Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Litt usikker på hvor jeg skal poste dette, men prøver her.

 

Kjøpte delene fra Black Refinery (men med Asus Strix GTX 970) også brukte jeg den gamle Noctua NH-D14 fra forrige PC.

 

Jeg klarer rett og slett ikke å styre vifte hastighetene (verken kabinett eller CPU viftene). Har søkt og søkt, men finner ingen løsning :)

Alle viftene er detecta i BIOS og i CPUID HWMonitor (men ikke i SpeedFan). BIOS sier at CPU viftene går på ca 1200, og de medfølgende kabinett viftene fra R5'en på ca 600. Jeg har prøvd i BIOS og med MSI Command Center å sette i Smart Mode eller Manual og tvinge de til bestemte hastigheter, men det skjer ingenting.

 

Alle viftene er 3-pins, men sånn jeg har skjønt det kan du likevel styre hastighetene med programvare? Eller har jeg misforstått?

 

Så du har altså et MSI Z97 Gaming 3?

Referer til side 3-30 i manual.

http://www.msi.com/support/mb/Z97-GAMING-3.html#down-manual

Forsøkt det?

 

 

Ja, har prøvd det som står der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Først og fremst, utrolig bra jobbet :) Har aldri bygd pc før, men vurderer det nå. Hvor godt yter egentlig The Corporal? Vil den klare å kjøre spill som Far Cry 4, Battlefield og Atila: Total War på høyeste grafikk, eller må kraftigere skyts til verks da? Ser også at det er en del tilbud på komplett.no. Noen deler det er verdt å erstatte/oppgradere? Eller er det beste alternativet å gå for et dyrere alternativ?

Lenke til kommentar

Hei! Først og fremst, utrolig bra jobbet :) Har aldri bygd pc før, men vurderer det nå. Hvor godt yter egentlig The Corporal? Vil den klare å kjøre spill som Far Cry 4, Battlefield og Atila: Total War på høyeste grafikk, eller må kraftigere skyts til verks da? Ser også at det er en del tilbud på komplett.no. Noen deler det er verdt å erstatte/oppgradere? Eller er det beste alternativet å gå for et dyrere alternativ?

Bytter du prosessoren til billigste i5 vil den nok det ja.

Lenke til kommentar

Månedens store oppdatering av oppsettene er nå ute. Samtlige bygg har blitt finjustert! :)

 

Kanskje største endring er valget å gå over til Core i3 4150 i stedet for Pentium G3258 for The Corporal. Det skyldes at prisen har fallt under tusenlappen, og at i3 4150 har mindre varianse i FPS (mean - min FPS), som gir bedre flyt i en del spill, samtidig som prosessoren yter bedre i nye spill som vet å utnytte flere tråder.

 

For spørsmålet over, så er alle oppsettene balansert slik at komponentene i pakken gir mest mening med sine respektive deler. I det du bytter ut en del med en annen fra et høyere priset bygg, får du en mindre ubalanse med tanke på verdi for pengene. ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper det kommer et fint x99-hk og en xx28-build i neste oppdatering.

som fler og fler påpeker så skiller prisene nå med hundrelapper vs 1150-plattformen.

 

Du kan jo tenke på det og plukke deg ut noen deler/lese noen tester ol.

Per nå skiller det cirka 2200 kroner mellom 2011-3 og 1150-plattformene. CPU-ytelse er per nå ikke det som holder bygget tilbake for spillytelsen. Neste oppdatering blir sannsynligvis Broadwell, og deretter Skylake. :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å få tak i XPS 13 (2015) med 1920x1080p oppløsning i Norge?

 

Finner kun QHD versjoen på prisjakt

 

EDIT: Finnes på dell.no

 

Var ganske skuffene at det bare var 1500kr forskjell mellom QHD og FHD

Skikkelig sjipt at man ikke kan få Full-HD versjonen med i7. Dell har alltid vært flinke på å ha godt utvalg av forskjellige konfigurasjoner. Denne gang får vi kun "topp-spesifikasjoner" med QHD og da blir batteritiden mye dårligere. Dette er dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...