Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Black Refinery tatt i betraktning, er i5 4690k omtrent like potent, hvis jeg vil kjøre noen virtuelle OS (for eksempel i VMware) på PCen, som det i7 4790k er? Har lest et sted at de anbefalte i7'ern hvis man ville kjøre mange virtuelle OS samtidig. Men nå har vel RAM like mye å si den sammenhengen vil jeg tro.

 

Er ikke helt sikker på hvilken av de to prosessorene jeg vil velge, ihvertfall ikke 100%. Sånn ifra et gaming synspunkt, så er nok i5 4690k den klare vinneren. Men nå har jeg ikke planlagt å bruke PCen til bare gaming heller, for det blir nok noe enkel videoredigering hvis det blir nødvendig, eller programmering i Visual Studio Express. Mye multitasking med andre ord, men ikke alt for mye heller. Så da seiler i7 4790k opp som en kandidat også.

 

Vil i5 prosessoren fungere omtrent like bra som i7 til middels/litt tyngre multitasking?

Lenke til kommentar

Liker ikke razer, men det er basert på cold boot problemer med razer taipan. Man kan vel ikke hate et produkt pga ett isolert problem, men jeg styrer uansett unna enn så lenge. Corsair M65 er mitt valg per nå.

 

Noctua kjøleren er bra/best, men stygg ^^ Vurder be-Quiet! http://www.prisjakt.no/product.php?p=2429137

Har hatt div problemer med dem, blandt annet cold boot, samt dårlig kvalitet på flere av produktene deres, og software som skal se bra ut, men ikke er veldig funksjonell (Mangler ting som Logitech har hatt lenge, så valgte å gå tilbake)

Lenke til kommentar

Black Refinery tatt i betraktning, er i5 4690k omtrent like potent, hvis jeg vil kjøre noen virtuelle OS (for eksempel i VMware) på PCen, som det i7 4790k er? Har lest et sted at de anbefalte i7'ern hvis man ville kjøre mange virtuelle OS samtidig. Men nå har vel RAM like mye å si den sammenhengen vil jeg tro.

 

Er ikke helt sikker på hvilken av de to prosessorene jeg vil velge, ihvertfall ikke 100%. Sånn ifra et gaming synspunkt, så er nok i5 4690k den klare vinneren. Men nå har jeg ikke planlagt å bruke PCen til bare gaming heller, for det blir nok noe enkel videoredigering hvis det blir nødvendig, eller programmering i Visual Studio Express. Mye multitasking med andre ord, men ikke alt for mye heller. Så da seiler i7 4790k opp som en kandidat også.

 

Vil i5 prosessoren fungere omtrent like bra som i7 til middels/litt tyngre multitasking?

I7 er det beste valget til ditt bruk

Lenke til kommentar

 

Black Refinery tatt i betraktning, er i5 4690k omtrent like potent, hvis jeg vil kjøre noen virtuelle OS (for eksempel i VMware) på PCen, som det i7 4790k er? Har lest et sted at de anbefalte i7'ern hvis man ville kjøre mange virtuelle OS samtidig. Men nå har vel RAM like mye å si den sammenhengen vil jeg tro.

 

Er ikke helt sikker på hvilken av de to prosessorene jeg vil velge, ihvertfall ikke 100%. Sånn ifra et gaming synspunkt, så er nok i5 4690k den klare vinneren. Men nå har jeg ikke planlagt å bruke PCen til bare gaming heller, for det blir nok noe enkel videoredigering hvis det blir nødvendig, eller programmering i Visual Studio Express. Mye multitasking med andre ord, men ikke alt for mye heller. Så da seiler i7 4790k opp som en kandidat også.

 

Vil i5 prosessoren fungere omtrent like bra som i7 til middels/litt tyngre multitasking?

I7 er det beste valget til ditt bruk

 

 

Kan jeg gå for i5 og istedet putte på mer RAM senere hvis budsjettet ikke helt strekker til en i7?

Lenke til kommentar

Som et utfyllende forslag til førsteposten har jeg satt opp et forslag til en rendyrket busdjett -PC. Kriteriene for mitt forslag er helt og holdent basert på at det skal koste minst mulig men likevel ha en viss spillbarhet ut av boksen. Den er videre ment å skulle oppgraderes over tid og er derfor satt opp med komponenter som tar både 4790k og store grafikkort. God bygging!

Lenke til kommentar

Finnes det tilsvarende tråd for gaming laptoper? Er på utkikk etter en 15" som gir mest for penga i prisklasse opp mot 10 000. Verdsetter kvalitet, støy/varmenivå og generelt best mulig ytelse. Ikke avhengig av topp grafikk på alt, men vil gjerne kunne spille dagens spill på litt lavere detaljnivå.

 

Thanks!

Lenke til kommentar

Denne var på salg til 7999,- hos Expert for ca 2 uker siden:

http://www.expert.no/data-og-nettbrettbaerbar-pc/asus-rog-g551jmcn068h-156-laptop/p/32466/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

 

Mangler ssd ja, men da kan du alltids kjøpe en SSD utenom?

 

Edit: Eventuelt ser jeg at Netonnet/Siba har en modell til 8990 som er helt lik, men med 1TB hybriddisk. Dette er HELT OK, dersom du ikke ønsker å ta deg bryet med å bytte til fullblods ssd.

 

Mitt råd er å vente til Expert kommer med nytt tilbud til 7999. Eventuelt kan du ta turen inn på en Expert og spørre om å få maskinen til kampanjepris :)

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...