Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du vil at luften blåses ut bak av kabinettet, jeg har den på ramsiden , blåsende gjennom cpukjøleren , dvs push.

Grei løsning dersom man har plass over minnebrikkene.

Evt kan den monteres litt opp eller på andre siden som en pull.

 

Den burde iallefall ikke blåse over rammen på socket 1150

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en review

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-nvidia-geforce-gtx-960-review

 

Nevner f.eks at GTX 960 yter dårligere i Far Cry 4 og Shadows of Mordor. Men igjen så yter det bedre i andre titler.

 

I tillegg, som War har fortalt meg, så vil et AMD kort fungere bedre enn et nVidia kort, når man har få kjerner. Så jeg er vel egentlig ute etter svaret på hvilken GPU i dette registeret som parres best med G3258 ("The Corporal").

 

Strømforbruk syntes jeg ikke veier tungt ved valg av GPU. Støy er også relativt ift person og valg av kjøler. Men kan godt tenkes at GTX 960 er overall beste valg.

 

PS: Og 280X får man 1100 spenn nå på brukt'n :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Pci 3.0 x8 / pci 2.0 x 16 er minumum på 9xx-serien mot HK, problemet her støter man ofte på med 2x kort i eller eldre hardware.

 

https://www.komplett.no/intel-pentium-anniversary-edition-g3258/817927

Kjører denne nå med 2x 970 pr kasse, kan blodklokkes og den fungerer utmerket til folding nå.

 

Cpu legger seg på 100% load, så den jobber bra, ikke så mye ekstra å hente ut fra cpuen når den folder kun på gpuer.

Lenke til kommentar

I følge TechPowerUP, får du cirka 40 FPS i de helt nyeste svært grafiske intensive spillene (eks: Far Cry 4, Dragon Age: Inquisition, Dead Rising 3), mens en kommer oppimot 60FPS på forrige generasjon spill som Battlefield 4, Tomb Raider, Metro Last Light) og de litt mindre intensive får en opp imot 100FPS (Bioshock Infinite, Call of Duty: Advanced Warfare etc.) Jeg ville imidlertid justert litt ned på tallene, ettersom en ikke bruker en like kraftig prosessor som i testene. På den andre siden er det mulig å overklokke skjermkortet. :)

 

En må også være obs på at disse testene har ekstremt høye grafikkinnstillinger (4x AA). Med nVIDIAs nye MF AA-teknologi, kan en redusere til 2x AA med tilnærmet samme resultat, og da får en god del bedre ytelse. The Corporal vil kunne dra de aller, aller fleste av dagens spill på tilfredstillende (merk: flytende) FPS med høye innstillinger, og med reservasjoner om at en kan gå ned på High eller Medium / High, vil den kunne spille nye spill i flere år fremover. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

EDIT: Fann det best å lage en egen tråd om egnet bygg til meg:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1650000

 

Hei!

 

Jeg lurer på å bygge Capital Offense. Jeg er ganske fersk på dette, men siden alle snakker om at det er så enkelt, burde jeg vel kanskje få det til. Hadde vert gøy med et prosjekt etter at poden er i seng på sene vinterkvelder :-)

 

Når det gjelder skjermen, burde jeg heller valgt en med G-Sync? Jeg har aldri testet dette, er det verdt det? Jeg ønsker meg en 27" skjerm, men på grunn av at jeg liker 1080p best ønsker jeg ikke gå over på en med 1440p, slik som ROG skjermen fra Asus for eksempel. Noen anbefalinger?

 

Hovedgrunnen til at jeg først fikk øynene opp for Capital Offense, var på grunn av at jeg vil ha en ny god skjerm med G-Sync mulighet.

 

Jeg er ute etter en pc som jeg kan ha i noen år før jeg trenger tenke oppgradering, eller eventuelt senere angre på at jeg ikke kjøpte noe "mer kostbart". Siden jeg ikke har god greie på dette må jeg bare spør litt dumt.

 

Nå sitter jeg på en mange år gammel sliten i7 860 overklokka til 3.9ghz, et gammelt hd7970 kort, ssd og 8gb ram. Dette yter godt i de fleste spill, men jeg er ute etter "det lille ekstra", og da spesielt i f.eks Arma III. Til vanlig spiller jeg Heroes of the storm, css og de fleste mmo'er og nye spill som dukker opp. Ser veldig frem til The Witcher 3 og GTA V

 

Er det noe jeg kunne gjort annerledes enn det anbefalte oppsettet her for mer prosent ytelse?

 

Jeg bruker pc til spill og litt hobby-videoredigering (forøvrig etter en vellykket fiske eller jakt sesong) :-)

 

Jeg har ikke noe spesielt budsjett jeg må følge, så jeg kan strekke meg en del på prisen.

 

Takk for en fin tråd og på forhånd tusen takk for svar

Endret av Josso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...