Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm, tror du at vi klarer å se på det bildet der om det er standard glass eller ikke? :p

 

Jeg ville nok bare hørt med urmakeren hvor mye det vil koste, med mindre noen andre her vet ca da.

 

 

 

Haha nei ikke egentlig, men posten ble veldig kjedelig uten bilde. Og jeg mistenker at det er vanlig glass, ettersom det er en billig klokke og glasset var helt gjennomsiktig. Men ja, skal prøve å komme meg til urmakeren iløpet av uka :)

Lenke til kommentar

 

 

Haha nei ikke egentlig, men posten ble veldig kjedelig uten bilde. Og jeg mistenker at det er vanlig glass, ettersom det er en billig klokke og glasset var helt gjennomsiktig. Men ja, skal prøve å komme meg til urmakeren iløpet av uka :)

 

Hehe.. Jeg vil nok tippe det er vanlig mineral-glass hvis det skal være noe.. :)

 

Også vil jeg nok tro at det koster minimum 500,-, kan hende jeg er heeelt på vidden, men er vel noe rundt der det pleier å koste for en helt vanlig og ikke så dyr klokke.

Lenke til kommentar

Hmmm...det kan godt være NgZ. Har som sagt ikke så mye peiling på klokker, men mulig den er fin med vanlig skinnreim. Personlig syns jeg lenke ser litt "kulere" ut, men jeg vet jo ikke hva som ser bra ut i den og den sammenhengen :p

Umulig å bedømme sånt på bilde uansett, så det får du se når du får den. Men det er fort å enkelt gjort å bytte lenke/rem med et lite verktøy (ebay sprin bar remover f.eks.), så om du får lyst på forandring etter en liten stund ville jeg sjekket det ut. Relativt gode lærreimer får man vel fint for under momsgrensen. Blir jo gjerne litt "penere" med lærreim, IMO. Mao. kjekt til dress o.l.
Lenke til kommentar

Skal en tur i forsvaret og derfor trenger jeg en ny klokke som tåler en god støyt. tenker til maks 2000kr siden det er stor sannsynlighet for at den blir ødelagt eller skadet. Tips?

Vil du gå lengst mulig ned i pris går du for en Casio F91W. Min overlevde ett år i Storm, så den bør holde de fleste steder..

Lenke til kommentar

LOL, jeg har et noob-spørsmål angående automatiske klokker. Det spiller vel ikke noen rolle hvilken vei eller hvor mye pendelen på baksiden beveger seg? Klokka trekker seg vel opp uansett?

Det varierer, slett ikke alltid. :p

Men med mindre du aktivt dreier den bare en vei for å trekke de opp, er det jo ikke noe praktisk problem. Men greit å være obs på om man skal ha en watch-winder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...