Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt en sang på radio Rox 90.1 (dagtid, tror jeg) et par ganger men greier ikke høre noe av teksten da det har vært mye støy rundt meg.

Det er rock/metal/metalcore (er ikke 100% sikker på sjanger) og med piano/keyboard som spilles med gitar i refrenget som er ganske fengende.

Sangen varierer litt mellom litt rolig og litt røffere samme gjør vokalen - noen ganger growling/skrik andre ganger litt renere.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar

Husker ingen ting av sangen, men den blir ofte brukt i montager. Techno-ish? Får frysninger av den. Noen som kan gjette hva den heter?

 

Kan det være Dreamscape av 009 sound system?

 

MAX: I en reklame for noen av programmene deres så dukker det opp en norsk låt. Er en mann som synger med herlig Sterk naken og biltyvene stemme.

 

Teksten går som følgende:

 

og der gikk hukommelsen min i dass. flott!

 

Jeg lurer også på denne...

Lenke til kommentar

MAX: I en reklame for noen av programmene deres så dukker det opp en norsk låt. Er en mann som synger med herlig Sterk naken og biltyvene stemme.

 

Teksten går som følgende:

 

og der gikk hukommelsen min i dass. flott!

 

 

Michael Krohn - Der de kule er.

Vokalisten i Raga rockers :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ære til den som klarer denne.

 

Er ett klassiskt stykke, som er veldig dramatisk å høre. Er ett kor i starten som synger..de holder en tone/ord lenge for så kommer det 3 korte ord etterpå..daaaaa daa da da..daaaa daa da da... Fatter ikke at eg aldri husker dette stykke.

 

Ikke noe kor, men kanskje mulig at du husker feil. Er det symfoni no. 5 av Beethoven? Passet så bra med det andre

Lenke til kommentar

En sang på hjernen jeg ikke aner hva heter. Hørte den på radioen her om dagen, men har ikke hørt den siden så det er neppe en helt ny hit. Var stavanger dialekt pop/rock. Versjene var ganske rolig og vokalen ble mye høyere i relativt korte refreng som kom ganske ofte. Klarer ikke gjengi noe av teksten så dette er en hard nøtt og knekke. Troooor det var relativt lite instrumenter bortsett fra gitar. Det var ikke morten abel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...