Gå til innhold

Nå bør du oppdatere GeForce-driveren din


Anbefalte innlegg

 

 

Det er ingen grunn til å skylde på AMD for at DICE pleier å lansere halvferdige spill

 

Det er jo et slags samarbeid med tanke på Mantle, som hvertfall jeg tror har fucket opp spillet en god del. Hadde de ikke brukt tid på Mantle kunne kanskje spillet vært fikset nå. Det blir nok aldri fikset nå, feilene ligger for dypt.

 

BF3 er like problematisk som BF4 om du ser under panseret, sinnsvakt mye rart med Frostbite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett driver så får jeg ikke spilt BF4 i fullskjerm. Har sjekket alt av instillinger i spillet. Forslag?

 

Mitt tips: slutt å spill drittspillet, og hold deg unna denne ødelagte franchisen og alt anna søppel som kommer ut av EAs malisiøse og virulente ræv i framtida.

 

frabz-Youre-Welcome-531705.jpg

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det noen som har verifisert disse tallene eller er det bare PR tall fra nVidia?

 

Hvis ikke er dette bare opphausing av hw.no, i kjent stil.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1512883&p=21549762

I bunn og grunn en CPU optimalisering da. God driver, men på langt nær så stor ytelsesøkning de påsto i pressematerialet.

Les alle testene du :) 39.5% økning i bf3 er rimelig villt...

 

Forresten så er Bf4 ute av beta nå :p Det går ann å spille konkurranser nå. Flyter bra gjør det også.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Den nye WHQL-sertifiserte driveren, som nå er oppe i versjon 337.50, er allerede tilgjengelig for nedlasting fra Nvidia sine nettsider eller gjennom GeForce Experience-programmet.

Dette var da merkelig, for verken nettsiden dere linker til eller min Geforce Experience er enig. Dog jeg har norsk versjon av programmet, og ting lar vel vente på seg da.

Det er vel en Beta-driver det er snakk om.

Lenke til kommentar

nei, Mantle var for å få Direct X til å forminske overhead. punktum.

EDIT:AMD lagde ikke Mantle fordi de ville det selv, de gjorde det fordi spillutviklere ba om det fordi de var lei at Direct X ikke fikk en oppdatering som forimsket Overhead.

 

Det har fart litt spekulasjon om Mantle faktisk kom fra Direct3D 12 og ikke omvendt. Jeg er fullstendig enig med effikan på dette. Mantle er lite annet enn en digresjon. Utviklingen av både OpenGL og Direct3D har flyttet seg i retningen mot lavere overhead ved hver eneste release. Det kan virke til at AMD hoppet på neste iterasjon med et proprietært API som et markedsføringsstunt.

 

Vi har fortsatt til gode å se et åpent API for Mantle, nå faktisk rimelig tett opp til lanseringen av DirectX 12 som visstnok skal forbedre de samme detaljene som Mantle.

Lenke til kommentar

Som en nevner tidligere her. Gjelder dette for M-kortene også?

Oppdaterte forøvrig driver manuelt i går selv om GeForce Experience mente jeg hadde nyeste driver. Sitter på en alt-i-ett fra Dell med et GT640M, men usikker på om jeg merker noe forskjell i ytelse her etter driver-oppdatering.

Lenke til kommentar

 

Som jeg har sagt hele tiden, Mantle er intet annet enn en distraksjon. Forbedringer på driversiden kan gjøres uten å endre spesifikasjonene, og OpenGL har allerede tilsvarende optimaliseringer (Direct3D får det). Hele hensikten med Mantle er da borte.

 

Det vi derimot trenger er en tilnærmet helt programmerbar rendering pipeline med étt enkelt shader-språk som omfatter nødvendig funksjonalitet for rendering og utregninger.

Mantle har den fordel at det ikke er låst til Windows. Og har fortsatt tilgode å se Microsoft gjøre noe konkret, de sier de skal redusere overhead med Direct3D, men fortsatt er det WORK IN PROGRESS. Nye teknologier driver innovasjon og selv om mantle ikke skulle ha en framtid så har det allerede fått Microsoft og Nvidia i tenkeboksen. Det er kun positivt for oss forbrukere.

 

Mantle støttes kun i Windows, mens OpenGL støttes på en rekke plattformer. Selv Direct3D har større utbredelse enn Mantle.

 

OpenGL har allerede en rekke tilsvarende og bedre forbedringer, og Nvidia er den største bidragsyteren bak disse. Sånn sett er det AMD og Mantle som kopierer.

Lenke til kommentar

 

 

Som jeg har sagt hele tiden, Mantle er intet annet enn en distraksjon. Forbedringer på driversiden kan gjøres uten å endre spesifikasjonene, og OpenGL har allerede tilsvarende optimaliseringer (Direct3D får det). Hele hensikten med Mantle er da borte.

 

Det vi derimot trenger er en tilnærmet helt programmerbar rendering pipeline med étt enkelt shader-språk som omfatter nødvendig funksjonalitet for rendering og utregninger.

Mantle har den fordel at det ikke er låst til Windows. Og har fortsatt tilgode å se Microsoft gjøre noe konkret, de sier de skal redusere overhead med Direct3D, men fortsatt er det WORK IN PROGRESS. Nye teknologier driver innovasjon og selv om mantle ikke skulle ha en framtid så har det allerede fått Microsoft og Nvidia i tenkeboksen. Det er kun positivt for oss forbrukere.

 

Mantle støttes kun i Windows, mens OpenGL støttes på en rekke plattformer. Selv Direct3D har større utbredelse enn Mantle.

 

OpenGL har allerede en rekke tilsvarende og bedre forbedringer, og Nvidia er den største bidragsyteren bak disse. Sånn sett er det AMD og Mantle som kopierer.

 

Ja, mantle støttes kun i Windows foreløpig, men er ikke låst til Windows/Xbox som DirectX er. Selvfølgelig har direct3d større utbredelse enn Mantle, du sammenligner en teknologi som har eksistert siden tidlig på 90-tallet med ett som er helt nytt!

 

OpenGL er en historie for seg, det er tungvint å programmere i og oppdateringene har kommet langsomt. Hadde det ikke vært for mobile enheter så hadde OpenGL vært en død teknologi hva spillutvikling angår.

 

Hvem som 'kopierer' hvem er irrelevant, all ny teknologi er basert på tidligere teknologiske sprang. Det som er relevant er hvem som tar stegene videre. DirectX vil alltid være en bauta på Windows baserte enheter, men OpenGL's Khronos Group er for byråkratiske til at ting blir gjort i et stødig tempo og når de endelig har fått ut finger'n hva da ved neste korsvei? Konkurranse er alltid sunt, noe annet betyr stagnasjon.

Lenke til kommentar

Ja, mantle støttes kun i Windows foreløpig, men er ikke låst til Windows/Xbox som DirectX er. Selvfølgelig har direct3d større utbredelse enn Mantle, du sammenligner en teknologi som har eksistert siden tidlig på 90-tallet med ett som er helt nytt!

Direct3D er ikke bakoverkompatibel så Direct3D 11 og snart 12 har ingenting til felles med Direct3D 3.0.

 

OpenGL er en historie for seg, det er tungvint å programmere i og oppdateringene har kommet langsomt. Hadde det ikke vært for mobile enheter så hadde OpenGL vært en død teknologi hva spillutvikling angår.

 

Hvem som 'kopierer' hvem er irrelevant, all ny teknologi er basert på tidligere teknologiske sprang. Det som er relevant er hvem som tar stegene videre. DirectX vil alltid være en bauta på Windows baserte enheter, men OpenGL's Khronos Group er for byråkratiske til at ting blir gjort i et stødig tempo og når de endelig har fått ut finger'n hva da ved neste korsvei? Konkurranse er alltid sunt, noe annet betyr stagnasjon.

Jeg er blitt langt mer positiv til OpenGL. Vil nevne at jeg har mer eller mindre utelukkende OpenGL erfaring (har mer eller mindre bare laget triangel applikasjon i Direct3D) men har har hatt et ambivalent forhold til OpenGL grunnet at ARB standardisering historisk har vært veldig treg, og den noe splittede personligheten til OpenGL API-et.

 

Men nå ligger OpenGL mer eller mindre i paritet med Direct3D, og nå kan du også unngå de litt håpløse API-ene i OpenGL (som glTexImage og kompani).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...