Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Det er jo ofte feil å kalle det garanti, om man skal pirke litt. Kjøper man en klokke i utlandet gjelder jo som regel fortsatt garantien som merket selv har på klokken også i Norge. Det som imidlertid er fordelen med å kjøpe i Norge er jo at man også beskyttes av forbrukerkjøpsloven, og derfor ikke er avhengig av en velvillig produsent og urmaker for å få klokken fikset gratis.

 

Skulle jeg kjøpt en klokke for et femsifret beløp og oppover er det helt klart noe jeg ville tatt med i beregningen, men stort sett har vel klokker i den prisklassen ganske gode garantiordninger uansett. Som Frigata sier er det kanskje ikke verdt å bry seg så utrolig mye om det for en klokke verdt en tusenlapp eller to...

 

Er jo bare å kontakte en advokat så fikser det seg. laugh.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men er det snakk om Panerai går nesten alt. :)

 

Deg om det.

 

De som eier en Panerai har jo som oftest en bråte med lærremmer og bortimot alle funker utseendemessig, selv om snakeskin etc kan se litt tacky ut. :)

 

Panerai_Radiomir_GMT_straps.jpg

 

tous.jpg

 

DSC08314.JPG

 

Strap_Panerai_Luminor_Chronograph.jpg

 

 

Edit: Og ja, enkelte ser ganske harry ut, men alikevel går det. Smaken er som baken. :p

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

men er det snakk om Panerai går nesten alt. :)

 

Deg om det.

 

De som eier en Panerai har jo som oftest en bråte med lærremmer og bortimot alle funker utseendemessig, selv om snakeskin etc kan se litt tacky ut. :)

 

Igjen, deg om det. Jeg liker ikke lysebrunt skinn til klokker med sort urskive. Det gjelder også Panerai, selv om det i følge deg "funker". Du er selvfølgelig mer enn velkommen til å ha en annen mening, men akkurat i dette tilfellet er det jo akkurat det det er. En mening. Ikke en fasit.

Lenke til kommentar

De som eier en Panerai har jo som oftest en bråte med lærremmer og bortimot alle funker utseendemessig, selv om snakeskin etc kan se litt tacky ut. :)

 

...

 

Edit: Og ja, enkelte ser ganske harry ut, men alikevel går det. Smaken er som baken. :p

Mange som har Panerai har heller ikke håndledd til det, så da ser det både harry OG latterlig ut. :p

 

Det er jo samme trenden med masse andre merker også. Folk har håndledd som en tlvåring, og har en tømmerhoggerklokke kun Arnold kunne båret med verdighet på armen.

Lenke til kommentar

De som eier en Panerai har jo som oftest en bråte med lærremmer og bortimot alle funker utseendemessig, selv om snakeskin etc kan se litt tacky ut. :)

 

...

 

Edit: Og ja, enkelte ser ganske harry ut, men alikevel går det. Smaken er som baken. :p

Mange som har Panerai har heller ikke håndledd til det, så da ser det både harry OG latterlig ut. :p

 

Det er jo samme trenden med masse andre merker også. Folk har håndledd som en tlvåring, og har en tømmerhoggerklokke kun Arnold kunne båret med verdighet på armen.

 

True. Liker en del av Panerai sine modeller, men har ikke håndleddet til å bære de. Ser ganske tullete ut når lugsa går utenfor håndleddet.

 

Trenden med store "Ubåt/nixon" klokker ser helt på trynet ut. Jeg skjønner det ikke. Hva skal man med 250 gram stål på hånden som man betaler store summer for som også ser dårlig ut? Ser de dårlig? Er det derfor de må ha ekstra stor skive?

 

hmmm...

Lenke til kommentar

True. Liker en del av Panerai sine modeller

 

 

Trenden med store "Ubåt/nixon" klokker ser helt på trynet ut. Jeg skjønner det ikke. Hva skal man med 250 gram stål på hånden som man betaler store summer for som også ser dårlig ut? Ser de dårlig? Er det derfor de må ha ekstra stor skive?

 

 

3a461958-f7a9-4811-8b94-158cae2c6f88.jpg

Endret av fkm
  • Liker 2
Lenke til kommentar

True. Liker en del av Panerai sine modeller

 

 

Trenden med store "Ubåt/nixon" klokker ser helt på trynet ut. Jeg skjønner det ikke. Hva skal man med 250 gram stål på hånden som man betaler store summer for som også ser dårlig ut? Ser de dårlig? Er det derfor de må ha ekstra stor skive?

 

 

Snip*

 

STOR forskjell på en Panerai og Nixon/Ubåt. Det håper jeg du forstår. Selv om jeg har sansen for Panerai og deres klokker betyr det ikke at jeg liker eller bruker generelt store klokker, det har jeg ikke håndledd til. :)

 

PAM249_Pict01.jpg

 

nixon-51-30-chrono-matte-bl_2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...