Gå til innhold

Finner ikke ut hvilken modell dette er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar, men tror jeg holder meg langt unna å rengjøre noe selv med mindre jeg bruker luft, da jeg er redd for å ripe noe eller ødelegge noe.

 

Eller misforsto jeg deg? Mente du at jeg burde gjøre dette før jeg bruker luft?

 

"lukkeren" og "sensoren" i kamerasammenheng er fremmedord for meg.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Du må over i sensor cleaning-modus for å kunne åpne lukkeren, lukkergardinen som til vanlig dekker sensoren. Så vil du kunne se den grønne sensoren der inne, og det er denne du skal blåse støvet vekk fra. Det er den grønne sensoren som fanger opp bildet, og det er denne som har støvkornene på seg - støvet du ser som prikker på bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må over i sensor cleaning-modus for å kunne åpne lukkeren, lukkergardinen som til vanlig dekker sensoren. Så vil du kunne se den grønne sensoren der inne, og det er denne du skal blåse støvet vekk fra. Det er den grønne sensoren som fanger opp bildet, og det er denne som har støvkornene på seg - støvet du ser som prikker på bildet.

Ahaaa, det jeg har gjort galt. Takk skal du ha :)

 

Skal gjøre det, også ta bilde av himmelen i morgen, og se om jeg ikke får bort flekken.

 

Og takk for forklaringen.

 

Eller misforsto jeg deg? Mente du at jeg burde gjøre dette før jeg bruker luft?

 

Ja, nettopp det han mener. Aktivere modusen, ta av objektivet - blås med rokcetbloweren. Ikke farlig i det hele tatt. Men IKKE blås med munnen eller trykkluft.. det funker dårlig.

 

Ja, det har vi jo dekket, men takk for advarselen :)

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

På side 41 i brukermanualen "PDF-fil" finner du fremgangsmåten på enkel rens av kameraet, utenom det kan jeg gi et par tips. gjør dette i et rent miljø som det ikke er mye støv i "på badet foreksempel" og holdt kameraet så åpningen peker nedover så støvet faller ut, synes du det ble vanskelig så hold kameraet over hodet når du gjør dette.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...