Gå til innhold

hvorfor lyver dere om ekstra ?


Anbefalte innlegg

 

Det er snakk om sikkerhet.

Alle har rett på å vite når pcen kan bli utsatt for angrep og hvilke metoder man skal bruke for å stoppe angrepet

 

Du kan ikke mene at man skal betale for slikt ?

Har mediehusene ansvar for å ta vare på min og din sikkerhet, gratis?

 

Du har ikke rett på noe som helst, og TEK har heller ikke ansvar for å opplyse noen om noe som helst.

Om du vil ha informasjonen får du nesten betale, eller finne den andre steder om det er mulig.

 

Det blir jo nesten det samme som brannvesenet skulle begynne å ta betaling for kampanjen sine

 

klarer ikke hardware å informere oss om sikkerhetstrusler på data uten å ta betaling for det så får dere jammen la nonen andre gjør det

 

Jeg blir rimelig provosert av holdingen dere har her

 

på en måte skal dere hjelpe noen mens andre som mange klager på er en sikkerhetstrussel ( fordi de er med på spredningen uten å vite det ) ikke blir informert

 

da er det enten alle eller ingen som skal vite om farene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du betaler faktisk for brannvesenet i form av skatt.

 

Trodde du brannmenn jobbet gratis?

i noen tilfeller så gjør de faktisk det , for å berge liv

mange jobber også frivillig

 

 

TEK redder ikke liv.

 

Du fremstår virkelig som en gnien grinebiter i denne tråden. Og du har misforstått en god del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir jo nesten det samme som brannvesenet skulle begynne å ta betaling for kampanjen sine

 

klarer ikke hardware å informere oss om sikkerhetstrusler på data uten å ta betaling for det så får dere jammen la nonen andre gjør det

 

Jeg blir rimelig provosert av holdingen dere har her

 

på en måte skal dere hjelpe noen mens andre som mange klager på er en sikkerhetstrussel ( fordi de er med på spredningen uten å vite det ) ikke blir informert

 

da er det enten alle eller ingen som skal vite om farene

Brannvesenet får allerede betalt fra deg for sine kampanjer, om TEK var statlig hadde alt vært betalt via skatten der også, og alle artikkelen gratis.

Ettersom TEK er privat står de fritt til å ta betalt for det de vil.

 

"Alle skal gi all info jeg burde ha gratis" er en fin ide, men men for ett firma som prøver å overleve av å selge informasjon er det en heller dårlig tankegang.

 

Åssen stiller du deg til en sikkerhetsartikkel i avisen VG(ikke på nett, men papirutgaven), burde da alle få en gratis avis den dagen?

Lenke til kommentar

VG burde selvfølgelig gi artikkelen gratis .

man skal ikke sko seg på sikkerhet

 

Brannvesenet og politiet ( like greit å ta dem med da de blir sikker blir dratt inne i dette før eller siden) har en jobb å gjøre i tillegg til sikkerheten de står for

Det er altså jobben ikke informasjon de får betalt for

 

Poenget med en artikkel er å informere , det er det ingen som kan nekte for

men jeg ser ikke poenget med utelukke viktig informasjon til de som har bruk for det , bare fordi de ikke betaler for det

 

Ser man det på en annen måte så betaler også vi som ikke velger ekstra abonnement for artiklene i form av reklame.

Hvorfor skal vi da være utelukket fra viktig informasjon ?

 

Hadde det vær uviktig informasjon , men interessant artikler så er det greit å betale for det .

Problemet er at dere i redaksjonen ikke klarer å skille mellom dette

 

jeg mener nå at et eller annet er galt når et hvilket som helst selskap nærmest over natta ikke klarer å overleve på normale reklameinntekter og må ty til ekstraordinære tiltak .

 

Da risikerer man også ,etter en stund at også disse tiltakene ikke er nokk .

Hva skal dere da finne på for å overleve ?

 

Her skor dere der ikke bare på folks nysgjerrighet , men også på folks behov for informasjon.

med slike artikler som omtaler ett eller annet om sikkerhet føler mange seg tvunget til å betale for informasjon i artikkelen er så viktig at det MÅ jeg lese eller så er jeg en sikkerhets trussel , ikke bare for meg selv men også for andre

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare Hardware og tek nettverket men for alle som legger ut artikler

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Fin tanke, men TEK er ute etter penger og selger informasjon du er villig til å betale for.

 

At de skal gi bort informasjon gratis fordi du mener det er viktig betyr bare at TEK har gjort en god jobb med informasjonen de legger ut. At TEK må gi bort denne er rent oppspinn, TEK gjør det de vil uten at noen har krav om noe som helst.

 

Usikker på om du mener det burde være sånn at all viktig informasjon er tilgjengelig for alle gratis, eller om du faktisk mener at det er sånn, at det skal være tilgjengelig...

 

Uansett, TEK står fritt til å gjøre akkurat det de vil med artikkelene de lager, slik som alle andre private selskaper. Det er fakta ihvertfall, så kan du synse og mene så mye du vil

Lenke til kommentar

jeg menr bare at man går for langt på noen av disse punktene ved å skal ha penger på det folk har mest behov for

Nå har jeg selvsagt ikke får lese artikkelen , så jeg er heller ikke så veldig gått informert om artikkelen

 

Man sitter jo føler at man ikke blir informert om det skulle vær noe farlige virus eller andre data programmer i anmarsj .

Det samme gjelder informasjon hvordan man skal sikre pcen mot slike programmer.

hva med farlige komponenter

jeg kunne dra mange eksempler her , men der burde forstå hva jeg mener

 

Derfor menr jeg at det er en uting at noe skal ha ekstra betaling for dette

da burde Hardware heller velge en annen artikkel som ekstra artikkel

 

etter vert når alle gjør som Tek.no får man fler analfabeter på viktig data info fordi man ikke vil betale her og der ( 30 kr der , 40 kr her og utrøttelige 30 kr der ) blir det penger av

Lenke til kommentar

jeg menr bare at man går for langt på noen av disse punktene ved å skal ha penger på det folk har mest behov for

Nå har jeg selvsagt ikke får lese artikkelen , så jeg er heller ikke så veldig gått informert om artikkelen

 

Man sitter jo føler at man ikke blir informert om det skulle vær noe farlige virus eller andre data programmer i anmarsj .

Det samme gjelder informasjon hvordan man skal sikre pcen mot slike programmer.

hva med farlige komponenter

jeg kunne dra mange eksempler her , men der burde forstå hva jeg mener

 

Derfor menr jeg at det er en uting at noe skal ha ekstra betaling for dette

da burde Hardware heller velge en annen artikkel som ekstra artikkel

 

etter vert når alle gjør som Tek.no får man fler analfabeter på viktig data info fordi man ikke vil betale her og der ( 30 kr der , 40 kr her og utrøttelige 30 kr der ) blir det penger av

 

Jobber du i staten? :p

Tror ikkje at du jobber i det private iallefall :D

Lenke til kommentar

 

Du har ikke rett på noe som helst

Umm, jo, når de reklamerer med en gratis sak i måneden, så må de oppfylle det, ellers er et brudd på markesføringsloven og kardemommeloven.

 

Elgen har et poeng med innloggingsproblemer. Det er feil i synkroniseringen mellom forumet og tek-nettverket.

 

Nå mente jeg generellt sett, man har ikke krav på å få lese artikler gratis, selv om det går på sikkerhet.

Hva TEK lover har jeg ikke oversikt over, veldig skjeldent jeg er innom å leser utenom på forume her

 

Men om TEK lover en gratis artikkel i måneden, så må jo TEK gi det, men ser ikke hvordan det er relevant til kravet om å få lese viktig informasjon gratis...

Lenke til kommentar

 

neida , dere kjenner bare ikke ansvaret.

Det er tross all snakk VIKTIG informasjon som all bør kjenne til

Hardware kommer aldri med noen original informasjon angående sikkerhet. De sitter ikke på hemmeligheter. Du kan få sikkerhetsinformasjon andre steder.

 

og når alle andre tenker på samme måte .

da får man jo ikke tak i den informasjonen man har rett på

 

ser man det på en annen måte så lurer jeg virkelig på hvorfor hardware skal bruke tid på å skrive om ting man heller vil lese om fra andre steder.

hvorfor skal de lage en betal artikkel om noe man får gratis andre steder ?

( når det er snakk om datasikkerhet så trigger det det dårlige humøret )

Lenke til kommentar

Så lenge du mener du har krav på å lese artikler om enkelte ting kan jeg skjønne at du blir litt gretten ja, men hvor du har fra at man har krav på noe som helst aner jeg ikke men det er ikke sånn der er.

Du har ikke rett til å få servert noe som helst gratis, bortsett fra det evt. TEK sier du kan lese gratis...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...