Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halla. Leter etter en sang som ofte går på the voice tv om dagen, men jeg har ikke registrert hva den heter.

 

Vokalisten er en ung, høy og slank mørkhudet fyr med mini-afro (kort krøllete hår).

 

Han synger på fransk.

 

Det er en slags club låt... Techno/rap aktig... Kan ikke søke på lyrics fordi jeg forstår ikke fransk.

 

I musikkvideoen går han i dress hvis jeg ikke husker feil. Også blir han dratt inn på en bar og sjenka.

 

Refrenget er noe sånn: "sha la rum daaánce...." du-du-du-du... please help me out ;-)

 

Fant den lenger oppi her, LOL. Stromae - Alors On Danse

Endret av xypher606
Lenke til kommentar

Kan det være 1812-ouverturen av Tsjajkovskij? Ikke revolusjonsmusikk, men Russlands seier over Napoleon.

 

Det kan også være snakk om Symfoni nr. 11 ("året 1905") av Sjostakovitsj som handler om den russiske tsarens styrker mot arbeidere i St. Petersburg 1905 (1905-revolusjonen). Alternativ tolkning (den ble skrevet i 1957) er at den handler om Sovjets invasjon i Ungarn 1956. Her kan hans symfoni nr 12 ("året 1917") også være en kandidat.

Lenke til kommentar

Dette er en vanskerlig en og jeg regner ikke med at noen vil klare og finne ut hvem jeg mener. På NRK 1 idag onsdag 21 Juli, når Munter mat programmet skulle sendes klokka 19.30 fikk man opp en feilmelding og programmet ble koblet ut for å sendes senere, som et ekstra innslag ble det da sendt en musikk video isteden. Det var en blond dame med langt hår og rett lugg, ligner litt på Duffy, som synger noe man muligens kan kalle for alternative pop med litt rock, jazz i seg, er dårlig på sjanger da og har hørt sangen bare en gang. Jeg har ingen navn på hverken sangen eller dama, men jeg tror fornavnet var Nancy, men det er mulig det er feil. Hun danser og vrir seg ofte til en blå bakgrunn i videoen og i begynnelsen sitter hun på et gulv i profil med nakne ben og noen høyhelte sko. Navnet hennes kom opp i begynnelsen og slutten av videoen, på midten av den vestre sida av videoen i en tykk brun font type. Takker for svar, hvis noen tror de vet hva sangen/dama heter.

Endret av Kristinajl
Lenke til kommentar

Hei,

 

Dette har nærmest drevet meg til vanvidd den siste uken, så håper noen kan hjelpe meg med denne:

 

På den norske kanalen FEM sender de nå en reklame med oversikt over noen av programmene som går på kanalen deres i uken. Den første av de er visst noe som heter Mitt hemmelige tenåringsliv, og så resten husker jeg ikke hva heter.

 

Det er en melodi, en litt mystisk/spooky melodi, som nynnes(lalalaaes) av en damestemme som går i bakgrunnen i reklamen for disse FEM-programmene.

 

Er det noen der ute som vet HVA denne melodien heter, hvem som har den, og evt. hvor den egentlig er fra? Jeg får følelsen av at jeg har hørt den i en serie eller film før.

 

Setter STOR pris på om noen kan si meg noe om dette!

 

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...