Gå til innhold

Microsofts Surface Pro 3 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg ble solgt da han demonstrerte pennen. Der har du bruksområdet mitt. Alle notater digitalt.

SP3 er stor nok til å erstatte den bærbare pc-en min.

Lenke til kommentar

Håper de lavest speccede modellene er vifteløse, det er det viktigste for meg.

 

AtW

 

Ingen av modellene er vifteløse. Dog ser jeg ikke på dette som et problem. De snakket varmt om at viften var enda mer stillegående (visstnok vil man ikke merke den) enn på Surface Pro 2. Med min Surface Pro 2 tok det meg flere uker før jeg merket at det i det hele tatt var vifte i den, og det var fordi jeg leste det på nettet. Det er på ingen måte sammenlignbart med "vanlig" laptop-vifte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes prisen var litt stiv sammenlignet med amerikansk pris. Vurderer å be kompisen min som skal gå UCLA fra høsten av om han kan sende denne til meg, prisen blir rett over 4000 kr i USA.

 

Syntes surfacen for første gang virker genial.

 

Noen som vet hvordan GPU/IGPU den har, intel hd xxx

 

 

Edit: Fant ut at den har intel hd4400, litt skuffende siden det er det samme som surface pro 2, men betyr lite.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Håper de lavest speccede modellene er vifteløse, det er det viktigste for meg.

 

AtW

Ingen av modellene er vifteløse. Dog ser jeg ikke på dette som et problem. De snakket varmt om at viften var enda mer stillegående (visstnok vil man ikke merke den) enn på Surface Pro 2. Med min Surface Pro 2 tok det meg flere uker før jeg merket at det i det hele tatt var vifte i den, og det var fordi jeg leste det på nettet. Det er på ingen måte sammenlignbart med "vanlig" laptop-vifte.

 

 

Du ser ikke på det som ett problem, men det gjør nok jeg, jeg skal ha mine innebygd i vegg. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt påstå at ting er helt stille uten at det er det, det kan godt hende din oppfatning er mer på linje med min, men min erfaring er at folk som gruppe underdriver støymengden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser på Microsoft.no at den ikke sendes ut før slutten av August.. Det var drøyt lenge til og noe skuffende må jeg si, og i følge ryktene så vil jo Apple ha lansert sin nye, tynnere, lettere MacBook Air med retinaskjerm innen da som vil ta veldig mye av rampelyset vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Temmelig merksnodig sammenligning Microsoft kjører på produktsidene sine.. Sammenligner Surface Pro 3 med en MacBook Pro, og ikke av den relevante typen i form av den aktuelle slankere og lettere MacBook Pro 13 med retinaskjerm, men mot gamle MacBook Pro 13" som strengtatt er faset ut.

 

 

 

Nå har jeg sett dette svaret fra deg på flere av artiklene om Surface Pro 3 både her og på ITavisen. Faktisk så sammenligner Microsoft Surface Pro 3 mot Macbook Pro 13" Retina.

 

Om du leser på Microsoft sin infoside står det "13-tommers MacBook Pro veier 1569 gram", og hvis du går inn på Apple.no og leser på de tekniske detaljene til Macbook Pro Retina så står det at den veier 1,57kg, mens Macbook Pro uten retina veier 2,06kg.

Lenke til kommentar

*

Dersom enheten bare kjører normale bakgrunnsprogrammer og viser statisk skrivebord;
Genererer da i3 eller i7 varianten mest varme?
Altså er "tomgang" kjøring mindre varme/strømkrevende på en i3 kontra en i7?

*

La oss si man pakker ned/opp en stor arkivfil, vil både i3 og i7 bruke like mye batteri?
(i7 blir nok varmere da det går over kortere tid)


Er klar over at dette blir veldig teoretisk og ikke stemmer overens med praktisk bruk med tanke på batteribruk, syntes det likevel er interessant spørsmål. Spørsmålene er jo også egentlig ikke bare begrenset bare til Surface serien, men syntes de er mer reelle da noe av de store temaene rundt surface er kraft, batteri og varme.

Noen innspill rundt dette?

Lenke til kommentar

 

 

Vil, surface pro 1 falle en del i pris eller?

Microsoftstore har nå følgende på sin side:

 

"Siste sjanse til å kjøpe Surface Pro"

 

Så ville ikke satset på,lavere priser på den. Men S2P kan nok komme ti å falle.

Lefdal har jo allerede solgt surface pro 1 til kr. 2990,-. Syns det var en fin pris jeg. Koste på batteritastaturet også så har man jo et oppegående Windows nettbrett.

Lenke til kommentar

 

Håper de lavest speccede modellene er vifteløse, det er det viktigste for meg.

 

AtW

 

De har nok fortsatt vifter, men viftene skal være svært stillegående. I presentasjonen sa de at de ikke var hørbare.

 

 

Jeg stoler ikke akkurat på slik reklamesnakk, anandtech har allerede sagt de er svært godt hørbare under benching, så det er ikke en påstand som er sann i seg selv.

 

AtW

Lenke til kommentar

"The system's internal fan was definitely audible during the Cinebench run."

 

Det verkar som om skärmen är av ganska dålig kvalitet när man ser på priset de skall ha desvärre.

Nu har jag bara läst Anand sin review så det är möjligt det blir andra paneler efter vart, men jag hade i alla fall inte sprungit och köpt med det första, i alla fall inte den konfigurationen jag vill ha.

 

Annars är det rent dåligt att det inte är en pci-e baserad hårddisk nu som samsung och flera kommer med m.2 ssd's.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...