Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er overraskende hva man verdsetter når man lever på 6800kr i måneden, der husleien kommer på 4k i tillegg til strøm, internet og mat.. :)

Det kan være, men mange synes det er mindre stas med brukte ting uansett. i hvert fall å lenge det er mulig å kjøpe tilsvarende nytt. Men det vet du best selv.

 

Ang. Gant-klokken er den sannsynligvis ikke i nærheten av å være verdt 1400kr, akkurat som det meste annet av "klesmkerklokker" ellermotemerkeklokker ikke er verdt prisen. Det gjør at jeg f.eks. ikke ville kjøpt den til samboeren, selv om hun sikkert ville blitt glad i den. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha, hvem snakker om å kjøpe brukte ting? Skjønner ikke helt hvor den kommer fra.. Hadde aldri kjøpt noe brukt til dama mi, med mindre det er et hus eller en fin bil :p

 

 

Skjønner.. Jeg tror jeg dropper hele idéen om klokke, takk for svar. Vi har planer om å dra til Praha i sommer, får heller spante hennes del. Det kan vel ikke slå feil :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Får høre med lokale urmakere hva de eventuelt skal ha for å bestille inn.

 

Hvorfor det? Det kommer hvertfall ikke til å bli billigere. Det er jo samme klokken, så hvorfor ikke bare bestille den på nett, for så å få den i postkassen en uke etterpå?

1. Man støtter opp om lokale urmakere.

2. Man har garanti hos en forhandler i nærområdet.

3. Ventetiden vil bli like lang.

 

Dersom prisen er den samme, så ser jeg ingen god grunn til å ikke skulle søttte lokale forettninger framfor store webbedrifter.

 

Edit: I tillegg vil en urmaker foreta justeringer av reim uten å ta ekstra kostnader for dette.

Endret av Mantoius
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som du sier, "hvis prisen blir den samme" :roll:

 

Good luck with that...

 

 

Edit: Punkt to er selvfølgelig et godt poeng, og jeg kjøper også helst i norske forretninger hvis jeg kan. Punkt 1 er jeg derimot ganske uenig i. Her jeg bor finnes det vel omtrent ikke en eneste urmaker jeg vil karakterisere som noe mer "lokal" enn en kiwi-butikk.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det er jo ofte feil å kalle det garanti, om man skal pirke litt. Kjøper man en klokke i utlandet gjelder jo som regel fortsatt garantien som merket selv har på klokken også i Norge. Det som imidlertid er fordelen med å kjøpe i Norge er jo at man også beskyttes av forbrukerkjøpsloven, og derfor ikke er avhengig av en velvillig produsent og urmaker for å få klokken fikset gratis.

 

Skulle jeg kjøpt en klokke for et femsifret beløp og oppover er det helt klart noe jeg ville tatt med i beregningen, men stort sett har vel klokker i den prisklassen ganske gode garantiordninger uansett. Som Frigata sier er det kanskje ikke verdt å bry seg så utrolig mye om det for en klokke verdt en tusenlapp eller to...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Personlig likte jeg best Maurice Lacroix sin Roue Carrée Seconde

 

De har (eller eventuelt hadde) en av den hos Tidemann. Ganske kult å se sekund-"viseren" når klokken går. :dribble:

 

Ellers hadde min lokale urmaker inne en mekanisk Seiko. Han skulle ha omtrent det dobbelte av det det koster på nettet og da er det vel greiere å kjøpe en ny hvis noe skulle gå galt innenfor garantitiden.

 

Jeg kjøpte en klokke som ville ha kostet et femsifret beløp i Norge og jeg fikk den for godt under halv pris på nett. Da er den noe reduserte garantitiden en risiko jeg er villig til å ta..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...