Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Eine Kleine Nachtsmusik? Jeg vet ikke hvor dramatisk den er i forhold til resten av verkene hans, men det er da litt fart her og der. En annen kjent melodi er Turkish March, men det er sikkert ikke denne du tenker på. Alle har riktig nok hørt den, men den er for gladmusikkaktig.

 

Edit: Eller kanskje det rett og slett er Symphony No. 25: Allegro con brio.

8344576[/snapback]

Jeg fant det ut selv; det jeg søkte var Dies Iræ-passasjen fra Requiem. Den høres virkelig ut som den musikalske rekonstruksjonen av dommedag, og kler dermed inspirasjonskilden og teksten ganske så bra. :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dies_Irae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva den sangen som spilles i den nyeste sopranos episoden (sesong 6, episode 13) ca 23 minutter og 30 sekund ut i episoden? Veldig smooth jazz... Har hørt den flere ganger før, sikkert en ganske kjent sang..

 

Edit: Det kan være en av disse sangene: http://www.hbo.com/sopranos/music/episode78.shtml

 

Trodde det feks kunne være Keith Jarret, men tok vel feil..

Endret av ekl1tz
Lenke til kommentar
Noen som vet hva den sangen som spilles i den nyeste sopranos episoden (sesong 6, episode 13) ca 23 minutter og 30 sekund ut i episoden? Veldig smooth jazz... Har hørt den flere ganger før, sikkert en ganske kjent sang..

 

Edit: Det kan være en av disse sangene: http://www.hbo.com/sopranos/music/episode78.shtml

8345624[/snapback]

Her er sangene som er med i episoden i alle fall:

 

Music: "This Magic Moment" by The Drifters; "Love Hurts" by The Everly Brothers; "Moonlight Mile" and "Out of Time" by The Rolling Stones; "Trouble in Paradise" by Johnny Maestro; "Girl from Ipanema" by Antonio Carlos Jobim; "Funk 49" by James Gang; Mitridate, re di Ponto by Wolfgang Amadeus Mozart

Lenke til kommentar
Noen som husker hva boybanded med Slam got tha funk (eller hva det het)?

 

De var fra statene. De har en sang jeg prøver å lete etter, men siden jeg ikke en gang husker hva de heter så blir det vanskelig.

 

Tidsperspektiv; rundt år 2000

8347197[/snapback]

5ive/Five - kjært barn har mange navn.

Lenke til kommentar
Hva heter den sangen som går nå og da på radio (oftest på Radio 1)? Den har en uvanlig, rå rytme, og lite annet enn en kvinnestemme og et middels stort blåseorkester.

 

På forhånd takk!

8346272[/snapback]

 

Skulle jeg tippe er det Amy Winehouse (eller hvordan det skrives) med sangen Rehab

Lenke til kommentar
Noen som husker hva boybanded med Slam got tha funk (eller hva det het)?

 

De var fra statene. De har en sang jeg prøver å lete etter, men siden jeg ikke en gang husker hva de heter så blir det vanskelig.

 

Tidsperspektiv; rundt år 2000

8347197[/snapback]

5ive/Five - kjært barn har mange navn.

8347952[/snapback]

 

sikert sangen Everybody Get Up du er ute etter, hørte jeg vertfall mye på :blush:

Lenke til kommentar
Noen som husker hva boybanded med Slam got tha funk (eller hva det het)?

 

De var fra statene. De har en sang jeg prøver å lete etter, men siden jeg ikke en gang husker hva de heter så blir det vanskelig.

 

Tidsperspektiv; rundt år 2000

8347197[/snapback]

5ive/Five - kjært barn har mange navn.

8347952[/snapback]

 

sikert sangen Everybody Get Up du er ute etter, hørte jeg vertfall mye på :blush:

8348141[/snapback]

 

Jeg hadde tippet slam dunk da funk:

Youtube-video

 

Legendarisk dårlig video der de etterhvert prøver å dunke på noe som ser ut som miniputtbasketkurver

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter noe av det mest dramatiske Mozart har skrevet. De fleste har nok hørt låta, men jeg vet ikke hva den heter. Dermed er det litt vanskelig å lete frem et eksempel også, og siden Wolfern står bak pluss/minus 600 stykker, er det litt vel tidkrevende å høre alle, synes jeg.

 

Musikken figurerer bl.a. i Europa Universalis III, "Amadeus"-filmen fra 80-tallet og sikkert mange andre pompøse greier med behov for ekstrem patos på lydsiden. Jeg er nesten helt sikker på at det er en symfoni, og det er nok en av de mest kjente.

 

Altså er det snakk om en voldsom og velkjent gåsehudfremkallende Mozart-symfoni. Alle forslag mottas med takk.

 

EDIT: Amadeus var det visst filmen het.

8344449[/snapback]

 

Noe av det mer ekstreme han har skrevet kommer fra Requiem.

Bl.a. Dies Irae (dommedag). Sjekk den ut. Med HØY lyd. Det er mektig musikk som får deg til å knuse ting.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Skulle jeg tippe er det Amy Winehouse (eller hvordan det skrives) med sangen Rehab

8348037[/snapback]

Nei, det er ikke den. Jeg forstår imidlertid hvorfor du foreslo denne sangen, for de ligner litt.

Argh, at jeg ikke skjønte det før nå. Det er samme artist. :p Takk for hjelpen.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar
Noen som vet hva den sangen som spilles i den nyeste sopranos episoden (sesong 6, episode 13) ca 23 minutter og 30 sekund ut i episoden?

Det er Dave Brubeck Quartet sin Take Five. Et glimrende stykke musikk som dessverre har mistet en del av sin kraft gjennom sin popularitet (hvor mange reklamer, promosnutter, filmer og serier har ikke brukt låta..?)

Lenke til kommentar
Noen som husker hva boybanded med Slam got tha funk (eller hva det het)?

 

De var fra statene. De har en sang jeg prøver å lete etter, men siden jeg ikke en gang husker hva de heter så blir det vanskelig.

 

Tidsperspektiv; rundt år 2000

8347197[/snapback]

5ive/Five - kjært barn har mange navn.

8347952[/snapback]

 

sikert sangen Everybody Get Up du er ute etter, hørte jeg vertfall mye på :blush:

8348141[/snapback]

 

Tror faktisk den het Don't wanna let you go/When the lights go out. Derimot påpekte du hva jeg gjorde feil, jeg trodde den het get down, og dermed havnet jeg med Backstreet Boys. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har fått en sang på hjernen. Jeg har hørt den på tilfeldig på radio et par ganger i år. I følge min musikalske innsikt er det rock.

 

Det er innslag av pianospilling i sangen, i tillegg er koringen ganske fremtredende og utført av kvinner.

 

Midt i sangen/mot slutten har de en ganske kul overgang hvor de synger refrenget som normalt uten å spille. De fortsetter ganske fort med spillingen.

 

Det jeg sånn vagt kan huske fra teksten (sikkert refrenget) er "shine it (on) through", "but I cannot live (with)out you" og "must have been (feelt) the same".

 

Dette er neppe riktig tekst, men ganske lik. :whistle:

 

Jeg tror gruppen er norsk el. skandinavisk.

 

Mvh.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...