Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Det var vel heller den andre delen av utsagnet ditt jeg tenker på. Panerai er jo poster boy for 250 gram stål på håndleddet.

De fleste Panerister ser vel heller det positive i at du ikke liker klokkene.

 

Panerai er noe særegent , enten misliker man dem eller så liker man dem..

 

Jeg personlig synes de så helt plain & ikke særlig fine ut når jeg første gang så dem tilbake i 2000-01, så fikk jeg prøve en som jeg kjøpte, noe jeg ikke angret på, eneste som angret var lommeboka da Panerai blir mer en hobby en kun en klokke.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ensten er jeg fullere enn jeg tror, eller så er det samme linken.

 

Vel, det er samme modell men det er en liten forskjell på farge. Skal være riktige lenker nå.

 

Etter litt søking på nett så ser det ut som om merket er helt kurant for prisen. Ut ifra mine beregninger og importkalkulatoren til Tollvesenet ser det ut til at det blir ca 21-2200 kr ferdig fortollet + frakt.

 

Dersom jeg får en del bedre klokke ved å strekke med 2500 kr så kan det funke men det er maks.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hvilken prisklasse tenker du på?

Haha! Godt spørsmål. Kommer vel ann på hvor mye jeg liker klokken men vil gjerne holde meg under 10 k. Spiller ingen rolle hva den koster så lenge jeg liker den :)

Om jeg må over det så er jeg villig, men må nok spare litt da.

Endret av CuteOne
Lenke til kommentar

Tror det er ganske vanskelig å finne fine skeleton/open heart-klokker i den prisklassen. Personlig syns jeg Pyrolume har noen kule modeller, men ikke noe jeg ville kjøpt med mindre jeg hadde en ganske omfattende klokkesamling. De selges på Ebay, men det virker ikke som om de har noen til salgs for øyeblikket. Denne fra Orient er godt innenfor prisklassen, men selv syns jeg ikke den er særlig pen. Jeg liker denne fra Frederique Constant godt, men den er jo ikke så veldig åpen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes en del spennende alternativer fra Kina, jeg leste en gang en liten oversikt over hvilke fabrikker/merker/modeller som det var noen vits i å kjøpe, men det husker jeg jo selvfølgelig ikke. Ellers kan man jo søke litt etter "ETA skeleton" eller "ETA open heart" ETA er en sveitsisk urverkspordusent eid av SWATCH-gruppen. Du har også et par andre laternativer. Desverre gir "swiss skeleton" altfor mange fake skjit-treff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...