Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uhm. Jeg løftet noe i dag, og på veien ned datt klokken min plutselig i fra hverandre. Før jeg begynner å forklare må jeg bare beklage mitt manglende klokkevokabular, og håpe det kommer seg. "huset" der klokken sitter, liksom, datt fra lenken, ganske rent og pent. Ved nærmere inspisering ser det ut som de fjærbelastede "pinnene" (springbars?) som sitter i lenken og "huset" knakk av en eller annen grunn. Er disse dyre? BUrde jeg klare å skifte de selv? I så fall, hvor kjøper jeg og hvis ikke, kan en urmaker gjøre det relativt billig?

 

Legger ved et bilde som illustrerer hva jeg mener med "pinner" og "hus":

post-120974-0-24638600-1321213198_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er denne Seiko'en ekte, eller er det en Rolex-kopi med Seiko-merke?

 

http://www.ebay.com/itm/SEIKO-5-Submariner-SNZF15-SNZF15J1-Japan-Made-Free-Ship-/120800235281?pt=Wristwatches&hash=item1c20414f11

Prøv å google navnet på den. "SNZF15J1"

 

Det er en ekte Seiko. Seiko sine 5 sport klokker ser slik ut. Kan vel ikke si at den er en kopi av Rolex sine heller. Isåfall hvilken skulle det vært design messig? Submariner eller Deepsea, kanskje en av de da..

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe meg Certina DS Podium. Synes personlig denne klokka er penest med den medfølgende brune skinnreim (se bilde)

http://www.bjerkeimage.no/uploads/bilder/produkter/460-2-_2_DS-Podium-herre-536_7029_42_69.jpg

 

men tenker tanken på at det er lettere å få tak i en brun skinnreim i ettertid enn det er å finne identisk skinnreim enn å finne en metall-lenke. Selges denne dette identiske klokkehuset med lenke?

Lenke til kommentar

Etter en fuktig tur i helgen klarte jeg på et eller annet merkelig vis å ødelegge lenken på klokken min så ille at jeg må bare bytte ut hele. Som en fattig student så tenkte jeg at jeg like gjerne kunne kjøpe meg en lær eller natoreim fra en eller annet nettbutikk/ebay. Klokken jeg har er en Tissot PRC 200 med grå skive (?) Ut i fra det jeg har funnet ut trenger jeg en reim som er 20 mm. Noen som har noen forslag? Kom også gjerne med forslag til en selger på ebay som selger det jeg trenger av verktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...