Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva heter sangen som gikk på energy akkurat? klokka 16:28 ca

 

Må vite det! :dribble:

8342313[/snapback]

Her er de ti siste spilte

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Justin Timberlake...

What Goes Arou...

Paperboys w/ Madcon...

Barcelona

Pussycat Dolls ft...

Wait a Minute

Ludacris ft Mary ...

Runaway Love (...

Nickelback

Far Away

P Diddy ft Christ...

Tell Me

Pink

Family Portrait...

Uniting Nations

Out Of Touch

My Chemical Romance...

Famous Last Words...

Will Smith

Miami

 

Men det går nok ikke langt nok bak. Du får prøve å forklare sangen i stedet.

Lenke til kommentar
Hvem har den gamle gode rockeversjonen av: "were gonna burn this city, burn this city down.." Finner bare nye punk grupper når jeg googler..

8325522[/snapback]

 

Jeg tenker på Franz Ferdinand's - This Fire :hmm:

8325883[/snapback]

 

 

Nei ikke den. Tenkte på en fra rundt 80 tallet. Hvor flere synger det i kor.

8326385[/snapback]

 

 

Ikke Starship - we built this city 1985?

Lenke til kommentar
Hm, jeg kom akkurat på en sang isted, sangen det dreier seg om er rimelig gammel, tror jeg hørte den sist i '95. Det er en slags techno sang med trompetmelodier som går igjen hele tiden, husker jeg synes den melodien var så fengende. Videoen er nokså spesiell, det går ut på at en gjeng med sjeletter rir på hver sin trompet (tror det var trompet) gjennom en by, og gjennom tunneller, slike tunneller man ofte ser i 3D videoer der kameraet på en måte svirrer litt rundt og man får følelsen av at man fly gjennom en svingete tunnell.  Hele videoen er 3D animert.

 

Hehe, det høres litt søkt ut, men om en eller annen sjel her visste navnet på den sangen ville det vært gull, hadde likt å hørt den sangen i dag, se om den fenger like godt fremdeles. :grin:

2983509[/snapback]

 

 

Hvis du aldri fikk svaret skal du få det nå!

 

det er: Perfecto Allstarz - Reach up (papa's got a brand new pig bag 1995 :thumbup:

Lenke til kommentar
Sangen er litt sånn type Kraftwerk. Husker ikke så mye av sangen utenom at de sier noe sånt ; s      ekspress, gjentatte ganger i sangen.

 

Noen som vet?

8183290[/snapback]

 

 

Tenker du på s-express - theme from s-express 1988?

Ble også utgitt en remix i 1996 :thumbup:

 

Kan det hende du også tenker Kraftwerk - Trans europe express?

Endret av axelrator
Lenke til kommentar
Sangen er litt sånn type Kraftwerk. Husker ikke så mye av sangen utenom at de sier noe sånt ; s      ekspress, gjentatte ganger i sangen.

 

Noen som vet?

8183290[/snapback]

 

 

Tenker du på s-express - theme from s-express 1988?

Ble også utgitt en remix i 1996 :thumbup:

 

Kan det hende du også tenker Kraftwerk - Trans europe express?

8343386[/snapback]

Du må ha gravd langt bak for å finne det innlegget! :) Det var nok Kraftwerk - Trans europe express. Tusen takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Starten er:

 

"Snap your bagles(?), do your dea(?). You can do it all by your self! Let me see you do it, eyh! Let me see you do it, eyh!"

 

Rap thingie

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

Har lenge drevet å grublet på dette, og har ikke funnet ut hvilken sang det er..

 

Men det er en låt som starter under loadingen av en map i battlefield vietnam. I starten så er det ganske så fengende gitarspill, så sier vokalisten et eller annet med hot sun..

 

har ikke spillet selv, har bare prøvd det hos noen for en stund siden

 

for de som har en gitar/guitarpro tilgjengelig så har jeg tabbet den sånn her:

 

3-3-3-3-3-5-5-7-7-7-3-3-3-3-3-5-3-2-3 (vet at dere ikke vet rytmen, men kan gjøre det enklere)

 

er samme hvilken streng det er, tar den bare på den øverste (E?) strengen :) hadde blitt glad for hjelp :)

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter noe av det mest dramatiske Mozart har skrevet. De fleste har nok hørt låta, men jeg vet ikke hva den heter. Dermed er det litt vanskelig å lete frem et eksempel også, og siden Wolfern står bak pluss/minus 600 stykker, er det litt vel tidkrevende å høre alle, synes jeg.

 

Musikken figurerer bl.a. i Europa Universalis III, "Amadeus"-filmen fra 80-tallet og sikkert mange andre pompøse greier med behov for ekstrem patos på lydsiden. Jeg er nesten helt sikker på at det er en symfoni, og det er nok en av de mest kjente.

 

Altså er det snakk om en voldsom og velkjent gåsehudfremkallende Mozart-symfoni. Alle forslag mottas med takk.

 

EDIT: Amadeus var det visst filmen het.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Eine Kleine Nachtsmusik? Jeg vet ikke hvor dramatisk den er i forhold til resten av verkene hans, men det er da litt fart her og der. En annen kjent melodi er Turkish March, men det er sikkert ikke denne du tenker på. Alle har riktig nok hørt den, men den er for gladmusikkaktig.

 

Edit: Eller kanskje det rett og slett er Symphony No. 25: Allegro con brio.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...