Gå til innhold

– Elkjøp ba meg kaste mobiltelefonen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

@Rudde: tror "vanskelig kunde" kan være et nøkkelord her, ja. Det er godt det "bare" var en reklamasjon på mobil denne saken dreier seg om. Hadde det vært en krangel med arbeidsgiver, så hadde han risikert å aldri mer få en jobb...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Disse fuktindikatorene som blir røde når telefonen utsettes for fukt er en vits. Indikatoren slår om til rødt bare man puster direkte på den. (Noe jeg har testet på en knust iPhone.) Dersom man får avslag hos butikken på en reparasjon der de påstår at telefonen er utsatt for fukt og du selv vet at den ikke er det - må du ikke gi deg på det. Det er selgeren som har bevisbyrden, og når en slik fuktindikator er rød, trenger ikke det å bety at telefonen har blitt sølt på - og det kan jeg jo faktisk bevise...

 

Tull og tøys, de tåler langt mer enn det du her påstår.

Du har selvfølgelig testet det siden du påstår jeg tøyser? 3GS'en jeg testet det på tålte det ikke. Punktum. Uansett er det ikke godt nok grunnlag til å få avvist en reklamasjon - at fuktsensoren er slått ut. Mener dette var oppe i forbrukerrådet en gang i tiden... Det skal være en troverdig sammenheng mellom den aktuelle feilen med telefonen, og den påståtte fuktskaden. Her nytter det derfor ikke (for norske bedrifter) å bare avslå reklamasjon bare fordi sensoren er rød.

Ja, det har jeg testet. Dog ikke på en 3GS.

 

Den som ligger i ladeporten på en 4s derimot, blir ikke rød selv om det kommer ett par dråper vann på. Den som ligger inni telefonen derimot, blir rød/rosa ved samme mengde vann. For å få utløst den som sitter plassert i ladekontakten så må man faktisk omtrentlig slippe den i ett glass med vann. (Noe jeg gjorde når jeg testet, da ble den rød.)

 

Grunnen til at jeg testet dette var fordi jeg leste Denne testen hvor Mcare demonstrerte dette for Amobil. Jeg ville da utføre den samme testen for å se om dette stemte.

Jeg fikk de samme resultatene på min iPhone 4s, som var gåen av andre årsaker. (ingenting som kunne påvirke testen)

 

Nå betyr ikke det at det ikke kan være slike som er feilprodusert, da det er urealistisk å forvente at produsenten har en 100% rate på disse, men det å påstå at alle er så dårlige, er feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi synes at det er litt trist at enkelt personer sier at Epledeler AS ikke har peiling, Da de ikke har fakta om hva Epledeler AS gjør med de produktene som kommer inn med vann/fukt skade.

Vi har en meget bred erfaring når det kommer til fukt/vann skader og senskader. Det er selvsakt flere faktorer som spiller inn ( fersk/salt vann / kortslutning osv .

Vi klarer å reparere ca 70% av fukt/vann så lenge de kommer innen 1-3 dager. Vi har flere måter vi forhindrer senskader på. Kunden er meget glad bare vi får liv i telefonen slik at de får tatt ut bilder og kontakter. Da opplyser vi også om iCloud for kunden og hvordan det virker.

Vi forklarer kunden nøye om at det ikke er noen form for garanti på hvor lenge produktet lever etter en vannskade, Før de bruker så mye som 1 krone på dette.

Det er flere som bruker Epledeler AS

Elkjøp, Spaceworld,Telehuset m.m sine ansatte sender flere kunder til Epledeler AS, Dette gjelder kunder som har et produkt som ikke går på garantien. Epledeler AS har ingen avtale med disse kjedene, men de som jobber der og kjenner til oss, bruker oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Verksted som Epledeler fyller en nisje og kan redde utstyr som ellers ville blitt kastet.

For butikkene vil det kanskje ikke se lønnsomt ut å sende kundene dit istedenfor å selge et nytt produkt, men hvis de klarer å gjøre kunden irritert nok har de i praksis sendt dem over til konkurrentene for resten av livet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Disse fuktindikatorene som blir røde når telefonen utsettes for fukt er en vits. Indikatoren slår om til rødt bare man puster direkte på den. (Noe jeg har testet på en knust iPhone.) Dersom man får avslag hos butikken på en reparasjon der de påstår at telefonen er utsatt for fukt og du selv vet at den ikke er det - må du ikke gi deg på det. Det er selgeren som har bevisbyrden, og når en slik fuktindikator er rød, trenger ikke det å bety at telefonen har blitt sølt på - og det kan jeg jo faktisk bevise...

Tull og tøys, de tåler langt mer enn det du her påstår.

Hva er spesifikasjonene på disse fuktmålerene?

 

AtW

Godt spørsmål. Jeg lurer på om Apple en gang i tiden påsto at de ikke skulle slå om til rødt med mindre relativ fuktighet oversteg 95%, men jeg er -ikke- sikker.

Lenke til kommentar

 

 

 

Disse fuktindikatorene som blir røde når telefonen utsettes for fukt er en vits. Indikatoren slår om til rødt bare man puster direkte på den. (Noe jeg har testet på en knust iPhone.) Dersom man får avslag hos butikken på en reparasjon der de påstår at telefonen er utsatt for fukt og du selv vet at den ikke er det - må du ikke gi deg på det. Det er selgeren som har bevisbyrden, og når en slik fuktindikator er rød, trenger ikke det å bety at telefonen har blitt sølt på - og det kan jeg jo faktisk bevise...

 

Tull og tøys, de tåler langt mer enn det du her påstår.

Du har selvfølgelig testet det siden du påstår jeg tøyser? 3GS'en jeg testet det på tålte det ikke. Punktum. Uansett er det ikke godt nok grunnlag til å få avvist en reklamasjon - at fuktsensoren er slått ut. Mener dette var oppe i forbrukerrådet en gang i tiden... Det skal være en troverdig sammenheng mellom den aktuelle feilen med telefonen, og den påståtte fuktskaden. Her nytter det derfor ikke (for norske bedrifter) å bare avslå reklamasjon bare fordi sensoren er rød.

Ja, det har jeg testet. Dog ikke på en 3GS.

 

Den som ligger i ladeporten på en 4s derimot, blir ikke rød selv om det kommer ett par dråper vann på. Den som ligger inni telefonen derimot, blir rød/rosa ved samme mengde vann. For å få utløst den som sitter plassert i ladekontakten så må man faktisk omtrentlig slippe den i ett glass med vann. (Noe jeg gjorde når jeg testet, da ble den rød.)

 

Grunnen til at jeg testet dette var fordi jeg leste Denne testen hvor Mcare demonstrerte dette for Amobil. Jeg ville da utføre den samme testen for å se om dette stemte.

Jeg fikk de samme resultatene på min iPhone 4s, som var gåen av andre årsaker. (ingenting som kunne påvirke testen)

 

Nå betyr ikke det at det ikke kan være slike som er feilprodusert, da det er urealistisk å forvente at produsenten har en 100% rate på disse, men det å påstå at alle er så dårlige, er feil.

Det kan jo hende de har en annen fuktsensor i iPhone 4 enn det de hadde i 3GS, hva vet vel jeg. Jeg vet at min sensor slo ut ved å puste og pese på den. Og apple hadde massesøksmål mot seg pga noe med fuktindikatorene så jeg vet ikke... 100% feilrate var det nok neppe, det ville jo vært en skandale, men det er ille nok om -en- kunde blir nektet reparasjon der begrunnelsen er utelukkende basert på fuktindikatoren.

Lenke til kommentar

Epledeler mangler peiling. Det er ingenting som tilsier at feilen er fikset bare fordi det fungerer nå.

Telefonen kan like gjerne dø om alt fra 1 uke til ett år av følgefeil. Ja det er fint at den virker litt lenger kan man si, men det er derfor verkstedene ikke vil fikse det. De kan ikke garantere at feilen er fikset uten å bytte alt av kretskort.

 

Takk Marius noen med hodet med seg ! :D

Lenke til kommentar

Når du betaler noen hundre kroner for en fiks, og du får brukt mobilen din en stund til, så er dette verdt det for sikkert majoriteten av folk der ute. Ja, hell, jeg tipper de fleste gjerne betaler det dobbelte for KUN å slippe å miste det de har lagre på telefonen.

 

Sjansen er også stor sjanse for at det ikke er senskader som følge av dette om gjort skikkelig, og det ikke er en av de mer håpløse tilfellene. Skader senere trenger heller ikke være som følge av dette.

Man må si hva man vil, men på så lavspent utstyr så er det sjeldent SÅ ille. Og som epledeler nevnte, så er nok 70 % et helt fint estimat. Å bytte ut de berørte delene er da heller ikke utenkelig dyrt.

 

Joda, har selv klart å fucke opp mobilen skikkelig, hvor det var svært begrenset hvor mye jeg kunne bruke videre. Men da snakker vi om horribelt tilfelle hvor telefonen har hatt en lang og god dukkert i skikkelig salt saltvann, og deretter ikke blitt skylt skikkelig.

 

Og ja, jeg har lengre erfaring med å rette opp i vannskader, og hvor godt dette fungerer med tanke på senskader.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...