Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det integrerte kortet skal egentlig fungere ganske bra. Det sender over både 2,4GHz (300 Mbit/s) og 5GHz nettverket (867 Mbit/s). I tillegg har det altså MU-MIMO (Multi User - Multiple Input Multiple Output). Ruteren din må ikke støtte dette for å bruke kortet, men det hjelper til fordelingen og kommunikasjonen med datapakker mellom ruteren din og kortet om du har en slik ny, avansert ruter. Skal du ha et bedre nettverkskort, må du opp på TP-Link Archer T9E, og bør velge kabinettet og hovedkortet i Black Refinery. I utgangspunktet tror jeg likevel ikke dette blir et klagepunkt for folk flest. 

 

Om det lønner seg å vente til Samsung 960 EVO kommer, er et godt spørsmål. Det er forespeilet en pris på 249$ for 500GB. Altså vil jeg tro at den blir å koste rundt 2500 kr i Norge. Kommer jeg til å inkludere en såpass dyr SSD i bygget? Antakeligvis ikke. Er det et dårlig kjøp? Nei. 960 EVO blir nok å være en god del kjappere enn 600P for å si det sånn, men om dette oppleves altfor mye i hverdagsbruk, er diskutabelt. Jeg tror at det er mulig å merke en forskjell, men at det ikke er verdt å bruke en tusenlapp ekstra på det, om en ser i forhold til alt det andre som skal være i bygget.

 

Hovedkortet som er valgt skal ike begrense hastighet på M.2 forøvrig, med øvre datagrense på hele 32Gbit/s over PCIe x4 (3.0). 

 Samsung 845 DC Evo Series MZ-7GE960 960GB (Solid State-disker (SSD)) 3 760,-  Samsung 960 EVO SSD M.2 2280 - 250GB ( Proshop.no ) 1 299,-  Samsung 960 EVO SSD M.2 2280 - 500GB ( Proshop.no ) 2 499,-  Samsung 960 EVO SSD M.2 2280 - 1TB ( Proshop.no ) 4 799,-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville definitivt vurdert å kjøpe noe brukt om du vet at du skal selge den om et halvår. eventuelt bare kjøpe et nytt/brukt skjermkort og eventuelt strømforsyning til en brukt "kontor" pc. gjorde noe likedann til brosjan. Da slipper du verdifall , eventuelt kan faktisk tjene noen kroner når du selger den viderere.

God ide, takker. Går kanskje for dette :)

Lenke til kommentar

 

Ville definitivt vurdert å kjøpe noe brukt om du vet at du skal selge den om et halvår. eventuelt bare kjøpe et nytt/brukt skjermkort og eventuelt strømforsyning til en brukt "kontor" pc. gjorde noe likedann til brosjan. Da slipper du verdifall , eventuelt kan faktisk tjene noen kroner når du selger den viderere.

God ide, takker. Går kanskje for dette :)

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=72195165

var noe sånt jeg kjøpte (for 1000spenn vell og merke) bare med 16gb ram og uten ssd. Du trenger et (billig) større kabinett  og ny strømforsyning så lenge du går for noe over 750 ti/460 trur jeg.

 

For dem som er lat: Dell Optiplex , i5- 2400. Det er et slags Matx hovedkort i den, men den har PCIE slot og ihvertfall den jeg kjøpte hadde to SATA 3 inganger og en sata 2 på hovedkortet.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

 

 

Ville definitivt vurdert å kjøpe noe brukt om du vet at du skal selge den om et halvår. eventuelt bare kjøpe et nytt/brukt skjermkort og eventuelt strømforsyning til en brukt "kontor" pc. gjorde noe likedann til brosjan. Da slipper du verdifall , eventuelt kan faktisk tjene noen kroner når du selger den viderere.

God ide, takker. Går kanskje for dette :)

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=72195165

var noe sånt jeg kjøpte (for 1000spenn vell og merke) bare med 16gb ram og uten ssd. Du trenger et (billig) større kabinett  og ny strømforsyning så lenge du går for noe over 750 ti/460 trur jeg.

 

For dem som er lat: Dell Optiplex , i5- 2400. Det er et slags Matx hovedkort i den, men den har PCIE slot og ihvertfall den jeg kjøpte hadde to SATA 3 inganger og en sata 2 på hovedkortet.

 

Fett, hvis de pcene der er brukbare så skjønner jeg det er penger å spare.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har kjøpt Capital Offense med 2 skjermer. Denne som hovedskjerm: Acer Predator XB270HUDb og denne https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/23-24-tommer-skjerm/acer-predator-xb240hbmjdpr/229535.10992/ som sekunder skjerm. Problemet er når jeg har utvidet skrivebord og bruker begge skjermene og skal spille ett spill (Wow og Dota 2) på hovedskjermen, mens jeg har den sekundere til browsing, facebook etc, så mister jeg masse FPS. Er det noen måte jeg kan redusere Fps tapet mens jeg kjører 2 skjermer? 

Lenke til kommentar

Tenkte bare å varsle at minnet du har valgt til The Corporal pluteslig har gått opp fra 360,- til 917 kr!

Fikset! :)

 

Hvordan ser din drømmepc ut Agentspoon? Tenker altså på fargekombinasjoner, stil osv..

 

Pssst.. delene må passe sammen, og vi sier maks 20k

Estetisk? Ultrakompakt i finbørstet mørk eller lys aluminium, kombinert med plexi-glass. Kantene skal være avrundet og detaljfrest, med finmesket ventilasjon til komponentene. Fargeprofil i form av LED, valgbart.

 

Bilder til inspirasjon for stilen:

VPKlCLh.png

phanteks-ethoo-evolv-tp-colors-1.jpg

 

4iDIEVV.jpg?2

 

9.jpg

 

6.jpg

 

Det nærmeste jeg har i hjemmet mitt nå som ligner, er TV-stativet PL 2700 fra Sonorus.  :tease:

ueOIB41.jpg?2

 

På GPU-siden er jeg veldig glad i utseendet til GTX Titan XP. En slik sak bare i mini-format / 170mm lengde, og hovedkort tilsvarende mini-ITX.

 

h9gc7hH.jpg?1

 

4M1hHlT.png?1

 

Komponenter ville jo drømmen alltid vært det beste og verste. i7 6950X, Samsung 960 Pro, GTX Titan XP osv. men realistisk til 20 000 kr, så Capital Offense med tilbehør.  :tease:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...