Gå til innhold

Unboxing: Vi åpner kofferten med AMDs heftigste skjermkort


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="cannibalguppy" data-cid="21551895" data-time="1396960760"><p><p>Dette var ekstremt pent. Men nå vet vi alle at Arni kommer til å hate det fordi det er sølv og svar slik som en rekke andre skjermkort av en annen produsent

prisen i forhold til ytelsen er MYE bedre en Titan Z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="cannibalguppy" data-cid="21551895" data-time="1396960760"><p><p>Dette var ekstremt pent. Men nå vet vi alle at Arni kommer til å hate det fordi det er sølv og svar slik som en rekke andre skjermkort av en annen produsent

prisen i forhold til ytelsen er MYE bedre en Titan Z

 

Titan Z er ikke for gamere uansett, så det å vurdere det opp mot 295X2 er helt meningsløst.

Lenke til kommentar

 

 

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="cannibalguppy" data-cid="21551895" data-time="1396960760"><p><p>Dette var ekstremt pent. Men nå vet vi alle at Arni kommer til å hate det fordi det er sølv og svar slik som en rekke andre skjermkort av en annen produsent

prisen i forhold til ytelsen er MYE bedre en Titan Z

 

Titan Z er ikke for gamere uansett, så det å vurdere det opp mot 295X2 er helt meningsløst.

 

Det er der jeg også tok feil, Nvidia sa ikke noe om det i starten, men nå blir det markedsført mot gaming.

 

Quote Nvidia sine hjemmesider:

 

"GeForce GTX TITAN Z is a gaming monster, built to power the most extreme gaming rigs on the planet. With a massive 5760 cores and 12 GB of 7 Gbps GDDR5 memory, TITAN Z gives you truly amazing performance—easily making it the fastest graphics card we’ve ever made.

This is a serious card built for serious gamers. TITAN Z is designed with the highest-grade components to deliver the best experience – incredible speed and cool, quiet performance—all in a stunningly crafted aluminum case."
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er der jeg også tok feil, Nvidia sa ikke noe om det i starten, men nå blir det markedsført mot gaming.

 

Quote Nvidia sine hjemmesider:

 

"GeForce GTX TITAN Z is a gaming monster, built to power the most extreme gaming rigs on the planet. With a massive 5760 cores and 12 GB of 7 Gbps GDDR5 memory, TITAN Z gives you truly amazing performance—easily making it the fastest graphics card we’ve ever made.

This is a serious card built for serious gamers. TITAN Z is designed with the highest-grade components to deliver the best experience – incredible speed and cool, quiet performance—all in a stunningly crafted aluminum case."

"This is a serious card built for serious gamers." - jeg må bare le av påstanden, for ingen seriøs gamer vil spille med SLI/CFX.

Prislappen er uansett fire ganger så høy som et 780 Ti Classified, og du må være bra idiot for å velge Titan Z over 780 Ti Classified SLI.

Lenke til kommentar

 

Det er der jeg også tok feil, Nvidia sa ikke noe om det i starten, men nå blir det markedsført mot gaming.

 

Quote Nvidia sine hjemmesider:

 

"GeForce GTX TITAN Z is a gaming monster, built to power the most extreme gaming rigs on the planet. With a massive 5760 cores and 12 GB of 7 Gbps GDDR5 memory, TITAN Z gives you truly amazing performance—easily making it the fastest graphics card we’ve ever made.

This is a serious card built for serious gamers. TITAN Z is designed with the highest-grade components to deliver the best experience – incredible speed and cool, quiet performance—all in a stunningly crafted aluminum case."

"This is a serious card built for serious gamers." - jeg må bare le av påstanden, for ingen seriøs gamer vil spille med SLI/CFX.

Prislappen er uansett fire ganger så høy som et 780 Ti Classified, og du må være bra idiot for å velge Titan Z over 780 Ti Classified SLI.

 

Det er det jeg også mener, jeg kan til dels forsvare prisen om det var slik at kortet var ment som et rimeligere alternativ til Tesla / Quadro, men som et gaming kort er det helt bak mål.

Lenke til kommentar

 

 

Det er der jeg også tok feil, Nvidia sa ikke noe om det i starten, men nå blir det markedsført mot gaming.

 

Quote Nvidia sine hjemmesider:

 

"GeForce GTX TITAN Z is a gaming monster, built to power the most extreme gaming rigs on the planet. With a massive 5760 cores and 12 GB of 7 Gbps GDDR5 memory, TITAN Z gives you truly amazing performance—easily making it the fastest graphics card we’ve ever made.

This is a serious card built for serious gamers. TITAN Z is designed with the highest-grade components to deliver the best experience – incredible speed and cool, quiet performance—all in a stunningly crafted aluminum case."

"This is a serious card built for serious gamers." - jeg må bare le av påstanden, for ingen seriøs gamer vil spille med SLI/CFX.

Prislappen er uansett fire ganger så høy som et 780 Ti Classified, og du må være bra idiot for å velge Titan Z over 780 Ti Classified SLI.

 

Det er det jeg også mener, jeg kan til dels forsvare prisen om det var slik at kortet var ment som et rimeligere alternativ til Tesla / Quadro, men som et gaming kort er det helt bak mål.

 

 

Herrejesus... NVIDIA er jo ikke født bak ei låvedør og vil naturligvis kjøre på med markedsføring mot begge markedet, hva har de å tape ved å gjøre det? Det er ingen tvil om at Titan Z er mer rettet mot computingmarkedet enn gamingmarkedet men det forhindrer naturligvis ikke NIVIDA i fra å markedsføre det som et spillmonster da det naturligvis vil genere ytterligere interesse og sikkert flere salg enn om de kun markedsføre det som et rimelig alternativ til Tesla / Quadro.

 

Siden når ble kreativmarkedsføring en fornuftig og logisk greie?

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jävligt OT:

 

När i stort sett alla andra har gjort en review av detta kort väntar ni tills en annan dag. Kan inte förstå varför. Ni kunde feks gett "extra" folket tillgång på review idag åtminstone. Språk är ingen barriär längre, se bara på Sweclockers. De har aldrig gått så bra som de gör nu. De har de kanske bästa testerna där ute. Helt där uppe med tier 1 sites. Finns ingen grund till att HW inte skall kunna ha det.

Lenke til kommentar

 

Kul innpakning, men overaskende mye støy fra et vannavkjølt kort.

 

Er det så overraskende? Radiatoren er ikke så veldig stor.

 

AtW

 

 

Tja,

 

Steg 1: Bytt ut den håpløse medfølgende viften

Steg 2: Sett på en vifte til

 

Tipper dette vil gi utslag på lydnivået, selv med en radiator som ikke er så veldig stor.

Lenke til kommentar

 

Allerede med GTX 480 syntes jeg at strømforbruket begynte å gå over stokk og stein, AMD har jo tatt det til et helt nytt nivå nå, nå er jo tallene på dette kortet heldigvis bedre en på 290X i CF, men det er gremdeles for mye...

Er enig i at varmeproduksjonen er rimelig sinnsvak, selv PCBen er jo en god del tykkere enn vanlig for å takle de enorme mengdene strøm og varme det er snakk om. Det mest imponerende i mine øyne er jo at AMD faktisk klarer å holde et slikt kort på gode temperaturer.

 

 

Hvorfor kommer ikke R9 295x3 med det første?

 

Bare for å være helt sikker på at GTX Titan Z blir utslått av AMD?

295X2 har ifølge anandtech en 14-lags PCB, og de har lagt GDDR5-brikkene på begge sider av kortet for å få plass til alle 32 brikkene, det er jo ikke plass til flere brikker på kortet engang...

 

 

Er det noe spesielt med denne kjøleløsningen som gjør at dette er en stor bragd?

Lenke til kommentar

Det er mye man kan si om kortet.

Men ærlig talt, dette er vel kanskje noe av det råeste innen stock kjøling på skjermkort, noensinne, og du klager på at radiatoren har ujevn folding... :huh: Av de bildene jeg har sett ås har det vært mer enn god nok til at det ikke vil utgjøre noe som helst for ytelsen. Da tror jeg det har mer for seg å kjøre en dobbel pumpe.

Å doble produksjonskostnadene for perfeksjonisme har ikke noe for seg. Bruk da pengene heller på viktigere ting, eller gi oss rimeligere pris. Skal du klage på radiatoren så måtte det da være at den er for tynn, for liten, ikke lett å koble fra, bare en vifte etc... I grunn bagatellmessige grunner, og ikke noe jeg ville forventet på stock-kjøling uansett.

Skal du ha noe shiny så kjøper vel de som MÅ ha perfekt folding og slikt en custom og større loop uansett tenker jeg meg. :) Jeg har ikke en eneste radiator som er perfekte lengre, ja ikke i nærheten en gang, men ytelsesmessig så er de upåklagelige. Bedre enn noe annet faktisk. :green:




  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg mener fortsatt at man bør forvente et perfekt resultat når de skal ta seg såpass godt betalt. For min del trekker det ned helhetsinntrykket, og det fremstår som slurvete.

 

(Får ikke til å logge inn med den andre profilen på mobile enheter av en eller anne grunn.)

Endret av clotwipe
Lenke til kommentar

 

Send kortet til meg så kan jeg gjerne teste det. :green:

Du bruker vel bare en halvtime på å kjøre gjennom 10-15 tester og skrive 5-6 sider om det også da? :p

 

Det blir nok overtid på Hardware-redaksjonen om de skal ha testen klar til i mårra tidlig. (Er det da NDA-en går ut?)

 

Kjenner jeg meg rett hadde det vel blitt alt for mye testing og minimalt med skriving om selve testen. :D

Lenke til kommentar

 

 

Kul innpakning, men overaskende mye støy fra et vannavkjølt kort.

 

Er det så overraskende? Radiatoren er ikke så veldig stor.

 

AtW

 

 

Tja,

 

Steg 1: Bytt ut den håpløse medfølgende viften

Steg 2: Sett på en vifte til

 

Tipper dette vil gi utslag på lydnivået, selv med en radiator som ikke er så veldig stor.

 

 

Det vil sikkert gi utslag, men det hindrer ikke det faktumet at radiatoren ikke er spesielt stor, og det ikke er så rart at den bråker litt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...