har mistanke om at den lettere gulner fordi den er laget i akryl, men går det virkelig så fort?

Lenke til kommentar

Urverket er fra ETA, uten at jeg finner stort mer informasjon enn det. "MOVEMENT CALIBRE Cal.11 1/2, automatic, 25 jewels"

 

Det er noe med utseendet som gjør at den faller rett i smak.

 

 

27932_783673281659794_1374463332_n.jpg

 

 

Lurer på om det hadde vært glupt å fått sett litt forskjellig "in person" for å se litt mer hva jeg liker og ikke liker. Hvor langt må jeg dra for å ha kjangs til å få sett et bredt utvalg? Holder det med en Trondheimstur?

 

Jeg er svak for svart, og rosegull - men siden jeg skal ha *en* klokke som passer til "alt" tror jeg det er lurt å se på svarte klokker. 39mm virker som et greit utgangspunkt størrelsesmessig, jeg vil ikke ha et stort beist som trekker for mye oppmerksomhet.

 

Certina-en du linker er "feil" på alle mulige måter, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor.

Lenke til kommentar

Fikk en klokke med metalrem, og sitter nå å justerer lengden på den. Har ikke brukt mye klokker så vet ikke hvor stramt den burde sitte. Fjernet først 3 led, og da ble den ganske tettsittende så jeg prøvde å sette tilbake et led, men da synes jeg nesten den ble litt for løs. Hva foretrekker dere som bruker klokker ofte?

 

Vurderte også om jeg skulle bytte over til en skinrem eller nato. Klokken er en nock-off av en Bvlgari, og er kobber/messing farger.

 

Ligner litt på denne bare med kobber/messing bezel og detaljer på innsiden med svart urskive.

 

post-187645-0-82078700-1396210564_thumb.jpg

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Endte med at jeg satt på plass et led. Har du forslag til en rem som kan passe til litt mere formelt bruk? Siden den veier litt vil jeg tro den er uegnet til hverdagsbruk, så tenker det blir "festklokke". Tenker jeg heller kjøper en klokka av litt bedre kvalitet som bruksklokke.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...