Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med tanke på at jeg synes Tek.no skriver litt rare anmeldelser for tiden (les: samletest ørepropper under 300 kr  :confused: ), så bestemmer jeg meg for å gjøre en litt mer aktuell test personlig. Nemlig lete fram til beste "value"-produkt for lyd på hodet, delt etter følgende kategorier:

  • Ørepropper
  • Trådløse ørepropper
  • Hodetelefoner
  • Trådløse hodetelefoner
 

Takket være donasjoner over PayPal fra dere, har jeg investert og fått i hus følgende. :)

 

Beyerdynamic DX 120 iE

eGv4Zwa.jpg

 

JBL Reflect Mini BT

 

kwSTJjb.jpg

 

Beyerdynamic DT 770 Pro

 

1LOUUzU.jpg

 

Jabra Move

 

IbxEQ9H.png

 

Full test kommer i løpet av juleferien. Kom gjerne med sang-ønsker som kan være bra å ha med i testen. Jeg velger noen ytterst få, i og med at jeg også har egne velkjente låter.  :tease: Vil også teste ulike bruksområder, som lydbok, YouTube og høy bitrate film. 

 

:xmas: Om dere synes det er kjekt å få slike litt alternative tester i ny og ne, eller bare setter pris på tråden generelt, så fortsett med å gi en liten sum til min PayPal ([email protected])

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg gikk til innkjøp av en g-sync skjerm for over ett år siden. Testet litt g-sync i begynnelsen men da jeg spiller mest first person shooters som CSGO, BF osv. så har jeg rett og slett skrudd det av. I CS GO er det en synd, da kan man jo like så greit gå tilbake til 60 hz ift. input laggen som det medfører.

 

Jeg er litt forvirret her. Sier du at 144Hz skjerm med G-Sync skrudd på gir like stor input-lag som om du kjørte med en 60Hz skjerm med V-Sync på? For om du skrur av V-Sync  på begge skjermer så skal input-lag være identisk for både 60 og 144Hz skjermen. Enhver ekstra input-lag fra den ene over den andre skjermen skal da i så fall være skjerm/panel spesifikk.

 

Når du skrur av G-Sync, har du da prøvd å spille med ULMB i stedet for? Hvordan synes du i så fall det fungerer?

 

Ellers når det gjelder tearing tror jeg du er som mange andre; ikke så veldig var for det. En ting er når en bildeoppdatering med tearing står på skjermen i 16,7ms slik den gjør på en 60Hz skjerm. Det vil de fleste se, og irritere seg over. Men når man kommer ned i 6,9ms per oppdatering, og tearingen flytter seg i høyde for hver oppdatering. Ja, da er det klart ikke alle vil la seg distraheres av det, kanskje ikke en gang legge merke til det. :)

 

 

Gabri3L; Jeg satt det nok litt på "spissen" i sammenligningen min med g-sync vs 60hz. Men da jeg så å si kun spiller FPS spill, og for ca. 7 år siden gikk fra 60hz til 120hz og deretter til 1440p 144hz, så har jeg en erfaring med spilling på høyfrekvente skjermer. Da jeg også spiller mest CS (+3000 timer) og BF serien (+2000 timer) så kan jeg med trygghet si at du bør skru av g-sync når man spiller fps spill. Man merker at spillet blir vesentlig mindre responsivt/kjapt med g-sync på enn uten, dog man merker det vesentlig bedre i CS enn i BF da BF er ett mindre kompetetivt spill enn CS med høyere input lag i motoren til spillet. Følelsen blir litt lik som å gå fra 60hz (no v-sync) til +120hz (no v-sync/g-sync). 

Lenke til kommentar

Jepp. Eneste som kanskje ikke er best verdi for pengene i sin kategori, er Beyerdynamic DX 120 iE. Den tok jeg med fordi den var på tilbud til 250 kr i stedet for 650 kr. Min erfaring er likevel at det skiller ganske lite mellom Sennheiser, Sony, Beyerdynamic for ørepropper, og Beyerdynamic har bonusen at de er veldig holdbare og god fysisk kvalitet! :) 

 

Jabra Move selges ofte til 399 kr, og du må ganske langt opp i pris for å finne noe tilsvarende bra. Samme for JBL Reflect Mini BT og ikke minst Beyerdynamic DT 770 Pro. Sistnevnte selges ofte brukt til 500 kr, som kan være et tips til de som ønsker seg et par virkelig gode hodetelefoner. 

Lenke til kommentar

Merk at forskjellen var 12 ℅ da de gjorde samme testen tidligi høst. Testmaskinen er den samme.

 

Nå er det ikke de samme spillene som testes her. Driverne er nok blitt bedre også. Men i hovedsak tror jeg nok det er de nye mer AMD "vennlige" titlene som gjør størst utslag. RX480 kommer først til å virkelig "skinne" når Nvidias "GTX11x0" serie kommer på markedet. Da kommer som kjent Nvidia til å drite i å optimalisere driverne for 10x0 serien videre. Og vi kan regne med å se RX480 gjerne 10 - 20% raskere i gjennomsnitt på nyere titler etter den tiden..

 

Forøvrig selger nå Netonnet G2460PF for 1990,-

 

Til denne prisen ville jeg vurdert å kanskje legge den inn som anbefalt skjerm for både "The Corporal" og "Black Refinery".

Lenke til kommentar

En del spill oppfører seg snodig med kort fra AMD, har sjelden hørt om noen på kompetivt nivå som bruker AMD. Det blir omtrent som å eie en flott bil men sarve den til med ikke originale deler. Folk vil fokusere på spillinga, ikke knote med drivere og andre problemer som oppstår med kort fra AMD.

 

Det hjelper ikke å sammenligne ytelsen når supportforumene til spill renner over av tråder fra folk som sliter med å få en god opplevelse med kort fra AMD.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

En del spill oppfører seg snodig med kort fra AMD, har sjelden hørt om noen på kompetivt nivå som bruker AMD. Det blir omtrent som å eie en flott bil men sarve den til med ikke originale deler. Folk vil fokusere på spillinga, ikke knote med drivere og andre problemer som oppstår med kort fra AMD.

 

Det hjelper ikke å sammenligne ytelsen når supportforumene til spill renner over av tråder fra folk som sliter med å få en god opplevelse med kort fra AMD.

AMD trenger all den støtte de kan få imo for å gi en skikkelig konkurrent til intel/nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...