Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Griezmann er ikke en spiller som løper med ball og drar av en spiller eller to. Griezmann er mer lik Walcott eller Podolski slik sett. Han er god uten ball og kommer ofte i scoringsposisjoner, men med ballen i beina er han ikke teknisk god nok til å dra av en mann som oftest. Og i motsetning til Walcott så har han ikke den ekstreme farten og heller ikke like god på assist-fronten.

 

Vela derimot kan gjøre både og. Han kan løpe i bakrom, trekke inn sentralt og spille på skulderen til forsvarsspilleren og ofte skape sjanser utifra intet både for seg selv og andre. Ikke bare er Vela en bedre avslutter (færre skudd enn Griezmann per mål), men han er usedvanlig mer kreativ enn det Griezmann er. 12 målgivende denne sesongen kontra Griezmann sine usselige 3 og like mange mål.

 

Som målscorer i Real Sociedad vil nok Griezmann potensielt overgå Vela da Vela er en spiller som er mindre egoistisk og er minst like ivrig på å gi en assist som å score selv, men som fotballspiller vil han aldri være i nærheten av Mexicaneren. Ellers er det også verdt å nevne at Vela og Griezmann er to spillere som har utviklet seg i samme tidsrom. Vela ble lenge holdt igjen grunnet nærmest null spilletid i Arsenal (omtrent 3 sesonger stod han på stedet hvil) mens Griezmann allerede da spilte 2 sesonger med fast fotball for Sociedad. Så selv om Griezmann er 2 år yngre så er det Vela som har vært mest imponerende mtp. hva slags utvikling han har hatt. Ikke bare har han scoret flere mål i perioden de to har spilt sammen i Real Sociedad (33 mot 42), men han er ikke i nærheten av å være like talentfull med ballen i beina. Verken som "driblefant" eller som servitør. Han er ei heller like "potet" som det Vela er.

 

Ellers er jeg ikke helt enig i at Griezmann vil passe Arsenal bedre enn Vela. Som direkte backup for akkurat Walcott ville han vært hakket bedre enn Vela da han kan gjøre praktisk talt akkurat det samme Walcott gjør, men det å spille med to kantspillere som Walcott og Griezmann vil gjøre oss ganske så forutsigbare og i tette kamper så er det ingen av disse gutta som vil klare å dra noe ekstraordinært ut av hatten. Vela kan både dra av en mann eller fire for så å score selv eller servere den på en plate.

 

Jeg vet hvertfall hva jeg ville ha gått for. ;)

Lenke til kommentar

Griezmann er ikke en spiller som løper med ball og drar av en spiller eller to. Griezmann er mer lik Walcott eller Podolski slik sett. Han er god uten ball og kommer ofte i scoringsposisjoner, men med ballen i beina er han ikke teknisk god nok til å dra av en mann som oftest. Og i motsetning til Walcott så har han ikke den ekstreme farten og heller ikke like god på assist-fronten.

 

Virkelig? Jeg er av helt annen oppfatning. Nå skal det sies at jeg ser svært lite på La Liga, men av det jeg har sett av han er han rask, kan dra av seg spillere ved hjelp av god teknikk og har god posisjonering.

 

Jeg er enig i at Vela muligens ville vært et bedre kjøp pga. den summen vi får han for, men jeg er fremdeles skeptisk med tanke på hvordan han var for oss forrige gang. Klart, han er en mye bedre spiler nå, men La Liga er lang mindre fysisk enn PL som gjør det forsåvidt til en enklere liga for spillere av hans type. Griezmann har enormy potensiale, og vi kan få han til 16m. Draxler kunne vi få til oppimot 40m, og jeg mener Griezmann er en bedre spiller enn Draxler.

Lenke til kommentar

Virkelig? Jeg er av helt annen oppfatning. Nå skal det sies at jeg ser svært lite på La Liga, men av det jeg har sett av han er han rask, kan dra av seg spillere ved hjelp av god teknikk og har god posisjonering.

 

Jeg er enig i at Vela muligens ville vært et bedre kjøp pga. den summen vi får han for, men jeg er fremdeles skeptisk med tanke på hvordan han var for oss forrige gang. Klart, han er en mye bedre spiler nå, men La Liga er lang mindre fysisk enn PL som gjør det forsåvidt til en enklere liga for spillere av hans type. Griezmann har enormy potensiale, og vi kan få han til 16m. Draxler kunne vi få til oppimot 40m, og jeg mener Griezmann er en bedre spiller enn Draxler.

 

Nå linker du en skrytevideo fra youtube så den representerer ikke akkurat slik Griezmann gjør til vanlig i en kamp. Vi kan jo ta litt statistikk over sesongen: Griezmann har i snitt like mange driblinger i løpet av en kamp som det Walcott har (0,7). Vela har i snitt nesten 3 ganger så mange driblinger per kamp (2).Og for å gjøre ting litt interessant så har Draxler over 4 i snitt (!). Det er nesten like høyt som Messi som også ligger på rundt 4 per kamp.

 

Dette er alltid argumentet mot spillere fra La Liga. For det første: Carlos Vela fikk aldri en ordentlig sjanse i Arsenal. Gutten startet 3 Premier League kamper for klubben. Det er ikke i nærheten av samme Vela som kommer tilbake (hvis han kommer tilbake). Når det gjelder fysikken så er Premier League en mer krevende liga slik sett, men hvor mange spanjoler (eller spillere fra La Liga) kommer ikke hit og dominerer? Agüero, David Silva, Cazorla, Mata, Zabaleta, Azpilicueta og lista går videre og videre.

 

Vela har i det minste vært tidvis imponerende i Premier League for WBA og i innhopp for Arsenal, mens Griezmann er et mer uskrevent blad der. For alt vi vet så kan Vela komme tilbake og dominere på samme måte som han dominerer i La Liga og Griezmann kan floppe totalt, men poenget er at en god spiller vil kunne tilpasse seg. Hvis Vela kommer tilbake med den innstillingen han har hatt i Real Sociedad så kommer han til å være vanvittig god.

 

Ellers ville jeg forøvrig valgt Draxler ovenfor både Griezmann og Vela da jeg anser han som et verdensklassetalent. Eneste problemet er at han koster så jævlig mye. Skal heller ikke utelukke at Wenger fortsatt snuser rundt Draxler etter januar.

 

Har dere ikke en Arsenal tråd for slike diskusjoner?

 

Indeed we have. Kan sikkert ta det i Highbury-tråden fra nå av. ;)

Lenke til kommentar

Arsenal director Lord Harris of Peckham today promised that Arsene Wenger will be given the money he needs to turn the club into champions.





The board have given Wenger the green light to spend this summer and Lord Harris has not ruled out the prospect of breaking the club’s record transfer fee.



Wenger plans to sign a striker, a midfielder and a right‑back; with the Gunners hoping to use their FA Cup victory as a catalyst for more silverware.


“We want to win the Premier League and the Champions League,” Lord Harris told Standard Sport. “If we buy two or three players then I think we can. We want to win. We don’t want to be second, we don’t want to be third and we don’t want to be fourth. We will support Arsene with the players he wants to buy. He has always been encouraged to spend.”



A reported £100million transfer kitty has been made available but Lord Harris dismissed claims the 64-year-old has been given a spending target.


Arsenal are in a strong position financially and their stadium debt is now down to a manageable level. They have also agreed a new kit deal with Puma, which will strengthen Wenger’s position in the transfer market.



The £42.5million arrival of Mesut Ozil last summer marked a club record transfer fee but, if the right player becomes available, Wenger could reach even greater heights with his spending.


Asked if the board would back Wenger to break the club’s transfer record for a second time in 12 months, Lord Harris said: “We would. It would be easy.”


He added: “There is a lot of paper talk. I wouldn’t say it [the total transfer budget] is £100m, I wouldn’t say it’s £50m and I wouldn’t say it’s £150m.


“If Arsene has asked for any player then we have always backed him to go and buy. With the exception of Messi, Ronaldo or Bale; we could buy most players.”



Lenke til kommentar

 

Arsenal director Lord Harris of Peckham today promised that Arsene Wenger will be given the money he needs to turn the club into champions.

The board have given Wenger the green light to spend this summer and Lord Harris has not ruled out the prospect of breaking the club’s record transfer fee.

Wenger plans to sign a striker, a midfielder and a right‑back; with the Gunners hoping to use their FA Cup victory as a catalyst for more silverware.

“We want to win the Premier League and the Champions League,” Lord Harris told Standard Sport. “If we buy two or three players then I think we can. We want to win. We don’t want to be second, we don’t want to be third and we don’t want to be fourth. We will support Arsene with the players he wants to buy. He has always been encouraged to spend.

A reported £100million transfer kitty has been made available but Lord Harris dismissed claims the 64-year-old has been given a spending target.

Arsenal are in a strong position financially and their stadium debt is now down to a manageable level. They have also agreed a new kit deal with Puma, which will strengthen Wenger’s position in the transfer market.

The £42.5million arrival of Mesut Ozil last summer marked a club record transfer fee but, if the right player becomes available, Wenger could reach even greater heights with his spending.

Asked if the board would back Wenger to break the club’s transfer record for a second time in 12 months, Lord Harris said: “We would. It would be easy.”

He added: “There is a lot of paper talk. I wouldn’t say it [the total transfer budget] is £100m, I wouldn’t say it’s £50m and I wouldn’t say it’s £150m.

“If Arsene has asked for any player then we have always backed him to go and buy. With the exception of Messi, Ronaldo or Bale; we could buy most players.”

 

 

Beviser bare at grunnen til at vi ikke henter de spillerene vi trenger er Wenger, ikke økonomi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...