Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var PCen kommet i hus og nesten ferdig bygget.

Jeg sliter litt med å få en av ram-brikkene til å dukke opp i BIOS, men det får jeg se på litt senere. 

Tenkte jeg kunne gi en liten tilbakemelding av hvordan PCen oppleves så langt. Det er altså snakket om samtlige deler som Agentspoon anbefaler på første side (Black Refinery).

Kabinett: Stilrent, god byggekvalitet og smarte løsninger. Jeg ble overrasket over hvor stort kabinettet egentlig er. Da tenker jeg ikke bare på utsiden, men helst hvordan de har løst kabelføring og plassering av HDD. Alt følger med av både skruer og ræl, og det var egentlig en smertefri installasjon. Det er også verdt å nevne at medfølgende vifter er svært stillegående.

HK: Veldig fornøyd med både design og ytelse så langt. Har ikke fått testet noe særlig, så kommer mer senere.

Skjermkort: Som sagt tidligere var det usikkerhet om dette støyet mye. Under idle er det hvertfall overhode ikke noe plagsom støy. Det nok den kilden som støyer "mest", men er likevel ubetydelig.

CPU-vifte (CM hyper evo 212): Synes den var vanskelig å sette sammen. Mulig jeg var smått sliten etter en hektisk eksamensdag, men det ble litt knoting. Men når den først kom igang, holder den CPU på 34 grader. Helt ok, god pris og sikkert jeg som er litt treg. :tease: 

Alt i alt, kjempe fornøyd med både oppsett og tilbakemeldinger her. Hvis det er noen spørsmål må dere bare spørre :-)

OS klarte komplett selvsagt å sende i to forskjellige pakker, så skjerm kom først og OS er stuck i Oslo.... Ellers kan jeg virkelig anbefale Dustinhome, som var upåklagelig på både leveringstid (Strengt tatt posten som står bak), men var veldig lett å avbestille da jeg bestilte ett OS som ikke var på lager.

Ser dere noen øyeblikkelige feil/forbedringer tar jeg tilbakemeldinger godt imot.

 

post-409245-0-06527100-1464295055_thumb.jpg

post-409245-0-02947700-1464295346_thumb.jpg

post-409245-0-94218500-1464295688_thumb.jpg

Endret av Paco1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det eneste er at jeg kan bevege den noen millimeter til sidene. Altså, den sitter dønn fast - men et lite slingringsmonn er det. Mistenker også at ene rambrikken er defekt. PCen slår seg av etter 2 sekund hvis den jeg mistenker er defekt, står i slot 1. Noen tanker rundt dette eller?

Lenke til kommentar

Hadde du samme oppstartsproblem når du ikke fikk satt de skikkelig inn?

Edit: Nå funker det! PCen starter ikke hvis den ene av rambrikkene står i slot 1 (den jeg mistenker er mongo), men dersom den står i slot 3 dukker det til og med opp i BIOS. Tror jeg stopper der og sier meg fornøyd. 

Endret av Paco1
Lenke til kommentar

Memtest med en brikke alene. Om du kun får feilen på slot1, kan det være MB som har en defekt. Det er litt kjedeligere - da krever de stort sett hovedkort i retur før du får nytt. Med DOA-minne har jeg fått tilsendt nye brikker uten å sende inn de gamle både hos Dustin og MPX. Da har man i det minste en PC som virker (om enn med litt lite minne) til man får de nye brikkene i posten. 

Lenke til kommentar

Hadde aldri montert en 212 evo før, før jeg monterte den på en 6700 rigg. Var ikke så ille synes jeg, litt knotete med var ikke noe spesielt ille. ^^

Tipper jeg bruker maks 10 min på å montere en :p

Men så har jeg jo montert mer enn 10 stk også da

 

Forsåvidt så må jeg få si at Noctua er i en egen klasse, spesielt den mini kjøleren deres!  :love:

Lenke til kommentar

Idag fikk en i klassen en jalla strømforsyning på 145w som han skulle bruke som vifte for å kjøle ned seg selv..

(Vifta på strømforsyninga) Prøvde å forklare han at vifta brukes til å suge INN luft for å kjøle den ned.. Gleder meg til å høre om det funka :p

 

(Sorry for litt OT)

Lenke til kommentar

Den mest klønete mannen jeg kan tenke meg brukte knappe 5 minutter på å montere 212 EVO. Han var dog instruert av meg og jeg monterer som en Gud.

Slutt da. Jeg har bygget et par maskiner i min tid, og brukte iallefall 15 minutter.   :rofl:

Idag fikk en i klassen en jalla strømforsyning på 145w som han skulle bruke som vifte for å kjøle ned seg selv..

(Vifta på strømforsyninga) Prøvde å forklare han at vifta brukes til å suge INN luft for å kjøle den ned.. Gleder meg til å høre om det funka :p

 

(Sorry for litt OT)

 

Haha, genialt.  :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...