Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:) Kranglefanten.

 

Edit:

Bjonness406

 

Etter du har lastet ned Win via appen (Windows 8.1 Setup) så velger du "Install by creating media" og deretter "ISO file" - alternativt direkte til minnepinne vba "USB flash drive" men velg ISO. Kjekt å ha den liggende, og det finnes lassevis med software for å få den over på USB.

 

Du kan også laste dette ned i etterkant, andre plasser. Bare logg deg inn på MS sine sider med din windows profil, så ligger det under "digital innhold".

 

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/cat/Surface/categoryID.66342300?lc=1033

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom inn på windows installer istad, men fikk feilmelding når jeg skulle installere windows på ssd disken (Samsung 850 Evo 250GB).
"Failed to create a new partition on the selected unused space" (Hadde en seagate 2TB i da også). 
Det fungerte ikke så laste formatere ssd'en eller slette den. 
Skrudde av og på pc'en, da var det laget en partisjon på ssd'en pålitt over 200MiB, men det fungerte fortsatt ikke å installere windows på den. Slettet partisjon på 200MiB, og den på ssd'en, men fikk feilmelding når jeg trykket på formater på ssd disken. 

Det fungerte fortsatt ikke å installere windows på den, jeg fikk samme feilmelding som istad. 

Skrudde den av igjen, men fikk da bare opp feilmeldingen "a disk read error occurred press ctrl alt del to restart", prøvde å restarte flere ganger, men fungerte fortsatt ikke. 

Koblet ut harddisken, men fortsatt samme feilmelding. Koblet ut ssd'en og inn med harddisken, men fikk da feilmeldingen "missing operating system". Plugget tilbake ssd'en og fikk fortsatt samme feilmelding ("missing operating system").

Har prøvd å laste inn .iso filen på nytt, men det hjalp ikke. Prøvd en annen usb minnepenn, men det hjelper ikke heller. (Brukte rufus alle gangene).

Begynner å bli gal, vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.... :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:  

Lenke til kommentar

På den andre siden er det mer spennende å prate om, enn markedet akkurat nå. Et nitrist prisnivå, som bare fortsetter å gå gale veien. Sett bortifra all elendigheten, kom jeg i det minste over et godt tilbud på CDON, et Asus Radeon R9 290X til 2590 kroner.  :)

 

Edit: NetOnNet har imidlertid også et godt tilbud på en komplett-pakke til 9690,-. Komponentene virker å være totalt plagiert i fra Black Refinery, bortsett fra en hakket dårligere strømforsyning (men langt ifra en versting), Gigabyte-hovedkort i stedet for MSI (betyr heller ingenting) og mangler Cooler Master Hyper 212 EVO. Bygget kommer i deler uansett, så det kan en bare legge i handlevognen ved siden av. 

 

http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/datakomponenter/data-i-deler/intel-gtx970i58gbssdr5/215563.7144/

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTX 970 vil trekke mindre strøm og operere ved lavere temperaturer. Rent ytelsesmessig vil de være relativt like. 

Hvis du finner et R9 290X (med en god kjøler - viktig - ikke referansekjøler på dette kortet!) til f.eks 2600,- som nevnt i denne tråd, og GTX 970 koster f.eks 3400,- så ville jeg nok gått for AMD kortet, gitt at du har nok PSU til å dra det, og ikke har termiske utfordringer i kabinettet ditt. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GTX 970 vil trekke mindre strøm og operere ved lavere temperaturer. Rent ytelsesmessig vil de være relativt like.

Hvis du finner et R9 290X (med en god kjøler - viktig - ikke referansekjøler på dette kortet!) til f.eks 2600,- som nevnt i denne tråd, og GTX 970 koster f.eks 3400,- så ville jeg nok gått for AMD kortet, gitt at du har nok PSU til å dra det, og ikke har termiske utfordringer i kabinettet ditt.

970 er kraftigere enn 290x?
Lenke til kommentar

Er vi ikke i Mai?

Det er vi, men har ikke akkurat skjedd allverden i teknologiverden i mai måned, så siste oppdatering er fremdeles fra april.  :wee:

 

Edit: Etter at det har blitt foretatt litt prisjusteringer, har jeg valgt å bytte ut GTX 970 med eldre R9 290X igjen. 2590 kroner vs 3300 kroner for et bra GTX 970, gjør saken rimelig enkel. R9 290X vil nok også tåle tidens tann bedre enn GTX 970, med bedre ytelse på høyere oppløsning.

Endret av Agentspoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dersom jeg har tenkt til å bygge Black Refinery, lønner det seg da å vente til etter sommerferien ettersom at jeg ikke kommer til å være mye hjemme i sommer?

 

EDIT: Super tråd forresten, titter innom hver måned!

Endret av MrCamo
Lenke til kommentar

Leste et sted (husker ikke helt hvor  :tease: ) at prognosene for 2015 var litt blandet, at produsenter ikke forventet at prisnivåene normaliserte seg før utover 2016. R9 390X ryktes vel å bli lansert i juni engang, og andre kvartal for Broadwell-K også. Så konklusjonen blir vel: ikke vent om du vil at prisene på dagens maskinvare skal gå ned, men vent gjerne dersom du ønsker neste generasjons komponenter og ikke har behov for å kjøpe før da. :)

 

Takk! Håper snart å få kjøpt en tilsvarende Black Refinery i løpet av sommeren jeg også. Blir stuck i Trondheim med jobb, uten så mye andre aktiviteter, så da må ny gaming PC på plass. ^^ Kanskje skal jeg dog forsøke meg på et ekstremt mini-ITX bygg ettersom jeg er student med begrenset plass. Skulle ønske NCase M1 kom til Norge. Kanskje blir det til og med tid til å forsøke å lage et eget kabinett med litt kyndig hjelp.  :dremel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...