Gå til innhold

Xbox One blir tilgjengeleg utan Kinect


Anbefalte innlegg

Tvunget til å gjøre noe? Xbox One har solgt langt bedre sammenlignet med Xbox 360 gjorde på samme tidsrom. Xbox One har i det hele og store solgt kjempebra, problemet er bare det at PlayStation 4 selger enda bedre. Hva med å fokusere på det positive? Nemlig det at Xbox One også tilsynelatende selger så det griner...

 

Fortsetter salgstallene videre så vil jo ikke Microsoft lide noen umiddelbar nød, det vil bli en stor fordel Sony i markedet men Microsoft ligger jo fremdeles an til å ha bøttevis med konsoller på markedet, mer enn nok til å holde seg gående og vell så det. Det er ikke alltid sånn at du må gjøre det best, for å nødvendigvis gjør det bra.

 

Tror det er fordi de har tatt en massiv PR hit og kunne ha kuppet markedet. Men de valgte alt annet enn kundenes ønsker og nå må de fikse problemene de selv lagde :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette her var gode nyheter, det kommer garantert til å booste salget av Xbox One betraktelig. De skal jo selge to forskjellige pakker av Xbox`en, en med Kinect og en uten. Så da kan alle grinebiterene som synes det er synd at Microsoft fjerner enheten, fortsatt være glade og fornøyde. Jeg personlig synes det er strålende at MS nå ikke prøver å prakke Kinect på alle Xbox brukere. Jeg ser ikke potensialet i Kinect i det hele tatt, snakke og fekte med armene, eller hoppe foran skjermen. Spilling skal skje i sofaen, ikke hoppe rundt som en kanin. Det kommer sikkert litt frem, men jeg rett og slett hater Kinect, en flopp som ikke har noe med spill og gjøre. Det er også smart av MS som nå har fjernet restriksjonen med Neflix, som man tidligere måtte ha Live Gold for å nyte tjenesten. Med disse endringene og pris reduksjon, så kommer nok også Xbox One til å bli en storselger!

Forklar for meg er du snill, hvorfor skal noen kjøpe Xbox One når PS4 leverer en bedre spillopplevelse til samme pris?

 

 

Si meg, er du og Alf Johansen som kommenterer på Pressfire èn og samme person? Dere argumenterer på samme måte og har de samme tvangstankene begge to..

 

For det første er prisen på konsollen revnende likegyldig i det lange løp da det er innkjøp av spill / DLC og onlinetjenester som er den virkelige utgiften.

 

For det andre er det maks bullshit å hevde at PS4 vil gi en bedre spillopplevelse. Det kommer jo helt an på hva slags spill man ønsker å spille. Noe som leder til...

 

...for det tredje, handler det om ekslusiver. Er man stor fan av en spillserie som bare finnes på Xbox, ja da er Xbox veien å gå.

 

For det fjerde, har majoriteten av spillvennene dine xbox er dette også en god grunn til å velge det samme.

Endret av JonTj
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox One selger ikke dårlig i forhold til Xbox 360 til nå, men sammenlignet med Playstation 4 gjør den det. Det "dumme" i denne situasjonen er at navnet ONE nettopp kommer av at det er en komplett pakke med Kinect og TV-funksjoner. Nå har Microsoft mindre fokus på begge. Ikke dumt å høre på kundene, men mye av "alt i én" visjonen er vekk.

Lenke til kommentar

Nå har Microsoft mindre fokus på begge. Ikke dumt å høre på kundene, men mye av "alt i én" visjonen er vekk.

 

Ikke lett å være MS. Ved lansering av Xbone fikk de pepper for å ha for mye fokus på TV-funksjoner samt at man ikke kunne velge bort Kinect. Nå som dette ikke er tilfelle lengre får de jaggu kjeft for det også. Jaja, "kundene" får det de ber om..

Lenke til kommentar

Xbox One selger ikke dårlig i forhold til Xbox 360 til nå, men sammenlignet med Playstation 4 gjør den det. Det "dumme" i denne situasjonen er at navnet ONE nettopp kommer av at det er en komplett pakke med Kinect og TV-funksjoner. Nå har Microsoft mindre fokus på begge. Ikke dumt å høre på kundene, men mye av "alt i én" visjonen er vekk.

Den solgte bedre en xbox 360 i de første månedene, men xbox 360 var utsolgt. Xbox one støver ned i butikkene. Det er forskjellen.

 

 

Nå har Microsoft mindre fokus på begge. Ikke dumt å høre på kundene, men mye av "alt i én" visjonen er vekk.

Ikke lett å være MS. Ved lansering av Xbone fikk de pepper for å ha for mye fokus på TV-funksjoner samt at man ikke kunne velge bort Kinect. Nå som dette ikke er tilfelle lengre får de jaggu kjeft for det også. Jaja, "kundene" får det de ber om..

Men er det de samme kundene?

Lenke til kommentar
Men er det de samme kundene?

 

 

Nei, det kan godt være at ikke alle er det. Men litt av grunnen til at skrev kundene i anførselstegn er fordi en stor del av hylekoret i starten kom fra Sony-gjengen som ikke hadde annet formål enn å prøve å disse Xbox One for alt det var verdt. De hadde jo ikke tenkt å kjøpe den uansett så hvorfor bry seg så jævlig mye om den..

Lenke til kommentar

 

Nå har Microsoft mindre fokus på begge. Ikke dumt å høre på kundene, men mye av "alt i én" visjonen er vekk.

 

Ikke lett å være MS. Ved lansering av Xbone fikk de pepper for å ha for mye fokus på TV-funksjoner samt at man ikke kunne velge bort Kinect. Nå som dette ikke er tilfelle lengre får de jaggu kjeft for det også. Jaja, "kundene" får det de ber om..

 

 

Selvfølgelig må de tåle kjeft for det. Flere millioner kan ha betalt for en Kinect de egentlig ikke vil ha, og nå kommer den uten.

Lenke til kommentar

 

Men er det de samme kundene?

 

 

Nei, det kan godt være at ikke alle er det. Men litt av grunnen til at skrev kundene i anførselstegn er fordi en stor del av hylekoret i starten kom fra Sony-gjengen som ikke hadde annet formål enn å prøve å disse Xbox One for alt det var verdt. De hadde jo ikke tenkt å kjøpe den uansett så hvorfor bry seg så jævlig mye om den..

 

 

Jeg tror du overvurderer størrelsen på gruppen som kjøper sony uansett kvaliteten på produktet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvem er det som bryr seg lenger? Dette sirkuset har holdt på lenge nok til at folk har bestemt seg for hvilken konsoll de kjøper.

 

Jeg holder meg unna begge konsollene fordi det ikke er mange spill som frister og majoriteten av spillene jeg vil ha ikke er eksklusive til de nye konsollene. Watchdogs, Dark Souls II, Dragon Age: Inquisition.

 

På en annen side ser jeg at folk mener forbrukere kjeftet på MS når de lanserte Xbox som en alt-i-ett maskin og kjefter fortsatt over alle stegene de tar vekk fra sånt. Et klassisk eksempel av "Damned if you do, damned if you don't".

 

Personlig blir det ikke noe kjøp av xbox one for min del til tross for at MS har gått bort ifra det meste folk ikke likte. Det er mer at holdningene og oppførselen til MS rundt dette sirkuset gjør at jeg føler jeg ikke kan stole på de.

 

Men så blir det neppe noe kjøp av PS4 heller, så jeg kan ikke si jeg bryr meg stort om hverken A eller B. Nei jeg holder meg til min gamle 360 og min stasjonære framover, for denne generasjonen er jeg skuffet over.

 

Nå vet jeg meget godt at noen føler og mener noe annet enn meg, det har jeg respekt for. Dette er min mening og ikke noe "angrep" på noen som helst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror du overvurderer størrelsen på gruppen som kjøper sony uansett kvaliteten på produktet.

 

AtW

 

 

Jeg snakker om gruppen som ikke kjøper noe fra Microsoft, uansett kvaliteten på produktet, og det er vel ingen tvil om hvor sympatien ligger hos dem. Denne gjengen innholder nok folk til å lage et helvetes bråk, og de uvitende biter gjerne på. Denne gjengen er heller ikke nødvendigvis den samme gruppen du nevner.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror du overvurderer størrelsen på gruppen som kjøper sony uansett kvaliteten på produktet.

 

AtW

 

 

Jeg snakker om gruppen som ikke kjøper noe fra Microsoft, uansett kvaliteten på produktet, og det er vel ingen tvil om hvor sympatien ligger hos dem. Denne gjengen innholder nok folk til å lage et helvetes bråk, og de uvitende biter gjerne på. Denne gjengen er heller ikke nødvendigvis den samme gruppen du nevner.

 

 

Tror ikke den gruppen er særlig stor heller, jeg tror du ser spøkelser på høylys dag.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der rauk visjonen deires at utviklere skulle ta utgangspunkt i at alle hadde kinect...

 

Fy faen så MS har tabbet seg ut denne generasjonen

 

Ja, at ikke alle spillene lar deg skrike til TV'n for å skifte våpen kommer nok helt sikkert til å være spikeren i kisten for dem.

Kinect 1 var ute i mange år og kinect 2 har vært ute i snart et halvt år og ingen har laget god programvare for dem enda, om noen gjør det i fremtiden kommer folk til å kjøpe en kinect.

Pluss, det er allerede ca 4 millioner xboxer der ute hos kunder som ble tvunget til å kjøpe kinecten, så det er plenty godt nok potensielt marked for ubi og venner til å pøse på med mer halvferdige søppelprodukter akkurat som de gjorde for den første kinecten.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig utviklere tør å satse ressurser på teknologi som ikke alle av konsollinnehaverne faktisk har? Det å dra inn Kinect v1 her er totalt meningsløst, den hadde aldri noen premisser for å lykkes nettopp fordi det var en add-on, ingen utvikler med hjernen i behold spytter en masse penger og ressurser på utvikling mot maskinvare kun en liten brøkdel av alle Xbox eiere faktisk har.

 

Kinect v2 hadde langt bedre premisser for å lykkes nemlig fordi enhver Xbox One kom med Kinect, nå kunne endelig utviklere gå ut ifra at Xbox One = Kinect, noe de aldri kunne med Kinect v1. Dessverre så har jo flere utviklere via Twitter nå sagt at de legger Kinectplanene på is nå som det blir et såpass usikkert kort. Det at vi ikke har sett noen gode Kinectspill til Xbox One enda er et fryktelig dårlig argument, vi har jo knapt nok sett et eneste godt spill til verken Xbox One eller PlayStation 4 så langt i det hele tatt... Det tar nok litt mer enn et par måneder før utviklere blir ferdig med oppegående Kinectspill, nå vil vi dessverre aldri få sett noen av disse med unntak av de som kommer fra Microsoft Studios..

 

 

For meg høres det ut som du ikke har peiling på hvilken betydning dette faktisk har for utviklere og spillstudioer.. Eneste vi ender opp med nå er at store selskaper som EA slenger på noen halvveis "Kinect features" oppå Xbox One spillene sine bare så de kan skryte av "Kinectstøtte" på spillesken.

 

 

EDIT:

 

Og alt dette snakkes om at det å fjerne Kinect "frigjør" mer ytelse på konsollen. Dette blir jo bare tullprat? Tror de virkelig at utviklerne kommer til å gi blanke f**n i alle som har Kinect og utvikle spillene sine deretter? De må jo ta høyde for at flere faktisk har Kinect og sikte inn spillet mot ytelsen de har på disse konsollene, og ikke hvilke prosenter av ekstra ytelse de uten Kinect eventuelt har. Eller skal vi ende opp med en situasjon hvor folk med Kinect tilkoblet blir bedt om å koble denne ifra før de starter spillet? I så fall så har Microsoft begått en markedsblemme og et svik av egne kunder av dimensjoner jeg knapt har sett maken til i konsollmarkedet, og det skal liksom gjøre at Xbox One skal få en bedre markedsposisjon mot PlayStation 4? Gir absolutt ingen mening..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Sitter med ein følelse av at MS hadde tjent meir på å holde på Kinect-visjonen sin. Dvs at di heller tok eit tap med konsollsalget og la seg på samme pris som PS4 samt la til rette for at XO vart lettare å styre med kontrolleren for di som ikkje ville bruke Kinect. At di nå fjerne betalingsveggen for Netflix med flere apper er positivt, men burde vore på plass dag 1. Alt i alt har MS stort sett mistolka markedet og prøvd å tilpasse seg etter kvart som salget ikkje innfridde forhåpningane. At XO får 10% meir kraft vil ikkje utgjere stort, men positivt at spillutviklere sjølv får velge om di vil implementere Kinect i eit spill eller heller øke oppløsninga/fps. Sånn sett framstår PS4 som eit betre alternativ for multispilla enn så lenge. For min egen del blir XO vurdert kjøpt når pris og gode eksklusive spill er på riktig nivå.

Lenke til kommentar

 

Der rauk visjonen deires at utviklere skulle ta utgangspunkt i at alle hadde kinect...

 

Fy faen så MS har tabbet seg ut denne generasjonen

Men fy fader som de har klart å tilpasse seg og da. De trodde de lagde produktet slik kunden ville ha det, de så de tok feil, og nå har de endret kurs. Hurra for det!

 

Vet ikke om innlegget ditt er ment satirisk, men grunnen til at de retter seg er nok hovedsaklig på grunn av konkurranse. De gjorde drastiske endringer før lanseringen av Xbox One da PS4 knuste One i en rekke undersøkelser som den på Amazon. Grunnen til at de gjør dette er nok veldig mye for å kunne konkurrere bedre på pris med PS4 for de som ikke ønsker Kinect. Det tar ofte veldig lang tid før store selskaper velger å ikke følge sine visjoner, og jeg tror ikke disse endringene som har blitt gjort på One fra den først ble vist er grunnet kundene alene, hadde det ikke vært en stor konkurrent, hadde vi neppe sett disse endringene.

Lenke til kommentar

Noen her påpeker at utviklere ikke lenger kan stole på at folk har Kinect, og at det dermed vil bli mindre attraktivt å utvikle spill med slik støtte. Det er i og for seg riktig, men det er ikke nytt at svært mange spiller uten. Jeg (og mange med meg) har Kinect liggende i en eske på loftet. Både fordi den er for stor og klumpete og fordi jeg ikke føler at Kinect tilfører noe jeg er interessert i. Jeg prøvde den første dag bare for å ha gjort det, da klarte ikke sensoren å skille mellom meg (kort lyst hår), kona (langt mørkt hår) og en tallerken med spaghetti. Nei jeg overdriver ikke, den tagget en tallerken med spaghetti som en av oss. For meg fremstår Kinect bare som EyeToy 2, så hvis muligheten hadde vært der hadde jeg selvsagt kjøpt uten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trodde først overskriften på forsiden var hentet fra Sverige eller noe sånt men viste seg å bare være enda en uleselig nynorskartikkel. Jeg liker ikke folk som kritiserer språkbruket til jornalister, men er nå gått lei nynorsken og vil boikotte alle fremtidige artikler med dette språket hos gamer.no. Ikke noe vondt mot artikkel forfatter men jeg orker ikke sette den ekstra energien i det og finner da heller samme sak på en annen side.

Lenke til kommentar

Jeg trodde først overskriften på forsiden var hentet fra Sverige eller noe sånt men viste seg å bare være enda en uleselig nynorskartikkel. Jeg liker ikke folk som kritiserer språkbruket til jornalister, men er nå gått lei nynorsken og vil boikotte alle fremtidige artikler med dette språket hos gamer.no. Ikke noe vondt mot artikkel forfatter men jeg orker ikke sette den ekstra energien i det og finner da heller samme sak på en annen side.

 

Mine kondolanser for at Gamer sliter deg ut. Må være tungt.

----

 

Og her var grunnen til at dette skjedde, skulle man tro

http://www.gamasutra.com/view/news/217850/Microsoft_still_lags_behind_Sony_as_US_Xbox_One_sales_slump_by_50.php

Lenke til kommentar

Noen her påpeker at utviklere ikke lenger kan stole på at folk har Kinect, og at det dermed vil bli mindre attraktivt å utvikle spill med slik støtte. Det er i og for seg riktig, men det er ikke nytt at svært mange spiller uten. Jeg (og mange med meg) har Kinect liggende i en eske på loftet. Både fordi den er for stor og klumpete og fordi jeg ikke føler at Kinect tilfører noe jeg er interessert i. Jeg prøvde den første dag bare for å ha gjort det, da klarte ikke sensoren å skille mellom meg (kort lyst hår), kona (langt mørkt hår) og en tallerken med spaghetti. Nei jeg overdriver ikke, den tagget en tallerken med spaghetti som en av oss. For meg fremstår Kinect bare som EyeToy 2, så hvis muligheten hadde vært der hadde jeg selvsagt kjøpt uten.

 

At Kinect fjernes er gode nyheter for de som ikke bruker den. Frem til nå har Xbox One vært noe "handikappet" av at Kinect er frakoblet. Mangel på auto-login, og et stygt merke i høyre hjørne som indikerer at Kinect mangler.

 

Jeg er enig med deg at sensoren er dårlig til å gjenkjenne. Det hjelper også lite at Kinect ikke reagerer på enkle kommandoer 30-40% av forsøkene.

 

Edit: Nå som Xbox One vil bli solgt uten Kinect, vil verdien av Kinect øke på bruktmarkedet.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...