Gå til innhold

Hvorfor er det så mye fokus på homser?


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Homofili er enkelt og greit at folk enten på bakgrunn av det kognitive eller fysiske misforstår følelsesmessig hvem de skal gå etter. Kjærlighet er jo noe som føles godt, fordi det jo er godt, fordi det blir skapt nytt liv. De fleste er mener jo det. Er dette en så big deal? At de har denne abnormaliteten? Kan vi ikke bare slutte å fokusere på dem hele tiden, og i det hele tatt bry oss? La de gjøre som de vil, selv om vi andre mener at det er ufornuftig og virker irrasjonelt. De trenger heller ikke å gifte seg fordi det ikke er noen vits i det. Dette er jo for å trygge barna både fysisk og emosjonelt, trygge samarbeidet om omsorg, skape gode forhold for fødsler og på en måte en stadfesting av kjærlighet for hverandre. De kan jo bare si de elsker hverandre vel, og lage liksom bryllup, det har jo samme resultat uansett.

 

Så hvorfor er det så mye fokus på homser, hvem bryr seg om disse irrasjonelle menneskene? De kan nå bare gå rundt og gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Wow, det er ganske imponerende hvordan du klarer å presentere så til de grader mye feilaktig tullball som fakta. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd det var en parodi.

 

For det første: Homofili er ingen "misforståelse".

For det andre: Kjærlighet føles ikke bare godt fordi det blir skapt nytt liv, og de fleste mener heller ikke det.

For det tredje: Giftemål har ikke bare til formål å "trygge barna".

For det fjerde: "Liksom bryllup" (sic) har ikke samme resultat.

 

Det er vanskelig å diskutere på så vanvittige premisser som du legger til grunn.

 

Jo, det er det. Det er irrasjonelt og en missforståelse skapt enten på grunn av fysiske funksjoner eller det kognitive. Kanskje det er begge deler? :) Det er grunnen til at kjærlighet eksisterer og er grunnen til at det føles godt. Giftemål har en årsak, og som regel eksisterer det for det jeg skrev. Liksom bryllup har samme resolutat, si hvordan det er forskjellig på andre måter enn det at det står på papir. Lesper reiser likevel til Danmark og ødelegger et liv (barnet sitt) på tullet sitt. Homser reiser til andre land og betaler kvinner for surrogat eller adopterer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan du bevise denne

 

 

Homofili er enkelt og greit at folk enten på bakgrunn av det kognitive eller fysiske misforstår følelsesmessig hvem de skal gå etter.

 

mens jeg drar ut å handler inn mer popcorn

Lenke til kommentar

TS argumenterer stadig med at flere menn enn kvinner begår selvmord, fordi samfunnet ikke legger til rette for dem. Det at homofile menn har tre ganger så stor sjanse til å ende opp med å ta selvmord, er derimot ikke så viktig, disse skal samfunnet altså ikke legge til rette for..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Interessant å se hvordan LGBT miljøet prøver å presse Kirken til å inkludere homofili, når de nå har fått frihet fra Kirkens press til heterofili.

 

Ja, det kan man si, og man kan si; hvorfor starter ikke lgbt-miljøet sine egne kirker? Men nå er det nå slik at alle vi som bor i dette landet er med på å betale for disse kirkene, og da synes jeg det er greit at kirkens verdier settes under offentlighetens lys - og kirken selv burde være glad for at de blir satt på den prøven, fordi det kan revitalisere hele åndslivet deres, og dermed gi positive utslag, noe som de kan sårt trenge i disse tider

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så stort fokus? Fordi homofiles rettigheter endel er blitt løftet opp på det nivået saken fortjener. Folk er blitt bevisste og har fått mer kunnskap.

 

Det er en stor sak når store mektige institusjoner åpenlyst diskriminerer mot en liten minoritet. Dette må også sees i en historisk og internasjonal kontekst. Den dag i dag risikerer homofile å bli mishandlet, forfulgt og drept verden over. Staten Norges historie er også stygg, det gir oss et ekstraansvar for å rette opp den urett som er begått.

 

Jeg tror hele LGBT-miljøet og dets støttespillere ser frem til dagen hvor homofili virkelig er "no big deal". Men om dette er en "no biggie" hvorfor ikke bare da gi dem samme rettigheter som oss andre? Da ville vi faktisk kunne gått videre og fokusert på andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er omstridt er vell det at homofili er noe unaturlig fra naturens side. Det sier seg selv vil jeg si, men andre har jo mange andre meninger som jeg så klart respekterer. Jeg mener derimot at homofili ikke er naturlig fra naturens side. Hvis du ser i naturen så skal du lete lenge etter dyr som her homofile, og det er ett tegn på at homofili er mer enn misforståelse enn en naturlig ting. En annen ting er dette med barn. Det er halt naturlig å få barn, samt formere seg. Jeg syntes at det er snodig at homofile ikke kan formere seg til tross for demmes "legning" i og med at det skal være så naturlig. Hvis det er så naturlig så er det vel også en selvfølge at disse skal greie å få barn, men det skjer altså ikke.

 

I det siste så har det oppstått debatter når det gjelder dette med at homofile skal få gifte seg i kirken eller ikke. Det er kun et ordentlig svar på det og det er nei! Homofile skal selvsagt ikke gifte seg i en kirke da dette strider imot bibelens lære, og en kirke skal basere seg på bibelens sanne lære! En liberal, tilpasset og en kirke som er såkalt modernisert etter dagens normer i samfunnet skal ikke finne sted. Så klart må også kirken modernisere som alle andre, men de valgene de foretar seg skal selvsagt ikke stride imot bibelens sanne lære! For en kirke skal basere seg på bibelen, hvis ikke så kunne vi ha brent ned alle kirker i dette landet!

 

Ellers så mener jeg at homofile skal inkluderes, og jeg må fastsette at jeg selv ikke har noe imot homofile, men det de gjør, og den store perversheten de utfører! Har derimot ikke imot noen homofile som personer!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Kan du bevise denne

 

 

Homofili er enkelt og greit at folk enten på bakgrunn av det kognitive eller fysiske misforstår følelsesmessig hvem de skal gå etter.

 

mens jeg drar ut å handler inn mer popcorn

 

Forelskelse er jo et slags instinkt for å få folk til å gå sammen i par, og dette er nok en slags fysisk mekanisme. Dette kan også være en kognitiv feil, bare et resultat av tanker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Hvem er "vi andre"? Om du mener alle som ikke er homofile eller lesbiske? I så tilfellet kan du la være å uttale deg på vegne av meg, jeg er overhodet ikke enig i en eneste ting du skriver.

Er nok snakk om en liten gruppe mennesker. Er nok han KKK og KRF

 

 

Jeg er verken kristen eller har noen synpati med KKK. Jeg synes alle er like verdifulle, uansett hudfarge. Men jeg er i mot innvandring, fordi det resulterer i problemer for nordmenn. Bare så lei av alt homofjaset.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Kan du bevise denne

 

 

Homofili er enkelt og greit at folk enten på bakgrunn av det kognitive eller fysiske misforstår følelsesmessig hvem de skal gå etter.

 

mens jeg drar ut å handler inn mer popcorn

 

Forelskelse er jo et slags instinkt for å få folk til å gå sammen i par, og dette er nok en slags fysisk mekanisme. Dette kan også være en kognitiv feil, bare et resultat av tanker.

 

 

Forelskelse er en psykisk sykdom, og folk som er forelsket bør helst ha kompetent tilsyn, og det eneste instinktet du finner i den sykdommen, er ren skjær grådighet. Men nå spurte jeg om du kunne dokumentere den påstanden som gjaldt poenget om homofili er genetisk eller miljø-belastet den enkelte avvikeren

Lenke til kommentar

 

Kan du bevise denne

 

 

Homofili er enkelt og greit at folk enten på bakgrunn av det kognitive eller fysiske misforstår følelsesmessig hvem de skal gå etter.

 

mens jeg drar ut å handler inn mer popcorn

 

Forelskelse er jo et slags instinkt for å få folk til å gå sammen i par, og dette er nok en slags fysisk mekanisme. Dette kan også være en kognitiv feil, bare et resultat av tanker.

 

 

Om det så er, hva har det å si? Eller mener du at alle resultater av tanker vi har bare skal oversees? I det tilfellet, hvorfor følger du ikke dette selv og la være å si dine meninger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Interessant å se hvordan LGBT miljøet prøver å presse Kirken til å inkludere homofili, når de nå har fått frihet fra Kirkens press til heterofili.

 

Ja, det kan man si, og man kan si; hvorfor starter ikke lgbt-miljøet sine egne kirker? Men nå er det nå slik at alle vi som bor i dette landet er med på å betale for disse kirkene, og da synes jeg det er greit at kirkens verdier settes under offentlighetens lys - og kirken selv burde være glad for at de blir satt på den prøven, fordi det kan revitalisere hele åndslivet deres, og dermed gi positive utslag, noe som de kan sårt trenge i disse tider

 

Vi som bor i dette landet betaler nok for mer enn Kirken, vi betaler alle religiøse institusjoner basert på medlemstall. LGBT miljøet burde starte sine egne kirker, slik de forskjellige retninger og fortolkninger innad i Kristendommen har gjort e.g pinsevenner, Jehovas Vitner, Protestantene, Katolikkene.

 

Er vel derfor dette har blitt gjort. Grupper har brutt ut og dannet nye formasjoner. Det er helt greit at det fungerer slik også.

 

Edit; tror faktisk det religiøse miljøet er selvgående og ikke trenger stort. Tror videre at flere folk vil vende seg tilbake til religion fremover. Kan jo selvfølgelig ikke bevise fremtiden, men det er det jeg tror kommer til å skje.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Om det så er, hva har det å si? Eller mener du at alle resultater av tanker vi har bare skal oversees? I det tilfellet, hvorfor følger du ikke dette selv og la være å si dine meninger?

Fordi jeg er lei av alt bablet om det. Homser burde holde kjeft og ikke plage meg med ha og ha nonsenset sitt. Fikk et nyhetsbrev av yahoo i dag, om "civil rights". Gi meg the "civili right" to kick their rasshøl og til slippe å høre på irrasjonaliteten deres. De trenger ikke å gifte seg, de har ingen grunn og de er en irrasjonell gjeng med tufser. Der sa jeg det.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...