Gå til innhold

FIFA 15 tråden, tidenes mest rævva FIFA utgivelse.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

har ikke opplevd problemer med frame raten så kan ikke uttale meg om det , men du verden for ett bra fifa! utrolig gøy å spille UT igjen ^^ ble italiensk på meg da jeg fikk Totti! faen så god han er til tider! ^^

Gøy at du kan låne en superspiller for 2 kamper, og fantastisk at de har lagt til muligheten for at flere kan spille sammen på FUT,vi var 4 stk som spilte! ikke at det gikk bra men gøy å spille, litt forskjell på kvaliteten på de som var med ^^

 

Har ikke prøvd career modus enda men håper det er forbedret kraftig, det har alltid vært så dårlig laget, spesielt for en pro, husker enda fifa 13 der hver jævla kamp for norge var en debut selv om jeg hadde spilt ca 50 kamper og vært lagets og kvalifiseringens desiderte toppscorer.

 

savner muligheten å bruke en pro utenom career modus også, vet ikke om de har lagt til det nå, men var gøy å spille med proen min mot dem ^^

 

Ellers kjenners fysikken og farten bra ut, eneste jeg kan klage på er at keeprene gjør mye unødvendige feil, spesielt returer på ting de skal ta, men plutselig drar de opp eventyrlige redninger helt ut av det blå.

Og hvis man spiller med andre venner på laget sitt og begge trykker trekant og så stopper en, så går keeper helt bananas og han går aldri helt ut, han bare stopper opp på en awkward plass.

 

Du spiller på ps4 eller ?

 

jepp er det så mye forskjell fra xbone? har sett at pcen har hatt sine problemer og så er jo ps3 og x360 noe helt annet igjen så kan ikke dømme dem helt heller.

 

 

forøvrig litt kult men også irriterende med den emosjonelle funksjonen for spillerne som gjør at de gjør feil og tabber pga nerver, slik skal det jo være selv om det kan føre til irriterende tabber!

Lenke til kommentar

Det hørte jeg i fjor også. Jeg hører alltid unnskyldninger. Det er mulig å forsvare seg mot det meste, og du kan ikke forvente å vinne alt. Pace er faktisk en stor del av fotballen, så hvorfor skal ikke dette reflekteres i et spill som prøver å simulere fotball? Så kan vi diskutere om det veier for tung i spillet, men for min del tenker jeg sjeldent på det som OP e.l.

 

Jeg har enda ikke fått testet fullversjonen av 15, så jeg skal vente med å felle noen dom. Men utifra hva jeg har lest av erfaringer med årets spill, så virker det som at de fleste er enige i at ting går fremover. Med en ny engine, sikkert mye ny kode osv. så er det naturlig at ting ikke blir perfekt i det første spillet laget for de nye konsollene.

 

Uansett, med så mye positive forandringer så får vi heller prøve å fokusere på det, og heller akseptere at ting tar tid å perfeksjonere. Det vil nok aldri bli helt perfekt heller, ettersom noen alltid finner ting å klage over.

Lenke til kommentar

Fart er viktigere i år ja, men det er jo riktig at Walcott lett løper fra Mertesacker. derimot om Mertesacker posisjonerer seg riktig så har han NULL problemer med å dytte Walcott av ballen.

Man må bare lære seg å forsvare litt annerledes, man venner seg til det.

 

Som hvert eneste år er det en del svakheter, noe vil jo bli fikset over tid med patching og andre ting først i neste Fifa, men det er ingen tvil om at spillet har bedre flyt enn noen gang og det går rette veien selvom det er med bitte små skritt :p

Lenke til kommentar

 

 

har ikke opplevd problemer med frame raten så kan ikke uttale meg om det , men du verden for ett bra fifa! utrolig gøy å spille UT igjen ^^ ble italiensk på meg da jeg fikk Totti! faen så god han er til tider! ^^

Gøy at du kan låne en superspiller for 2 kamper, og fantastisk at de har lagt til muligheten for at flere kan spille sammen på FUT,vi var 4 stk som spilte! ikke at det gikk bra men gøy å spille, litt forskjell på kvaliteten på de som var med ^^

 

Har ikke prøvd career modus enda men håper det er forbedret kraftig, det har alltid vært så dårlig laget, spesielt for en pro, husker enda fifa 13 der hver jævla kamp for norge var en debut selv om jeg hadde spilt ca 50 kamper og vært lagets og kvalifiseringens desiderte toppscorer.

 

savner muligheten å bruke en pro utenom career modus også, vet ikke om de har lagt til det nå, men var gøy å spille med proen min mot dem ^^

 

Ellers kjenners fysikken og farten bra ut, eneste jeg kan klage på er at keeprene gjør mye unødvendige feil, spesielt returer på ting de skal ta, men plutselig drar de opp eventyrlige redninger helt ut av det blå.

Og hvis man spiller med andre venner på laget sitt og begge trykker trekant og så stopper en, så går keeper helt bananas og han går aldri helt ut, han bare stopper opp på en awkward plass.

 

Du spiller på ps4 eller ?

 

jepp er det så mye forskjell fra xbone? har sett at pcen har hatt sine problemer og så er jo ps3 og x360 noe helt annet igjen så kan ikke dømme dem helt heller.

 

 

forøvrig litt kult men også irriterende med den emosjonelle funksjonen for spillerne som gjør at de gjør feil og tabber pga nerver, slik skal det jo være selv om det kan føre til irriterende tabber!

 

 

lastet ned både ps4 demoen og xbox one demoen, merket med engang at det ikke var noe framrate drops på ps4 versjonen.

slik det var på xbox one.

 

Hadde håpet de fikset det til release på xbox one, noe de ikke har klart.

 

overraskende egentlig, siden xbox one er den konsolloen ea har all markedsføring med.

Lenke til kommentar

Keeperne blir stadig dratt frem med enkelte tilfeller om hvor håpløse de er, men opplever dere at disse tingene skjer hele tiden? Ofte flere ganger pr kamp?

 

Jeg har spilt litt over 30 kamper online i early access(x2) og fullversjonen nå og jeg opplever ikke keeperne som noe kjempe problem. De redder mye mer innenfor 16. er raskere opp etter retur og drar innemellom noen ville reddninger. Slik det burde være imo. Men de driter seg også ut innemellom. får en ball mellom beina. går for å bokse når det kanskje ikke lønner seg, etc. men er ikke det også greit? Eller ønsker vi at alle keepere er helt like og spiller sin livs kamp hver eneste kamp? for det virker litt slik på noen.

 

Det er riktignok et par ting jeg skulle sett endret på. Keepern gir for ofte svak retur rett ut i feltet og det er alt for lett å score på finess fra 16-30m. Om det er finess skuddet eller posisjoneringen til keeper evt begge deler som må endres får være opp til EA men jeg tipper de fikser det neste patch:)

Lenke til kommentar

 

 

 

har ikke opplevd problemer med frame raten så kan ikke uttale meg om det , men du verden for ett bra fifa! utrolig gøy å spille UT igjen ^^ ble italiensk på meg da jeg fikk Totti! faen så god han er til tider! ^^

Gøy at du kan låne en superspiller for 2 kamper, og fantastisk at de har lagt til muligheten for at flere kan spille sammen på FUT,vi var 4 stk som spilte! ikke at det gikk bra men gøy å spille, litt forskjell på kvaliteten på de som var med ^^

 

Har ikke prøvd career modus enda men håper det er forbedret kraftig, det har alltid vært så dårlig laget, spesielt for en pro, husker enda fifa 13 der hver jævla kamp for norge var en debut selv om jeg hadde spilt ca 50 kamper og vært lagets og kvalifiseringens desiderte toppscorer.

 

savner muligheten å bruke en pro utenom career modus også, vet ikke om de har lagt til det nå, men var gøy å spille med proen min mot dem ^^

 

Ellers kjenners fysikken og farten bra ut, eneste jeg kan klage på er at keeprene gjør mye unødvendige feil, spesielt returer på ting de skal ta, men plutselig drar de opp eventyrlige redninger helt ut av det blå.

Og hvis man spiller med andre venner på laget sitt og begge trykker trekant og så stopper en, så går keeper helt bananas og han går aldri helt ut, han bare stopper opp på en awkward plass.

 

Du spiller på ps4 eller ?

 

jepp er det så mye forskjell fra xbone? har sett at pcen har hatt sine problemer og så er jo ps3 og x360 noe helt annet igjen så kan ikke dømme dem helt heller.

 

 

forøvrig litt kult men også irriterende med den emosjonelle funksjonen for spillerne som gjør at de gjør feil og tabber pga nerver, slik skal det jo være selv om det kan føre til irriterende tabber!

 

 

lastet ned både ps4 demoen og xbox one demoen, merket med engang at det ikke var noe framrate drops på ps4 versjonen.

slik det var på xbox one.

 

Hadde håpet de fikset det til release på xbox one, noe de ikke har klart.

 

overraskende egentlig, siden xbox one er den konsolloen ea har all markedsføring med.

 

Jeg har ikke lagt merke til noe framerate drops på x1, om det kun skjer i cutscenes så skal jeg lett innrømme at jeg har ikke kikket på mange av de så det kan godt hende det er et problem.

 

Har derimot lagt merke til at grafikken på cutscenes er helt forferdelig innemellom. spesielt ansiktet om spillerne snur seg til siden. Ser ut som det er utrolig lav oppløsning med skikkelig spisse og hakkete kanter.

 

Flyten og fps drops i gameplay på x1 har jeg ikke opplevd noen problemer med hvertfall:)

Lenke til kommentar

Gratulerer til EA som igjen har klart å lage spillet dårligere en forrige!!!!!!!!

 

Bedre keepere? Nei, de blir værre på ett eller annet vis. Står på helt mongosteder og løper ut automatisk på alt

Forsvarere som automatisk løper mot ballen på høye innlegg til felt slik at det funker alt for ofte

Frispark og straffer for ingenting verre en noensinne før

 

gg

 

Helt enig. Keeperne var noe de hadde jobbet ekstra mye med, men keeperspillet har vært en stor skuffelse. Jeg synes i grunn at spillet generelt er en skuffelse også. Jeg har spilt noen kamper i bronseturnering i ultimate team, og der har nivået vært katastrofalt dårlig. Måtte bare selge alt og gå for gullspillere istedet. Veldig synd, spilt mye med bronse de siste årene, men de har gjort spillerne altfor dårlige.

 

Virker som at pace nesten er viktigere enn noensinne også. I tillegg føler jeg meg som Bambi på isen til tider, spillerne er enda vanskeligere å styre enn på FIFA 14. Dessuten har det blitt altfor vanskelig å score på store sjanser. Føles nesten som at det er 25 % sjanse for å score hvis jeg kommer alene med keeper.

 

Tar kanskje litt tid å venne seg til et nytt spill, men er langt ifra imponert over hva EA har levert denne gangen.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

 

 

 

 

har ikke opplevd problemer med frame raten så kan ikke uttale meg om det , men du verden for ett bra fifa! utrolig gøy å spille UT igjen ^^ ble italiensk på meg da jeg fikk Totti! faen så god han er til tider! ^^

Gøy at du kan låne en superspiller for 2 kamper, og fantastisk at de har lagt til muligheten for at flere kan spille sammen på FUT,vi var 4 stk som spilte! ikke at det gikk bra men gøy å spille, litt forskjell på kvaliteten på de som var med ^^

 

Har ikke prøvd career modus enda men håper det er forbedret kraftig, det har alltid vært så dårlig laget, spesielt for en pro, husker enda fifa 13 der hver jævla kamp for norge var en debut selv om jeg hadde spilt ca 50 kamper og vært lagets og kvalifiseringens desiderte toppscorer.

 

savner muligheten å bruke en pro utenom career modus også, vet ikke om de har lagt til det nå, men var gøy å spille med proen min mot dem ^^

 

Ellers kjenners fysikken og farten bra ut, eneste jeg kan klage på er at keeprene gjør mye unødvendige feil, spesielt returer på ting de skal ta, men plutselig drar de opp eventyrlige redninger helt ut av det blå.

Og hvis man spiller med andre venner på laget sitt og begge trykker trekant og så stopper en, så går keeper helt bananas og han går aldri helt ut, han bare stopper opp på en awkward plass.

 

Du spiller på ps4 eller ?

 

jepp er det så mye forskjell fra xbone? har sett at pcen har hatt sine problemer og så er jo ps3 og x360 noe helt annet igjen så kan ikke dømme dem helt heller.

 

 

forøvrig litt kult men også irriterende med den emosjonelle funksjonen for spillerne som gjør at de gjør feil og tabber pga nerver, slik skal det jo være selv om det kan føre til irriterende tabber!

 

 

lastet ned både ps4 demoen og xbox one demoen, merket med engang at det ikke var noe framrate drops på ps4 versjonen.

slik det var på xbox one.

 

Hadde håpet de fikset det til release på xbox one, noe de ikke har klart.

 

overraskende egentlig, siden xbox one er den konsolloen ea har all markedsføring med.

 

Jeg har ikke lagt merke til noe framerate drops på x1, om det kun skjer i cutscenes så skal jeg lett innrømme at jeg har ikke kikket på mange av de så det kan godt hende det er et problem.

 

Har derimot lagt merke til at grafikken på cutscenes er helt forferdelig innemellom. spesielt ansiktet om spillerne snur seg til siden. Ser ut som det er utrolig lav oppløsning med skikkelig spisse og hakkete kanter.

 

Flyten og fps drops i gameplay på x1 har jeg ikke opplevd noen problemer med hvertfall:)

 

selve gameplay er ikke noe problem, men som sagt på cutscensce er er overraskende hakkete.

prøv å se om du legger merke til det selv, siden du sitter på x1 også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, da har jeg hatt rundt et døgn med FIFA 15 og her er noen punkter om hva jeg tenker om spillet:

 

1) Pace betyr mye, og det setter jeg stor pris på. Endelig er vi litt tilbake på eldre FIFA-spill hvor jeg kan spille hurtig igjen. Jeg måtte legge til en helt ny spillestil med FIFA 14, og nå må jeg venne meg til min eldre måte å spille på igjen. Digger det!

 

2) Keeperne er noen idioter. Har aldri opplevd så mange mål som jeg ser i FIFA 15. Scorer på nesten alle sjansene mine og det gjør de andre som kan spille FIFA også. Har hatt flere, 6 til 10, kamper hvor vi har hatt resultat som bare hører hjemme i tegneserier. (5-6 / 8-5 / 2-8) De er mye kjappere enn før, men de har noen helt klare feil som man kan utnytte GANG PÅ GANG for å skåre mål.

 

3) Kick-off er helt latterlig. Hvis man finter av (springer forbi) de to midtbanespillerne er det fritt fram til å score mål fra avspark. INGEN lag i verden starter sånn der, så dette må FIFA ordne opp i snarest.

 

Generelt så liker jeg spiller. Det er som vanlig en tilpasningsperiode når det kommer et nytt FIFA spill, men jeg tror at dette kan bli det beste i serien så langt. Jeg håper at de får fikset noen av feilene / hullene i spillet, så blir dette riktig så godt :)

 

* Kan legge til at jeg ikke liker alle de små videopartiene de har lagt til. Før 5-meter, før innkast, før corner osv. De er totalt ubrukelige!!

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Håper punkt 3 blir fiksa. for det er temmelig idiotisk atm.

 

De små videopartinene er jeg temmelig sikker på at lagt til for å forhindre at man autosentrer/kaster om man blir litt ivrig og trykker A mer enn en gang mens man venter på motspilleren online.

 

Har ikke telling på hvor mange mål jeg har sluppet inn når jeg har driti meg ut å sentret rett til motspiller sin spiss fra 5m. Så selvom det er et irriterende så er det greit imo:p

Lenke til kommentar

Plasseringen til keeper er som nevnt tidligere helt på tur. Latterlig hvor mange mål som blir sluppet inn på nærmeste stolpe. Vil anslå rundt 9 av 10 går inn.

 

Pacen er egentlig ikke noe problem. Som Emil(?) nevnte for noen sider tilbake funker det ikke å ruse ut med forsvaret konstant på FIFA 15, slik det har gjort tidligere. Må rett og slett legge om spillestilen litt. Dette løser også mye av problemet med scoring på kick-off. Rygg litt bakover ved avspark, så bør du faktisk ha ok kontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Frame rate på next gen?

 

Ligger på 300 fps på PC.

 

 

 

Hva hjelper det når grafikkdetaljene på PC ser helt ræva ut iforhold til Xbox One og PlayStation 4? Kan ikke fatte hvordan EA Sports slipper unna med påstander om at PC har samme versjon for Xbox One og PlayStation 4, for selv med GTX Titan så får jeg ikke grafikken til å se ut i nærheten av Xbox One og PlayStation 4..

Lenke til kommentar

Okei, da har jeg hatt rundt et døgn med FIFA 15 og her er noen punkter om hva jeg tenker om spillet:

 

1) Pace betyr mye, og det setter jeg stor pris på. Endelig er vi litt tilbake på eldre FIFA-spill hvor jeg kan spille hurtig igjen. Jeg måtte legge til en helt ny spillestil med FIFA 14, og nå må jeg venne meg til min eldre måte å spille på igjen. Digger det!

 

2) Keeperne er noen idioter. Har aldri opplevd så mange mål som jeg ser i FIFA 15. Scorer på nesten alle sjansene mine og det gjør de andre som kan spille FIFA også. Har hatt flere, 6 til 10, kamper hvor vi har hatt resultat som bare hører hjemme i tegneserier. (5-6 / 8-5 / 2-8) De er mye kjappere enn før, men de har noen helt klare feil som man kan utnytte GANG PÅ GANG for å skåre mål.

 

3) Kick-off er helt latterlig. Hvis man finter av (springer forbi) de to midtbanespillerne er det fritt fram til å score mål fra avspark. INGEN lag i verden starter sånn der, så dette må FIFA ordne opp i snarest.

 

Generelt så liker jeg spiller. Det er som vanlig en tilpasningsperiode når det kommer et nytt FIFA spill, men jeg tror at dette kan bli det beste i serien så langt. Jeg håper at de får fikset noen av feilene / hullene i spillet, så blir dette riktig så godt :)

 

* Kan legge til at jeg ikke liker alle de små videopartiene de har lagt til. Før 5-meter, før innkast, før corner osv. De er totalt ubrukelige!!

Du vet du kan trykke forbi de små videopartiene du snakker om?

Lenke til kommentar

Mer som EA har tabbet seg litt ut på. Etter en kamp i pro clubs startes det en nedtelling til neste kamp, tror det er snakk om 40 sekunder. Man kan velge å spille neste kamp eller quit'e. Spiller man bare neste kamp får man samme posisjon også. EA har nok neppe tenkt på at kommunikasjonen mellom spillerne i en klubb ofte kan være dårlig eller ikke-eksisterende. Plutselig velger noen å spille videre mens andre velger å quit'e, selv om man kanskje hadde tenkt å spille flere kamper. Spilte selv med noen franskmenn i går som ikke snakket et ord engelsk. Går helt fint så lenge alle trykker for at de vil spille neste kamp med samme lagopptilling, men blir fort bare surr.

 

Vi var alle på mic og de må ha skjønt at jeg ikke er fransk, men likevel skrev han ene "moc" i chat'en, som må ha vært til meg siden de snakket sammen med mic. Antar at det betydde CAM, men det er bare fordi vi var tre stykker i 41212 og de to andre var ST. Herlig.

 

Edit: og det er ikke lenger mulig å invitere noen fra drop-ins til en klubb. Så man må fortelle dem hva klubben heter og så må de søke opp klubben selv, sende request osv. Fatter ikke hva EA har tenkt. Jeg er selv manager nå og ser at på list members er mute eneste alternativ.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...