Gå til innhold

Finner ikke ut hvilken modell dette er


Anbefalte innlegg

Sitter på 3g for øyeblikket, så kan ikke laste opp bilder av objektivet.

 

Det er en Tamron. Med bryter på selve objektivet for Makro(180-300) og normal, den har også en solhette(som det står "DA17" på. Som passer på mitt canon kamera..

 

Også har den en bryter som du kan stille på som er enten AF eller M.

 

Det står LD et sted, Di et annet sted, også står det "AF 70-300mm 1:4-5.6 TELE MACRO(1:2) også er rart tegn, også etter det merket står det "62 A17"

 

Andre skrifter:

infinity-tegn, 0.95m (3.1ft)

 

 

1:2

1:3

1:39

 

Dette står da på "toppen".

 

Kan stille fra 70 til 300.

 

 

Hadde satt pris på hvilken modell det er, slik at jeg kunne sjekke ut hvor mye den var vært før, og hvor mye den er verdt nå.

 

Nei, skal prøve fotografi som en hobby :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje flageborg tenkt det var noe du skulle kjøpe brukt.. og da hadde det vel vært like greit å kjøpe nytt.

 

Når det er sagt. Man kan ha mye moro med billige telezoomer også. Selv hadde jeg i flere år det Canon-telezoom-objektivet som regnes som et av de kjipeste billigste drittobjektivene som finnes. Men allikevel var jeg fornøyd, koste meg på tur og fikk flere bilder jeg var fornøyd med og som jeg ellers ikke kunne tatt.

 

Hva er det som ikke er "så veldig bra" med Canon Eos 30D? Har hatt det selv. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

30D burde gi gode nok bilder i de fleste situasjoner, det er objektivene som gjør forskjellen på om bildene blir gode eller dårlige, et dårlig objektiv vil faktisk yte bedre på en 8mp sensor en på en 24mp sensor siden detaljene ikke er like skarpe og feil fremtrer ikke så godt.

 

Jeg hadde 30D før og måtte faktisk bytte noen av mine objektiver når jeg kjøpte 7D "18mp sensor" pga. at bildene ble mye softere når detaljnivået ble så mye høyere på et nytt kamera.

 

Når det er sagt, så vil selvfølgelig et bedre objektiv yte bedre selv om det kun er en 8mp sensor man bruker og detaljen synes bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg setter pris på hjelpen og svarene.

 

Jeg fikk dette kameraet av en person som bare ville bli kvitt det, og det er i perfekt stand. Betalte veldig lite for det.

 

Jeg foretrekker å bruke standarslinsa? (EFS 17-85mm, image stabilizer, med stabiliser on/off, og AF/MF valg)

 

Det står Macro 0.35m/1.2ft, Det går fra 17 til 85.

 

Det står også ultrasonic på linsebeskyttelsen og et annet sted på kameraet.

 

 

Og jeg lurer på en ting, er det nok å bare bruke luftrens når man skifter linse, eller må det mer til?

 

Merker noen mikroskopiske flekker når jeg zoomer inn med den andre linsa..

Lenke til kommentar

Og jeg lurer på en ting, er det nok å bare bruke luftrens når man skifter linse, eller må det mer til?

 

Merker noen mikroskopiske flekker når jeg zoomer inn med den andre linsa..

Det er ikke stort poeng å bruke luftrens når du skifter optikk. Kraftig trykkluft kan derimot skade finmekanikk inne i kameraet.

 

Hvis du ser flekker på bilder (spesielt tatt med liten blender) kan det godt tyde på rusk på sensoren. Renses ikke med trykkluft, men heller for eksempel med en "rocket blower" - en "øreskyllepumpe" du kan få kjøpt på apoteket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Canon 30D og 17-85 IS er en ypperlig kombinasjon, hadde den selv.

 

Når det gjelder rens så er det noe man må gjøre forsiktig, spesielt mattskive blir fort ødelagt hvis man ikke vet hva man gjør. Du kan laste ned bruksanvisningen hvis du ikke har den, der står fremgangsmåten på rens.

 

Støv på objektiver blir sjelden synlig på bildene, det pga. at det blir på en måte ute av fokus og ikke skarpt, men sett kameraet på AV og juster blender til f/22 sikt på en ensfarget grå/hvit vegg/ark og ta bilde, hvis du har støv på sensoren vil du se de som "runde flekker/ormer" på bildene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

30D burde gi gode nok bilder i de fleste situasjoner, det er objektivene som gjør forskjellen på om bildene blir gode eller dårlige, et dårlig objektiv vil faktisk yte bedre på en 8mp sensor en på en 24mp sensor siden detaljene ikke er like skarpe og feil fremtrer ikke så godt.

 

Det er ikke helt riktig, vel.

Det er først ved store forstørrelser eller ved beskjæring denne forskjellen vil bli synlig. Det at en høyoppløst sensor lettere klarer å avdekke feilene ved objektivet betyr ikke at objektivet yter bedre med en lavoppløst sensor. Det betyr bare at det kan være lettere å finne begrensningene til objektivet (-og legg merke til ordet "kan")

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok et bilde av himmelen, det var en liten flekk ja.

 

Har brukt "rocket blower" ved skifting av linse, men hva er best for å rense utsiden? Altså linsen på utsiden, brillepuss, er det en god idé ?

 

her er bildet med flekken på (jeg er ikke så god med instillinger enda, første "ordentlige" kamera jeg har hatt, sry)

 

 

 

GFXbZ9f.jpg

 

 

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Brillepuss, microfiberklut, glass-spray, nylonvask, puste på og pusse med t-skjorta, isopropanol m.m.

Det spørs hvor fotosnobb du er. Det meste går greit så lenge du ikke bruker sandpapir.

 

Ang. flekken så hadde jeg bare levert inn til sensorrens på nærmeste JapanPhoto eller lignende. Koster ikke så mye. Husker ikke helt prisen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har brukt "rocket blower" ved skifting av linse, men hva er best for å rense utsiden? Altså linsen på utsiden, brillepuss, er det en god idé ?

 

Har du satt på "rensemodus" (eller hva det heter..) før du blåser inn? Om du ikke gjør det så får du ikke blåst bort støvet, og kan risikere å bare blåse annet støv, f. eks. fra speilet og opp på mattskiva. Det er ikke farlig, syns ikke på bildene, men er j***'g irriterende fordi man da ser det i søkeren..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

What? Jeg visste ikke at det fantes engang.

 

Kan det være farlig, eller er det bare å passe på å gjøre det ved linsebytte etter en proff har rensa kameraet?

 

Uansett, jeg er veldig fornøyd med kameraet, jeg er ikke noe kamerasnobb, men bildene blir mye bedre når jeg trenger å ta bilder, må bare lære meg å kjenne kameraet bedre.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...