Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leste et sted (husker ikke helt hvor  :tease: ) at prognosene for 2015 var litt blandet, at produsenter ikke forventet at prisnivåene normaliserte seg før utover 2016. R9 390X ryktes vel å bli lansert i juni engang, og andre kvartal for Broadwell-K også. Så konklusjonen blir vel: ikke vent om du vil at prisene på dagens maskinvare skal gå ned, men vent gjerne dersom du ønsker neste generasjons komponenter og ikke har behov for å kjøpe før da. :)

 

Takk! Håper snart å få kjøpt en tilsvarende Black Refinery i løpet av sommeren jeg også. Blir stuck i Trondheim med jobb, uten så mye andre aktiviteter, så da må ny gaming PC på plass. ^^ Kanskje skal jeg dog forsøke meg på et ekstremt mini-ITX bygg ettersom jeg er student med begrenset plass. Skulle ønske NCase M1 kom til Norge. Kanskje blir det til og med tid til å forsøke å lage et eget kabinett med litt kyndig hjelp.  :dremel:

 

Tusen takk for svar! :)

Tror du det er verdt å vente på neste generasjon? Hvor mye stiger Black Refinery i pris omtrent med en GTX 980?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Leste et sted (husker ikke helt hvor  :tease: ) at prognosene for 2015 var litt blandet, at produsenter ikke forventet at prisnivåene normaliserte seg før utover 2016. R9 390X ryktes vel å bli lansert i juni engang, og andre kvartal for Broadwell-K også. Så konklusjonen blir vel: ikke vent om du vil at prisene på dagens maskinvare skal gå ned, men vent gjerne dersom du ønsker neste generasjons komponenter og ikke har behov for å kjøpe før da. :)

 

Takk! Håper snart å få kjøpt en tilsvarende Black Refinery i løpet av sommeren jeg også. Blir stuck i Trondheim med jobb, uten så mye andre aktiviteter, så da må ny gaming PC på plass. ^^ Kanskje skal jeg dog forsøke meg på et ekstremt mini-ITX bygg ettersom jeg er student med begrenset plass. Skulle ønske NCase M1 kom til Norge. Kanskje blir det til og med tid til å forsøke å lage et eget kabinett med litt kyndig hjelp.  :dremel:

 

Tusen takk for svar! :)

Tror du det er verdt å vente på neste generasjon? Hvor mye stiger Black Refinery i pris omtrent med en GTX 980?

 

Enig med Strato at det blir en behovsanalyse! Jeg venter personlig litt på at kronen styrker seg, samtidig som at jeg vil ha neste generasjon med da jeg ikke får tid til å spille før den tid uansett. 

 

GTX 980 koster 5000 kroner, 1400 kroner mer enn R9 290X. :)

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på softwaren, noen utnytter cpu , mens noen utnytter gpu. 

Noen trenger mye av begge, mens noen trenger DP-regnekort. 

Kjøpe "gamle" DP-kort pga prisen på de kan være en tabbe når nye "spillgpuer" slår de ned i støvlene med sin DP-ytelse til halve prisen osv. 

 

Det beste er nok egen tråd til din bruk. 

Lenke til kommentar

Takk for svar! Får ta å lage en tråd når det nærmer seg. Ikke noe særlig vits å lage tråd eller planlegge nå hvis det ikke skjer noe før (feks) oktober. Kommer sikkert ut en del nye deler i mellomtiden.

 

Deilig å ha et forum med så mange datakyndige folk at man i alle fall får den hjelpen man trenger. Alltid noen som kan mer enn en selv her inne.

Lenke til kommentar

Hva er det minste kabinettet hvor man kan få plass til SLI og og full vannkjøling (gpu/cpu) + noen hdd (2 ssd og 2 vanlige snurredisker)? Har litt eldrende hardware og lyst til å prøve meg på vannkjøling men lysten på et mindre kabinett enn det jeg har nå (Fractal XL) om mulig.

Lenke til kommentar

Hva er det minste kabinettet hvor man kan få plass til SLI og og full vannkjøling (gpu/cpu) + noen hdd (2 ssd og 2 vanlige snurredisker)? Har litt eldrende hardware og lyst til å prøve meg på vannkjøling men lysten på et mindre kabinett enn det jeg har nå (Fractal XL) om mulig.

Node 804? Det er nok dog ikke så relevant for denne tråden.

Lenke til kommentar

Ville tatt en titt på Fractal Design Arc Mini R2 eller Corsair Obsidian 350D,

 

Hva er det minste kabinettet hvor man kan få plass til SLI og og full vannkjøling (gpu/cpu) + noen hdd (2 ssd og 2 vanlige snurredisker)? Har litt eldrende hardware og lyst til å prøve meg på vannkjøling men lysten på et mindre kabinett enn det jeg har nå (Fractal XL) om mulig.

Lenke til kommentar

Ja det skal gå det. Det er klart avhengig av hvor mye kjøleareal du ønsker, men si f.eks en 240mm i topp og en 120mm i front burde gå fint (bare les litt om radiatorene du går for, fordi det er litt forskjell i hva som støttes mhp lengde og tykkelse). Da kan du f.eks bruke 5,25" til pumpe/res også som gir plass til HDD-burene og frontmontert radiatoren. SSD'ene går bak HK-brettet. Alternativt kan du ha en liten pumpe mellom PSU og HDD-burene, og sette res en annen plass.

 

Du kan også ofre 5,25" brønnene og sette en 360mm i topp. Da kan du montere en pumpe/res combo på toppen av HDD-burene. Med fleksible slanger, eller acrylrør, så kan du fint bygge full vannkjøling for CPU og SLI i dette kabinettet. Du må bare planlegge litt.

Her er en buildlog eksl. SLI, men den biten skal ikke by på mye problemer.

http://www.overclock.net/t/1255197/build-log-fractal-designs-arc-mini-water-cooling-rig/40

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kjenner det kribler i fingrene etter å kjøpe inn nytt for første gang siden trofaste i5 750 og ATI Radeon HD 5850.  :omg: Hva jeg velger blir veldig spennende. Jeg bor på et lite rom i et studentkollektiv, så plass blir essensielt. Derfor blir alle vanlige formfaktorer umiddelbart utelukket. Trolig blir det mini-ITX med et par gener fra spillmiljøet. 

 

article_img.jpg

Ser ikke dette ganske kult ut?  :green: 

 

Forhåpentligvis finner jeg et kabinett lite nok til at det skal være hensiktsmessig å bygge så smått. Noen forslag? :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Skal det ikke kun være spørsmål angående oppsettene på første siden? :p

Det jeg slet med når jeg så etter mini-itx deler var selve kabinettet og psu. Ble aldri fornøyd så jeg ga opp :)

Det var vel mest fordi jeg ville ha litt for mye inn i kabinettet.

Endret av otl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal det ikke kun være spørsmål angående oppsettene på første siden? :p

Det jeg slet med når jeg så etter mini-itx deler var selve kabinettet og psu. Ble aldri fornøyd så jeg ga opp :)

Det var vel mest fordi jeg ville ha litt for mye inn i kabinettet.

Sshhh, jeg hadde en gang i løpet av 2014 (eller var det 2013?) et eget bygg for kompakt gaming. Det ble bare faset ut...  :lol:#BreakingBad

 

@ Stephan4x4: Jeg blir aldri mer glad enn når noen linker meg en Linus og Luke film.  :green:

 

 

 

 

Edit: Må man bruke vannkjøling i SG13? Den så egentlig helt glimrende ut fram til det punktet. Jeg er litt panisk angående vannkjøling som ikke trenger vedlikehold. ^^

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...