Gå til innhold

Nå skrur Netflix opp prisen


Anbefalte innlegg

Husker "back in the days", da gutta kjørte inn til byen for å leie én VHS. Dét alene kostet gjerne 80-90 kr, legg til impulskjøp av alskens godterier + bensinpenger.

 

Netflix må gjerne ta 189 kr måneden for min del.

 

80-90 for en vhs? Mener å huske prisen lå på rundt 40?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kom en nyhet når de meldte fra om at prisen kommer til å øke. Hvis det er så viktig for deg å si det opp kunne du gjort det allerede da.

 

På Hardware.no så var det vel mer i retning at kanskje vi skal leke litt med tanken om å endre prisen, så kom kontrameldingen at vi øker ikke prisen likevel. Slapp av en liten stund til, dere brukere.

 

Det er en helt vanlig strategi å smålekke litt informasjon for å se an reaksjonene. Selv i statsapparater rundt om i verden brukes det slik taktikk. Også i svært negative saker/sammenhenger, hvor hendelser gjerne allerede har skjedd.

 

Det er nå folk kunne ha slått på stortrommene og kansellert abonnement i protest. Men, Netflix har allerede gjort seg litt uunnværlige og har få reellt gode konkurrenter (eller tar jeg feil) ?

 

Ja jeg vet det finnes konkurrenter, men er de like bra bare dyrere/billigere?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

legg merke til at Netflix har faket en "technical difficulties" like etter nyheten om prisjustering kom opp for å hindre folk i å kansellere abonnementet sitt. Ja jeg vet at eksisterende kunder ikke er påvirket, men det er negativt uansett og jeg f.eks som allerede er kunde, velger å kansellere abonnementet nå fordi jeg ikke mener det er verd det jeg betaler, og i alle fall ikke den nye prisen så nå er det nok. Men det får jeg ikke lov til fordi dem vet at prisjustering skaper negativ trend og faker tekniske problemer til stormen har lagt seg.

Jeg betaler med Entropay som er en grei løsning. Hvis jeg ikke vil ha Netflix lenger, går jeg bare inn på Entropay og trykker "Delete" på det virituelle Visa-kortet jeg har brukt på Netflix, og vips så har ikke Netflix noe Visakort å trekke beløpet fra. ;) Som sagt....grei løsning.

 

 

Og neste gang du skal bli abonnent, så må du betale kr 89,- istedetfor å beholde kr 79,- i to år fram i tid. Så bra en strategi du kommer med!

Lenke til kommentar

Netflix til 79 eller (Sett inn pris her) høres fantastisk ut når du har tilgang til det amerikanske biblioteket.

Problemet er at dette er egentlig "piratkopiering" også i bransjens øyne, så skal verdi debatteres så må du tenke det norske utvalget som ikke er mye å skrive hjem om, i tillegg er vell denne prisøkningen mest for at Netflix må kaste penger i Comcast sin lomme.

 

Det er da ikke piratkopiering, men cherry-picking fra kundemassene, IMHO.

Lenke til kommentar

Husker "back in the days", da gutta kjørte inn til byen for å leie én VHS. Dét alene kostet gjerne 80-90 kr, legg til impulskjøp av alskens godterier + bensinpenger.

 

Netflix må gjerne ta 189 kr måneden for min del.

 

Nei, da nærmer man seg jo parabol-TV sine grunnpakker. Det forblir uaktuellt. Da må de i såfall bli syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyykt mye bedre med sitt produkt.

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit. Det er fremdeles en ganske god pris med tanke på hva du får.

Er det, det? Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.

 

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?

 

Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Times. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Syns netflix er søppel uansett, utdatert og det kommer aldri noe nytt. Filmbransjen generelt bør nok nå lære av musikkbransjen, hvor ting blir stort sett lansert å samme dato og tid.

 

Da er vi nødt til å betale mer penger. De skal jo tjene inn alle pengene de har spyttet inn i filmen. Og ja, film koster mer enn det å produsere enn cd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Netflix til 79 eller (Sett inn pris her) høres fantastisk ut når du har tilgang til det amerikanske biblioteket.

Problemet er at dette er egentlig "piratkopiering" også i bransjens øyne, så skal verdi debatteres så må du tenke det norske utvalget som ikke er mye å skrive hjem om, i tillegg er vell denne prisøkningen mest for at Netflix må kaste penger i Comcast sin lomme.

 

Det er da ikke piratkopiering, men cherry-picking fra kundemassene, IMHO.

 

Du kan hevde det, men spør du bransjen så er du regnet som en "pirat"...

Så du får håpe at disse mellommennene snart går konkurs og forsvinner.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor klager folk over at Netflix og andre tjenester ikke blir billigere år for år? Bedrifter må justere for prisvekst og økte utgifter for å overleve.

Er da ingen her som har klaget over prisøkningen til netflix?

 

Her = denne tråden? I så fall irrelevant.

 

Tidligere artikler, jf. lenker i denne artikkelen, hadde flere innlegg - inkludert noen av de best "likte" - av typen økt pris => avsluttet abonnement. "Folk" er forøvrig et generelt uttrykk og innlegget dekker derved også kommentarer på andre fora; klaging på prisøkning er en gjenganger. Ditt utsagn gir således ingen mening hverken i forhold til TEK-brukere eller kommentatorer generelt.

Lenke til kommentar

Syns folk det seriøst er dyrt med 79/89kr pr mnd? Merkelig i verdens rikeste land, der vi gladelig betaler 80kr for en halvliter øl...

 

Hvis du ser på svarene til folk virker det som prisøkningen ikke er problemet. De som ikke liker netflix liker det ikke for 79,- heller.

Jeg er i gruppen som har hatt netflix tilsammen i 2 måneder, men i løpet av en måned blir utvalget (både amerikanske og norske) med interesante filmer tomt/for lite til at jeg gidder å sitte med netflix videre.

Fordelen med Google Film f.eks er at de har ett veldige mye større utvalg, men problemet er latterlige priser. Ingen av de løsningene passer meg enda, men forhåpentligvis dukker det opp en streamingtjeneste jeg har lyst til å bruke.

Lenke til kommentar

 

Synes det er helt greit. Det er fremdeles en ganske god pris med tanke på hva du får.

Er det, det? Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.

 

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?

 

Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Times. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.

 

 

Nå er det jo sånn at torrents er langt fra perfekt. Klart du har godt utvalg og alt er gratis, men på den andre siden så er det ulovlig og problematisk på lang sikt. Jeg vil jo at det skal forsettes å produseres god film og TV og da må noen betale for det. Netflix gir deg en god mulighet til akkurat det, betale for serier og filmer du liker å se på.

 

Hvis du tror at et system der alle får alt gratis ville fungere er du litt naiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?

 

Det å sammeligne en betaltjeneste med det å stjele blir for dumt, det blir som å argumentere med at hvorfor skal en måtte kjøpe mat når en bare kan gå i en butikk og stjele den, eller hvorfor måtte jobbe for å tjene penger når en i stedetfor bare kan rane en bank.

 

Selv synes jeg 79/89 pr måned er billig, og jeg har ikke tid til å se timesvis hver bidige dag, og dermed er utvalget for min del fortsatt mer enn godt nok til å at jeg betaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...