Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er godt i gang med bygginga her (The Corporal) og alt er satt inn etter boka. Når vi prøver å starte opp spinner alle viftene kun kort tid (par-tre sekunder) før det stopper igjen. Ingen feilmeldinger fra hovedkortet.

Vi kjører ATX med en gammel Mist 500w PSU og et eldre kabinett. Har triksa rundt med panel head connectors og er rimelig sikker på at de står riktig nå.

 

Kan det være PSUen som rett og slett er for svak, eller er det noe annet som er problemet trur dere ?

 

 

Å hjelpe meg.... MIST? 500W? hvor gammel? :O

 

Ikke PRØV å start opp PCen med den PSUen i!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lest over alt, samt hatt en sjøl som har gått opp i røyk desverre.

Er bare flax visst den ikke tar med seg andre komponenter.

De hadde vel en eller to serier som var gode da, men ja.

 

Legges på samme linje som Chieftec søppelet.

 

Chieftecen fikk jeg personlig oppleve hva som skjer når en dårlig PSU tar kveld.

Hovedkortet (1800,- og Ram (1500,-) tok kveld pga PSUen.

Christian her på forumet fikk vel ødelagt hele PCen pga dårlig PSU.

Lenke til kommentar

Hei,

Har kikket endel på oppsettet til The Corporal. Det ser ut til at komponentene er jevnt over godt valgt, men jeg reagerer litt på at kabinett+strømforsyning utgjør nesten 25% av totalpris. Jeg stusser også over (ekstra?) kjøler til CPU som koster nesten halvparten av selve CPUen.

 

Selv ville jeg vært fristet til å kutte litt i prisen her, men dette er ikke noe jeg har særlig god greie på. Klarer du (noen) å si noe konkret om hva jeg går glipp av? Jeg bryr meg lite om støy og kommer neppe til å overklokke uansett:

- Kabinett: Fractal Design Arc Mini R2 -> Fractal Design Core 1100 minitower

- PSU: XFX Pro Series 650W -> XFX Core Edition 650W

- CPU cooler: (ekstra) -> (medfølgende)

Endret av Zherak_Khan
Lenke til kommentar

Hei,

Har kikket endel på oppsettet til The Corporal. Det ser ut til at komponentene er jevnt over godt valgt, men jeg reagerer litt på at kabinett+strømforsyning utgjør nesten 25% av totalpris. Jeg stusser også over (ekstra?) kjøler til CPU som koster nesten halvparten av selve CPUen.

 

Selv ville jeg vært fristet til å kutte litt i prisen her, men dette er ikke noe jeg har særlig god greie på. Klarer du (noen) å si noe konkret om hva jeg går glipp av? Jeg bryr meg lite om støy og kommer neppe til å overklokke uansett:

- Kabinett: Fractal Design Arc Mini R2 -> Fractal Design Core 1100 minitower

- PSU: XFX Pro Series 650W -> XFX Core Edition 650W

- CPU cooler: (ekstra) -> (medfølgende)

Kjøp en i3 hvis du ikke skal klokke. G3258 er for klokking, og da må man ha kjøling. Du klarer deg med stock kjøler, men anbefaler å bruke et par hundre lapper iallfall på en kjøler så slipper du at den detter av, eller høre på støy. Den medfølgende cpu kjøleren er veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Det hørtes subjektivt ut. Har du noe objektivt du kan underbygge dette med?

 

Jeg har prøvd Deathadder mus og blackwidow tastatur (mekanisk) og synes kvaliteten virker veldig bra. Dette er dog også subjektivt.

 

Noen sitater:

"In summary, the BlackWidow Ultimate is a very good product that, in our opinion, has its marketing focused on the wrong direction."

"If you are looking for a high performance mechanical keyboard in the $120-140 price range, then it is a product worthy of consideration."

http://www.anandtech.com/show/7911/razer-blackwidow-ultimate-mechanical-gaming-keyboard-review/4

 

Tomshardware:

184/200 poeng: "Toms Hardware: Approved"

http://www.tomshardware.com/reviews/mechanical-switch-keyboard,2955-17.html

 

 

Mange tror Razer er crap, men jeg tror det er å generalisere.

Mange opplever det som negativt at "fjortisene" digger Razer. Det betyr likevel ikke at byggekvaliteten er møkk.

 

Absolutt overpriset, men det er corsair og logitech også... Cooler Master har mer bang for the buck orienterte tastatur.

Endret av Strato
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ultimate laptop?

Bortsett fra en dårlig touchpad, rar plassering av webcam og litt svak batteritid, begynner det å nærme seg veldig! Tror imidlertid at Apple kommer til å klare den oppskriften med sin neste Air. Jeg vil imidlertid mene at en 15,4" 16:10 laptop med like kompakte linjer, vil være å foretrekke som det ultimate. :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...