Gå til innhold

VM: Gruppe A (Brasil, Kroatia, Mexico, Kamerun)


Latias

  

67 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin start på VM. Stemmer ikke 100 % for Brasil enda, men godkjent start må det vel sies å være.


Kroatia går nok også videre fra denne gruppa. Har vanskelig å se for meg noe annet. Få inn Mandzukic på det laget der også, så blir det veldig bra. Midtbanen deres er vanvittig sterk. Pletikosa bør vel egentlig ta på seg deler av skylda i alle målene i dag, selv om man ikke akkurat kan forvente at en keeper skal redde en straffe.
Lenke til kommentar

Filming som det der burde føre til utestengelse resten av vm for den aktuelle spilleren etter gjennomgang av videoklippet etter kampen. Resultatet av dårlige dommeravgjøresler kan godt stå, men det er på tide at det gjøres grep som gjør det attraktivt å holde seg på beina!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trist å se at, i mange øynes, verdens beste lag må ty til juks for å vinne en fotballkamp. Virker som det går prestisje i å lure dommerne og etterpå takke de høye herrer at de gikk fem på.

 

Mest sannsynlig møter de Spania eller Nederland i 8-delsfinalen, så da kan jeg jo alltids håpe at de ryker ut.

Lenke til kommentar

Straffen var billig, men det var ikke ren filming. Det var en hånd på skulderen, det var kontakt der, og det så ut som en klar målsjanse. Fred gjorde det veldig lett for dommeren å dømme straffe, så først og fremst Fred som overspiller kontakten og legger seg fordi han spiller kynisk, og ikke dommerens feil, slik jeg ser det. Umiddelbart tenkte jeg straffe, og syntes den var billig først når jeg så reprisen, men da var det jo for sent og dommer hadde blåst. Tipper at de fleste dommere ville blåst straffe der. Slik jeg ser det er dette grunnen til at det burde innføres videodømming.

 

Situasjonen i andre enden, isolert sett, var ingen sjokkerende avblåsning. Var vel linjedommer som var oppe med flagget, og slik han ser det kommer Olic inn i ryggen på Cesar. Uheldigvis er det veldig vanlig at det blåses i keepers favør i slike situasjoner. Ikke overrasket over at det ble blåst. Billig når man ser reprisen? Ja, definitivt. Stooor målsjanse? Ja. 100% at det ville blitt mål hvis ikke dommeren hadde blåst? Det vil vi aldri vite.

 

Totalt sett så var det ganske tydelig at dommeren hadde lett for å blåse i Brasils favør, men isolert sett var ingen av situasjonene ekstreme. Settingen derimot gjorde at man begynte å lure.

 

Bra for mesterskapet at Brasil vant, bra for Brasil at Neymar innfridde i åpningskampen og har selvtillit videre, men de må skjerpe seg en god del hvis de skal gå hele veien. Oscar var et stort lyspunkt. Han sto vel for innlegget som ble straffe, hvis jeg ikke husker feil..?

3-1 beskriver ikke kampen bra, Kroatia var i store deler av 2. omgang best, og burde være fornøyd med egen innsats og skuffet over resultatet. Dette kunne blitt en bombe hadde de hatt marginene med seg. Tror Kroatia har gode muligheter til å ta seg videre, selv med ett tap i beltet. Brasil kommer til å spille for å vinne hver eneste kamp foran eget publikum.

Lenke til kommentar

Var sikker på at det var regn filming når jeg så kampen. Men når jeg ser på klippet igjen nå, har jeg litt mere forståelse for at det ble straffe, men fortsatt filming i mine øyne. Han merker det er kontakt, og hjelper til med å slenge seg i bakken.

Velger å tro at dommeren blei lurt, og ikke dro hjem med en koffert full av penger.

 

Ok, jeg skal ta den som sitter fast nedi strupen din.

Den er grei, takk som byr. Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...