Gå til innhold

Hvorfor er det så mye fokus på homser?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Nei, på det grunnlaget er det kun åpenbart at det strider mot ens personlige forståelse av det "tradisjonelle ekteskap".

 

Selv er jeg usikker på om noe slikt som "tradisjonelle ekteskap" noensinne har eksistert utenfor hodet på enkelte som kommer i sine argumenter av typen "appeal to tradition"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_tradition

 

 

Sånn for orden skyld, med tradisjonell ekteskapsforståelse så mener jeg ikke rene tradisjoner som å ta seg en lønningsøl, men mer filosofisk (kristen) naturrettstenkingen og naturfilosofi her i vesten. Denne har dypere røtter enn bare personlig forståelse og tradisjon.

 

Rent historisk har jo de fleste samfunn foretrukket polygami, andre har fortrukket arrangerte ekteskap, barneekteskap, ekteskap mellom voksen og barn, and so on.

 

Duvet, det er til og med de som mener dagens liberalisme vil medføre "a gigantic expansion of state power" ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror ikke jeg. Du må nesten vise meg hvor Jesus snakket om homofili eller samkjønnede ekteskap.

 

Jesus snakket ikke om homofili såvidt meg bekjent, men om ekteskapet. Det har jeg vist til 2 sitater til. Så kan du evt få vise meg hvordan Jesus kan forstås bedre mtp evt samkjønnet ekteskap.

 

 

Nja. Nå ble disse valgene tatt for 1700 år siden (+/- 100 år), jeg tviler på at du kan dokumentere at de brukte spesielt vitenskapelige kriterier når de valgte den gangen.

 

De brukte kriterier som f.eks. tids-nærhet til hendelsene, som er et viktig kriterie for historikere. At øyenvitner fremdeles levde, samt at flere uavhengige kilder skrev om de samme tingene. Dessuten kan vi også vurdere kildene idag, samt ikke-bibelske kilder, som romerske og jødiske historikere.

Lenke til kommentar

 

 

 

Må nesten spørre, ettersom du allerede har avklart at Jesus ikke sa noe om dette: Er det ikke "galt" å legge ord i Jesus munn, rent utfra et kristelig synspunkt, eller er det greit om man beskriver den samme handling som "fortolkning av bibelen"?

 

Jeg har ikke sagt at det er umulig å tolke Jesus dithen du sikter, men samlet sett tolker/forstår jeg (ikke ilegger Jesus meninger) Jesus dithen at han sier at ekteskapet er mellom mann og kvinne punktum, fordi det er dit alt peker. Om du mener det er bedre begrunnelse for en annen tolkning, så må du gjerne mene det. Da vil jeg gjerne høre denne, forankret opp mot andre deler av Bibelen også såklart.

Tolke betyr ilegge vedkommende en mening (rettere sagt å prøve å avklare hvilken mening vedkommende hadde), så jeg kan ikke helt se hvordan du kan tolke uten å "putte ord i munnen" på noen.

 

in·ter·pret

inˈtərprit/

verb

1.

explain the meaning of (information, words, or actions).

"the evidence is difficult to interpret"

synonyms: explain, elucidate, expound, explicate, clarify, illuminate, shed light on More

decipher, decode, unscramble, make intelligible;

understand, comprehend, make sense of, figure out;

informalcrack

translate orally or into sign language the words of a person speaking a different language.

"I agreed to interpret for Jean-Claude"

perform (a dramatic role or piece of music) in a particular way that conveys one's understanding of the creator's ideas.

synonyms: perform, act, play, render, depict, portray More

2.

understand (an action, mood, or way of behaving) as having a particular meaning or significance.

"her self-confidence was often interpreted as brashness"

synonyms: understand, construe, take (to mean), see, regard More

 

Dog, dette syns jeg er greit så lenge vedkommende har sagt noe om en sak, men noe merkelig når vedkommende har sagt noe om en sak.

 

Ellers så vil jeg tolke deg dithen at du anser "Frihet som farlig" på bakgrunn av hva du i denne tråden IKKE har sagt om frihet. ;)

Lenke til kommentar

Det finnes mange løsninger mot homofili, men når man anbefaler psykiatrisk behandling viser man manglende respekt mot både homofile og de kirurger som med suksess har kurert homofili i mange generasjoner.

 

 

 

- Da min mor ble interessert i aromaterapi og healing, bli vi bekymret, forteller Svein Nielsen. På dette bildet feirer han og moren ettårsdagen for det kirurgiske hjerneinngrepet som hindret henne å bli homoseksuell. Laila ville i egentlig ikke la seg operere, men har i ettertid ikke klaget en eneste gang. Pris Herren!

 

Svevende Ord Bibelsenter reagerer med avsky mot Biskop Kvarme som anbefaler homofile å søke psykiatrisk hjelp for å reorientere sin seksuelle legning. Han har tydeligvis en tiltro til psykiatrien som vi ellers kun finner blant hardbarkede ateister.

 

Det er en kjennsgjerning at såkallte psykologer og psykiatrikere ikke er annet enn kvakksalvere, som tror at de kan utføre jobben til predikanter og pastorer. Men det er bare folk om brenner for Jesus som kan helbrede psykisk lidende, nettopp ved hjelp av kjærligheten som Bibelen forteller om. Med mindre behandlingen i hovedsak innebærer tungetale, profetier og kollekt, frarøver disse sjarlatanene i psykiatrien de homofile muligheten til å bli friske!

 

Allerede på 1800-tallet ble det bevist at enkle kirurgiske inngrep på hjernen, effektivt kurerer homofili og andre psykiske lidelser. På den tiden fjernet man deler av hjernen ved å stikke et instrument opp gjennom nesen. Men i den moderne kirurgien har man metoder som er mye mer presise og effektive. Ja, selv ateister har blitt kurert på denne måten.

 

Svevende Ord har lenge arrangert vellykkede helbredelser av homofile. Som oftest går vi kun over til medisinske løsninger, etter at den homofile har avslått å bli normal, selv om kristne familiemedlemmer har forsøkt med både forbønn og ekstraordinær kollekt.

 

Men selv om den homofile kan nekte å ta i mot Jesus og avvise alt som heter sunn fornuft, er det lite den homofile kan gjøre når vi har lurt beroligende midler i maten til vedkommende. Når man så våkner av narkosen noen timer senere, har kvalifiserte leger operert bort den delen av hjernen hvor vi har grunn til å tro den homofile legningen har sitt senter.

 

En annen fordel med å ta denne operasjonen er at folk som tidligere var både homofile og generelt vanskelige å ha med å gjøre, etter en operasjon ikke bare er heterofile, men også snille og greie mennesker, som setter pris på de enkle tingene i livet. Som mat, søvn og regelmessig skift av bleier.

 

Svevende Ord Bibelsenter arrangerer flere informasjonsmøter om denne behandlingen utover våren. Kontakt resepsjonen på Bibelsenteret for påmelding og tips til hvordan man kan holde den homofile i ro, inntil våre kirurger kan sette i gang en eventuell operasjon. Bortsett fra Jesus er det ingen som kan vise til bedre resultater på reorientering av homofile enn våre profesjonelle og kristne kirurger. Pris Herren

Fant denne artikkelen på Det Svevende Ord Bibelssenter sin nettside, herregud.com Personlig tar jeg avstand fra overstående skrift. Forøvrigt mange intresange artikler å lese. Vel vert å sjekke ut...

Endret av DippyDawg
Lenke til kommentar

 

Undersøkelser viser at barn føler seg tryggere dersom foreldrene er gift. Selv de som har foreldre som har vært samboere i 15 år, ville følt seg tryggere dersom foreldrene var gift. Bl.a. dette viser at ekteskapet bør være en viktig institusjon.

 

Høres ut som nok en grunn til å la homofile gifte seg. Da blir deres barn tryggere...

 

Et aldri så lite selvmål fra Frankline der ja.

 

http://www.kk.no/historier/barn-av-gifte-gj%C3%B8r-det-best-14077

 

Burde ikke være nødvendig å påpeke, men en familie med tre mødre vil jo for det første bestå av mange ulike gener. Det barnet vil være halvsøsken til det, og alle barna vil ha gener fra ukjente/fremmede fedre.

Risikoen for mobbing vil jo også stige dramatisk med et slikt liberalt eksperiment.

 

Dette virker selvmotsigende. Hvis mobbing av barn av homofile var et problem (noe det viser seg at det ikke er i noen relevant grad), så ville jo en ytterligere normalisering av ekteskap mellom homofile gi mindre mobbing. Hvis du virkelig er ærlig når du bruker barn i din argumentasjon burde du sammenstilt med det over argumentere nettopp for at homofile skal kunne gifte seg.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg beit meg merke i at du mener homofile burde få gifte seg. Mener du da borgerlig eller i kirken? Hvis også sistnevnte, hvordan kan du, som kristen, forklare og forsvare at homofile skal giftes i kirken?

 

Hvordan kan du som kristen forklar og forsvare at fargede skal giftes i kirken? Eller par der begge har forskjellig hudfarge? Husk at f.eks. KKK mener seg å basere ideologien sin på bibelen.

 

Er det greit å diskriminere i kirken når det er ulovlig ellers i samfunnet?

 

 

 

Interessant nettside relatert til temaet: http://morfarbarn.no

 

Dessverre er dette pseudovitenskapelig oppgulp og rent demagogeri. De forholder seg ikke til de faktiske forhold. De later som de jobber for barnas beste men de bruker egentlig bare barn som et middel for å føre en annen kamp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus snakket ikke om homofili såvidt meg bekjent, men om ekteskapet. Det har jeg vist til 2 sitater til. Så kan du evt få vise meg hvordan Jesus kan forstås bedre mtp evt samkjønnet ekteskap.

 

Jeg har for å være helt ærlig ikke noe stort behov for å "forstå" Jesus, siden jeg knapt nok tror på ham som historisk person. Og siden jeg ikke tror på Gud, i hvertfall ikke tror han var Guds sønn...

 

Jeg bare påpeker at Jesus selv ikke sa noe om homofili, og at det han sa om ekteskapet var et svar på et direkte spørsmål og ikke nødvendigvis må forstås eksluderende.

 

Jeg er ellers ingen ekspert på bibelforskning, så jeg skal ikke si deg imot på det andre punktet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Kan ikke du holde deg i DLF-trådebe og slutte å plage oss som vil diskutere andre ting?

 

Hvorfor skulle jeg det? DLF'erne skyr meg som pesten, og vil ikke ha noe med meg å gjøre. ;)

 

Sålenge jeg holder meg til tema, diskriminasjon, kan jeg ikke helt forstå at det "plager deg" at mine meninger er forskjellige fra dine, medmindre du ikke har noen argumenter som begrunner dine meninger.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan du som kristen forklar og forsvare at fargede skal giftes i kirken? Eller par der begge har forskjellig hudfarge? Husk at f.eks. KKK mener seg å basere ideologien sin på bibelen.

 

Er det greit å diskriminere i kirken når det er ulovlig ellers i samfunnet?

 

Jeg ser ikke på det som diskriminering, men på det som å forsvare barns rettigheter til sin rette mor og far. Det som foregår, slik jeg ser det, er en dekonstruksjon av hva ekteskap vil si (mellom kvinne og mann uavhengig av hudfarge), og hva det innebærer. Rettigheter som ellers gis ektefeller kan ikke gis samkjønnede uten å gå på bekostning av den svakere parten (barna) mener jeg. Og ekteskapet i kristen sammenheng er også tilstede for å bl.a. verne om og styrke familiebåndene og barna. For at barna skal kunne få vokse opp i tryggest mulige omgivelser blandt sine egne foreldre, og vite at det er deres rette mor og far. Likestilling for homofile er jeg altså for, men det innebærer ikke å kunne gå på bekostning av barna.

 

 

Interessant nettside relatert til temaet: http://morfarbarn.no

Dessverre er dette pseudovitenskapelig oppgulp og rent demagogeri. De forholder seg ikke til de faktiske forhold. De later som de jobber for barnas beste men de bruker egentlig bare barn som et middel for å føre en annen kamp.

Jeg er enig i denne nettsidens forhold til spørsmålet. Jeg har dog ikke sjekket alle detaljer i alle påstandene som føres. Hva eksakt er det som er pseudovitenskapelig? Hvilke faktiske forhold er det de ikke forholder seg til? Og hvordan vet du at de bare later som de er interessert i barns beste, men ikke er det?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

For at barna skal kunne få vokse opp i tryggest mulige omgivelser blandt sine egne foreldre, og vite at det er deres rette mor og far. Likestilling for homofile er jeg altså for, men det innebærer ikke å kunne gå på bekostning av barna.

Så adopsjon er like ille som homofile foreldre? Barna skal jo tross alt vite at det er deres rette mor og far.

Lenke til kommentar

Så adopsjon er like ille som homofile foreldre? Barna skal jo tross alt vite at det er deres rette mor og far.

Nei, har jeg sagt det? Det jeg forsøker å si er at barn har best av å være hos sine rette foreldre, såfremt de er skikket til det. Er de ikke skikket er det et gode å hjelpe de barna som trenger det, vha fosterforeldre f.eks. Og uansett mener jeg det er bedre for barn å ha en mors- og en fars- rolle tilstede (som er skikket), istedenfor kun 1 eller 2 av samme kjønn. Men det betyr såklart heller ikke at alle forhold har best av å holde sammen, og ikke skilles. Eller at alene-fedre eller alene-mødre ikke gjør en god jobb, og til og med kanskje en bedre jobb enn 2 som holder sammen. Det optimale derimot er at foreldrene og barna har det godt i sammen. Vi bør alltid forsøke å gjøre det beste utav alle situasjoner, og spesielt for de minste.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Svevende Ord Bibelsenter arrangerer flere informasjonsmøter om denne behandlingen utover våren. Kontakt resepsjonen på Bibelsenteret for påmelding og tips til hvordan man kan holde den homofile i ro, inntil våre kirurger kan sette i gang en eventuell operasjon. Bortsett fra Jesus er det ingen som kan vise til bedre resultater på reorientering av homofile enn våre profesjonelle og kristne kirurger. Pris Herren

Fant denne artikkelen på Det Svevende Ord Bibelssenter sin nettside, herregud.com Personlig tar jeg avstand fra overstående skrift. Forøvrigt mange intresange artikler å lese. Vel vert å sjekke ut...

 

Er du seriøs, eller er dette ironi? Jeg vil bare legge til at uten å ha mottatt noe spesielt med hjelp fra oven eller nedentil, har jeg i min ringe person klart å knekke "vegan gåten", og den går som slik: Vi lobotomere alt som kan krype og gå av kjøttfe, og vips salabim, så har de blitt til "grønnsaker".

 

bon apetit :)

Lenke til kommentar

 

Svevende Ord Bibelsenter arrangerer flere informasjonsmøter om denne behandlingen utover våren. Kontakt resepsjonen på Bibelsenteret for påmelding og tips til hvordan man kan holde den homofile i ro, inntil våre kirurger kan sette i gang en eventuell operasjon. Bortsett fra Jesus er det ingen som kan vise til bedre resultater på reorientering av homofile enn våre profesjonelle og kristne kirurger. Pris Herren

Fant denne artikkelen på Det Svevende Ord Bibelssenter sin nettside, herregud.com Personlig tar jeg avstand fra overstående skrift. Forøvrigt mange intresange artikler å lese. Vel vert å sjekke ut...

 

 

Er du seriøs, eller er dette ironi? Jeg vil bare legge til at uten å ha mottatt noe spesielt med hjelp fra oven eller nedentil, har jeg i min ringe person klart å knekke "vegan gåten", og den går som slik: Vi lobotomere alt som kan krype og gå av kjøttfe, og vips salabim, så har de blitt til "grønnsaker".

 

bon apetit :)

Som du ser, tar jeg avstand fra nevnte metoder. Du får gå inn på herregud.com og lese deg opp på Det Svevende Ord.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...