Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, hva sier du Agentspoon? Det er ikke like greit å bare oppdatere "Capitol offense" først som sist? :p

 

Er det lagervare noe sted enda da?  :wee: Kan nok regne med at GTX 1080 kommer inn i bygget etter hvert ja.

 

 

Nei, den der er nok det klart beste valget i sortimentet foreløpig. Om man var tidlig ute så kunne man sikret seg et eksemplar som var ventet inn på lager 3.6. Så det hadde jo ikke vært så galt, nesten lagervare. :p Men den selger som varme hvetebrød, så forventet lagerstatus flytter seg lenger og lenger bakover etterhvert. Når tid de blir alminnelig tilgjengelig er et godt spørsmål. Men man kan jo uansett spørre seg om 980Ti'en som er i bygget nå, er aktuell lenger, når det eneste som taler for den er at den er på lager. De fleste bør jo absolutt vente på 1080 nå, om valget står mellom disse..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Ja, hva sier du Agentspoon? Det er ikke like greit å bare oppdatere "Capitol offense" først som sist? :p

 

Er det lagervare noe sted enda da?  :wee: Kan nok regne med at GTX 1080 kommer inn i bygget etter hvert ja.

 

Jeg var så heldig at jeg fikk kapret meg en før de gikk tom og mitt kort kommer i posten om noen dager! Det var på tide med en oppdatering fra min GTX 680 (spesielt siden jeg også nettopp fikk HTC Vive).

 

Jeg hadde satt veldig pris på noen DOs and DONTs her nå når jeg må få inn en bestilling i løp av helgen for å få bygget en ny PC rundt 1080en neste helg. På forhånd takk for alle tips.

Lenke til kommentar

GTX 680 holder i minst fem år til og det finnes heller ikke en garanti for at det kommer et godt spill i løpet av de neste fem årene.

 

Skal man dog spille tech-demo-flavour-of-the-month må man derimot kjøpe hver minste oppgradering for å forlenge epenisen.

 

10 år gamle grafikkort takler feks ikke 1080p, men 8 år gamle kort går som kniv i smør i alt som er verd å spille, dog er det noen unntak hvor man får betydelig mer ytelse med DX11. For å være litt realistisk kan man kjøpe et brukt kort for en tusenkrone fremfor å sitte med gamle museumsenstander.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTX 680 holder i minst fem år til og det finnes heller ikke en garanti for at det kommer et godt spill i løpet av de neste fem årene.

 

Skal man dog spille tech-demo-flavour-of-the-month må man derimot kjøpe hver minste oppgradering for å forlenge epenisen.

 

10 år gamle grafikkort takler feks ikke 1080p, men 8 år gamle kort går som kniv i smør i alt som er verd å spille, dog er det noen unntak hvor man får betydelig mer ytelse med DX11. For å være litt realistisk kan man kjøpe et brukt kort for en tusenkrone fremfor å sitte med gamle museumsenstander.

 

Ja er relativt fornøyd med 680en kjører det meste på bra settings. Men den er langt under min spec for VR. Så siden jeg har en Vive så var det på tide og oppdatere. 

Lenke til kommentar

Men VR er all hype/gimmick og om to måneder har du glemt det.

 

VR-hypen begynte i ca 1991 og da kostet det en halv million for et oppsett. Jeg er så lei nå etter 25 år at jeg ikke kommer til å anskaffe noe VR. I tillegg er det skadelig å ha skjermen så nært og utsette seg for intense mengder med lys over lang tid.

 

VR var kult på messer og locations i 91/92 nå er det kjedelig og gammeldags. Det var også en liten hype i 95/96 om å spille Descent/ II med VR-briller.

 

Selv sistnevnte er 20 år siden. Synes det er latterlig når folk kommer såppas lenge etterpå og synes at noe er kult når det egentlig ikke er det.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Men VR er all hype/gimmick og om to måneder har du glemt det.

 

VR-hypen begynte i ca 1991 og da kostet det en halv million for et oppsett. Jeg er så lei nå etter 25 år at jeg ikke kommer til å anskaffe noe VR. I tillegg er det skadelig å ha skjermen så nært og utsette seg for intense mengder med lys over lang tid.

 

VR var kult på messer og locations i 91/92 nå er det kjedelig og gammeldags. Hvis jeg husker riktig så var det også en liten hype om å spille Descent/ II med VR-briller litt senere på 90-tallet.

 

Jeg har allerede vive, og du aner ikke hva du snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste som skiller det fra 25 år gammelt utstyr er oppløsning og framerate. Det var 50 ms latency, men fremdeles en grei opplevelse. Utviklingen startet allerede i 1985 og sent i 1990 var det ferdig. I 1993 kom det oppdateringer.

.220px-Virtuality_marketing_page.jpg

 

vs

 

Optimized-Vive-226-of-272-e1458866505330

 

Lite har skjedd på 25 år enn at teknologiske fremskritt har fått ned prisen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

(Velger og ignorere den kipe fyren som virker å ha lite annet å komme med enn å kritisere andres valg og interesser..)

 

Etter min litt egen research hva som er anbefalt andre steder og hva som var ok priser og tilgjengelig på norske sider så har jeg kommet fram til dette: 

 

VX2vzeL.png

 

Tanker? Velger Fractal over NZXT pga støydemping og at jeg ikke trenger noe "vindu".

 

Edit: Mange som anbefaler Cryorig H7, men den er ikke å oppdrive. Er mitt valg for dårlig?

 

Edit 2: Vurderer Noctua NH-U9B SE2 men den sier netonnet at ikke er kompatibel med 1151? Selv om PCPartPicker sier den er det?

  

Endret av Alexander79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...