Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Dette blir en utfordring for dere, jeg satt nettopp å så på Viasat 4. Der sendte de en slangs "montage" eller samling med serier de skal sende nå til høsten eller i sommer. Den inneholdt NCSI, noe doktor serie, og der ble jeg tom.. Beklager.

 

Sangen er det en jente som synger, en ganske emosjonell sang. Og på slutten synger hun noe med "I had you" eller slikt.

 

Jeg har ikke mer å gå på, men ville blitt kjempeglad om noen klarte å finne det ut :)

 

Takker så masse på forhånd

 

Bump til min forrige post :) se over.

 

 

Har et ønske til å finne ut av en sang. Teksten går noe slik som dette:

 

I make my way back home to you, in a nananana na avenue. Ganske godt tempo på den, med gitar også :) Kanskje jeg skal ta opp den her så hører dere tonen x)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter en R'n'B-sang fra en fem-seks-sju års tid tilbake (tror jeg). Ihvertfall kvinnelig vokal i sangen. Det eneste jeg egentlig husker fra sangen er at kjerringa synger/stønner/whatever "Oh ohhhhhh ..... Oh ohhhhhh" i løpet av sangen. Langskudd, noen som tar'n?

Tror jeg bumper/updater her. Tror vi må litt lenger tilbake, sent 90/tidlig 00 tror jeg vi er ute etter. Og ren rnb var det nok ikke, sikkert elementer fra hip-hop, rap og sånt, liksom.

 

Altså, kvinnelige rap/hiphop/rnb-artister fra pluss minus årtusenskifte. Tar gjerne imot bare noen aktuelle navn, så kan jeg spotifye/youtube selv, men dette var ingen veldig stor hit, så det var nok ikke ei veldig mainstream/populær dame.

Lenke til kommentar

Jeg har en litt spesiell forespørsel. I en av Miley Cyrus' nyeste låter (I know, ikke snakk om det), Two More Lonely People, er det 10 sekunder av sangen som høres utrolig kjent ut. Hør på dette:

 

http://www.youtube.com/watch?v=6MrAknjllQA#t=2m3s og 10 sekunder utover.

 

Jeg er sikker på at jeg har hørt de samme tonene eller noe lignende i en annen, eldre sang. Er det noen som aner hva jeg snakker om? Jeg blir evig takknemlig hvis noen kan bekrefte/avkrefte dette!

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en R'n'B-sang fra en fem-seks-sju års tid tilbake (tror jeg). Ihvertfall kvinnelig vokal i sangen. Det eneste jeg egentlig husker fra sangen er at kjerringa synger/stønner/whatever "Oh ohhhhhh ..... Oh ohhhhhh" i løpet av sangen. Langskudd, noen som tar'n?

Tror jeg bumper/updater her. Tror vi må litt lenger tilbake, sent 90/tidlig 00 tror jeg vi er ute etter. Og ren rnb var det nok ikke, sikkert elementer fra hip-hop, rap og sånt, liksom.

 

Altså, kvinnelige rap/hiphop/rnb-artister fra pluss minus årtusenskifte. Tar gjerne imot bare noen aktuelle navn, så kan jeg spotifye/youtube selv, men dette var ingen veldig stor hit, så det var nok ikke ei veldig mainstream/populær dame.

 

Stønning hørte vel med i de fleste på den tiden. Par forslag i farten:

 

Lorna - Papi chulo

Guru Feat. Angie Stone - Keep Your Worries

 

Kan jo sjekke ut Eve og Maya også.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en R'n'B-sang fra en fem-seks-sju års tid tilbake (tror jeg). Ihvertfall kvinnelig vokal i sangen. Det eneste jeg egentlig husker fra sangen er at kjerringa synger/stønner/whatever "Oh ohhhhhh ..... Oh ohhhhhh" i løpet av sangen. Langskudd, noen som tar'n?

Tror jeg bumper/updater her. Tror vi må litt lenger tilbake, sent 90/tidlig 00 tror jeg vi er ute etter. Og ren rnb var det nok ikke, sikkert elementer fra hip-hop, rap og sånt, liksom.

 

Altså, kvinnelige rap/hiphop/rnb-artister fra pluss minus årtusenskifte. Tar gjerne imot bare noen aktuelle navn, så kan jeg spotifye/youtube selv, men dette var ingen veldig stor hit, så det var nok ikke ei veldig mainstream/populær dame.

 

Gå på spotify og skriv inn f.eks. 'year:2000' eller 'year:1999'

Du visste kanskje dette fra før.. :p

 

Første aktuelle navn jeg kommer på er Kelis.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Jeg har en litt spesiell forespørsel. I en av Miley Cyrus' nyeste låter (I know, ikke snakk om det), Two More Lonely People, er det 10 sekunder av sangen som høres utrolig kjent ut. Hør på dette:

 

http://www.youtube.com/watch?v=6MrAknjllQA#t=2m3s og 10 sekunder utover.

 

Jeg er sikker på at jeg har hørt de samme tonene eller noe lignende i en annen, eldre sang. Er det noen som aner hva jeg snakker om? Jeg blir evig takknemlig hvis noen kan bekrefte/avkrefte dette!

hmm, ja, har det nesten på tunga, men klarer ikke huske teksten

 

har noe i hodet som går noe sånt

I can feel your touch, i dont know what im doing. og noe med kiss me. men finner ikke noe på google :p

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Jeg leter etter en R'n'B-sang fra en fem-seks-sju års tid tilbake (tror jeg). Ihvertfall kvinnelig vokal i sangen. Det eneste jeg egentlig husker fra sangen er at kjerringa synger/stønner/whatever "Oh ohhhhhh ..... Oh ohhhhhh" i løpet av sangen. Langskudd, noen som tar'n?

Tror jeg bumper/updater her. Tror vi må litt lenger tilbake, sent 90/tidlig 00 tror jeg vi er ute etter. Og ren rnb var det nok ikke, sikkert elementer fra hip-hop, rap og sånt, liksom.

 

Altså, kvinnelige rap/hiphop/rnb-artister fra pluss minus årtusenskifte. Tar gjerne imot bare noen aktuelle navn, så kan jeg spotifye/youtube selv, men dette var ingen veldig stor hit, så det var nok ikke ei veldig mainstream/populær dame.

 

Kelis - Trick Me?

http://www.youtube.com/watch?v=YFjVPDpi48U

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...