Gå til innhold

FIFA 15 tråden, tidenes mest rævva FIFA utgivelse.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verste eksempelet på hvor råttent ratingsystemet i clubs er. Hadde 7.2 match rating som GK til pause, og det var ikke en feilaktig rating som man bare har en liten stund. Lå på den ratingen i minst 5 min før pause, etter noen redninger og treff på alle pasningene.

 

Så startet andre omgang, og jeg ble justert rett ned til 6.5 (???) ved avspark. Minus 0.7 helt ut av det blå. Normalt får man jo bedre rating når andre omgang starter (som også er veldig idiotisk).

 

Tok bare noen få minutter før jeg var nede på 6.3, helt uten at jeg var involvert i spillet. Bare stod riktig plassert i mål.

 

Edit: joina en ekstrem Barcelona-klubb:

 

77e2d28d1d8b6d33aa771c580746798d.png

 

d5f6bf37b4304a4fa187b673c247d084.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Han er OP. Ja, han er en av verdens beste spillere irl, men det at han skal vinne HVER hodedueller, HVER løpeduell, score fra alle vinkler osv. er bare tull. Nå er ikke Ronaldo det eneste tilfellet når det kommer til dette, men han er uten tvil frontfiguren på hva som er galt med dette spillet.

 

Jeg mener at man skal være en god FIFA-spiller for å klare å spille bra med Ronaldo. Nå kan man være så rævva man bare vil, man trenger bare å løpe og skyte. I skytespill har man bedre våpen enn andre, men de krever fortsatt at den som styrer kan å bruke våpenet for at det skal være bra. EA har gjort for mye for at dette spillet skal være for alle. Det gir ingen gjevinst å bruke timer på å prøve å bli god, for ofte så taper du mot spillere som pace abuser eller bruker OP spillere og skyter fra alle vinkler.

 

Nå er det verst i FUT (siden det er et ødelagt modus), men i seasons er det også evig irriterende å møte Real Madrid 7 av 10 ganger i løpet av en sesong fordi folk ikke gidder å lære seg spillet.

Lenke til kommentar

d100cdc8052f5e3e6daa3dc75aeaae98.png

 

Betyr at jeg kan ødelegge kampen for tre av spillerne på laget hvis jeg vil.

 

Og: jeg var GK i den kampen (greit å legge om til 5atb når man er GK). Ble MOTM og fikk ca 7 som match rating. Men når jeg ser på match form så ser det ut som at jeg fikk ca 5.5 (elsker stolper....) og jeg var visstnok ikke GK engang i denne kampen.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Så lenge spilleren har fart kan alle slå alle. Fifa har aldri gått mindre på ferdigheter enn i år. Fryktelig kjedelig siden i spill skal det være forskjeller. Fart og spillere som har et rykk fra en annen verden er problemet. Ea kommer aldri til å fikse men heller gjøre ting enda enklere, man skal treffe alle massene

Fullt mulig å forsvare seg mot pace abusers, taktisk forsvar. Forutse motstanderens bevegelser og ha raske forsvars spillere med høy def workrate.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprettet en klubb på PS4, hvis noen vil joine. Rekrutterer både herifra, VG-forumet, EA-forumet og Fvpa.

 

Grunnen til at jeg opprettet en klubb er at jeg er lei av måtte spille drop-ins eller joine en public club hver gang jeg vil spille og de jeg normalt spiller med ikke er online.

 

Jeg kommer til å fjerne alle når vi er ferdige, for å unngå at noen få vil spille uten å egentlig ha en brukbar lagoppstilling. Så jeg spiller hver gang klubben spiller. Har tidligere vært et problem at noen for eksempel vil spille selv om de bare er 2-3, og så er det ingen av dem som vil spille defensivt.

 

Kommer til å ha en gruppesamtale på Skype. Den kan man forlate akkurat når man ønsker det, hvis man synes det er irriterende med alle meldingene som tikker inn. Jeg tar bare kontakt med de jeg har i vennelista når jeg/vi vil spille, hvis det er noen som har forlatt gruppa.

 

En seriøs, men litt original klubb. Kommer ikke til å beholde de verste driblefantene eller folk som lager dårlig stemning, men håper jeg slipper å kvitte meg med noen. Er dessverre ingen selvfølge at man får joine, men kommer ikke til å være veldig kravstor :)

 

Klubbnavn. Watch my Socks (kan evt søke den opp av og til og se om det er en klubb du vil joine)

PSN er Viskris, Skype er viskris.pro

Lenke til kommentar

Jeg spår Tippeligaen 2015 ved hjelp av FIFA 15!

Hver dag før seriestart legger jeg ut en "spåing" på youtube-kanalen Hodoze.

Det skal spås en eller flere kamper før hver serierunde gjennom hele sesongen! :D

 

Første serierunde spår jeg disse kampene:

Molde - Odd

Lillestrøm - Start

Rosenborg - Aalesund

Vålerengen - Strømsgodset

Stabæk - Haugesund    Legges ut i morgen (søndag) kl. 14.

 

Ta en tur innom! Jeg anbefaler sterkt RBK - Aafk og VIF - Godset :)

Og hvis dere liker det, kommentér gjerne!

Endret av Hodoze
Lenke til kommentar

Har ikke D.no en klubb som så og si spiller hver kveld? Må vel være bedre å joine den enn å spille i en klubb som kun kan spille når du vil og kan.

 

Akkurat nå er jeg bare i en tysk klubb som har vært inaktiv i en uke. San Lorenzo gikk i oppløsning i går, selv om vi gjorde det veldig bra, og da er jeg bare i den tyske klubben atm. Som mange sikkert har merket så har jeg flere brukere.

 

Jeg bare antar at det er flere som vil joine en klubb nå og da, og kan komme tilbake til når man vil. Jeg ser egentlig ingen ulemper ved å joine en slik klubb.

 

Mulig at jeg har brent noen broer her på diskusjon.no, men gir dette en sjanse siden jeg selv synes at konseptet virker veldig lovende.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

 

Opprettet en klubb på PS4, hvis noen vil joine. Rekrutterer både herifra, VG-forumet, EA-forumet og Fvpa.

 

Grunnen til at jeg opprettet en klubb er at jeg er lei av måtte spille drop-ins eller joine en public club hver gang jeg vil spille og de jeg normalt spiller med ikke er online.

 

Jeg kommer til å fjerne alle når vi er ferdige, for å unngå at noen få vil spille uten å egentlig ha en brukbar lagoppstilling. Så jeg spiller hver gang klubben spiller. Har tidligere vært et problem at noen for eksempel vil spille selv om de bare er 2-3, og så er det ingen av dem som vil spille defensivt.

 

Kommer til å ha en gruppesamtale på Skype. Den kan man forlate akkurat når man ønsker det, hvis man synes det er irriterende med alle meldingene som tikker inn. Jeg tar bare kontakt med de jeg har i vennelista når jeg/vi vil spille, hvis det er noen som har forlatt gruppa.

 

En seriøs, men litt original klubb. Kommer ikke til å beholde de verste driblefantene eller folk som lager dårlig stemning, men håper jeg slipper å kvitte meg med noen. Er dessverre ingen selvfølge at man får joine, men kommer ikke til å være veldig kravstor :)

 

Klubbnavn. Watch my Socks (kan evt søke den opp av og til og se om det er en klubb du vil joine)

PSN er Viskris, Skype er viskris.pro

 

 

 

Spille klubb med deg? Din blære.

 

 

 

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...