Gå til innhold

hvorfor lyver dere om ekstra ?


Anbefalte innlegg

Om det så er tilfeldig, så er det fortsatt TEK sitt valg. Skjønner godt at de ikke har en regel på hva som skal være ekstra eller ikke, ettersom de som faktisk betaler burde få litt mer av alt enn de som ikke betaler, ikke f.eks bare guider.

 

 

Om løsningen på ett problem man har er i en ekstra-artikkel, så er det synd ja. Men man kan ikke forvente å få alt gratis heller, heller ikke løsninger på all verdens problemer man kan kome borti

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det så er tilfeldig, så er det fortsatt TEK sitt valg. Skjønner godt at de ikke har en regel på hva som skal være ekstra eller ikke, ettersom de som faktisk betaler burde få litt mer av alt enn de som ikke betaler, ikke f.eks bare guider.

 

 

Om løsningen på ett problem man har er i en ekstra-artikkel, så er det synd ja. Men man kan ikke forvente å få alt gratis heller, heller ikke løsninger på all verdens problemer man kan kome borti

poenget er jo at man skal vite hva man skal forholde seg og det vil du tydeligvis ikke

Lenke til kommentar

 

 

 

Det fungere jo bare hvis det er riktig måned

 

Nå klarte de ikke å holde dette løftet hele måneden slik de lovte

Skal man bare godta det uten protestere ?

Det fungerer da utmerket uansett måned. Du er i en måned likesstillt med andre ekstramedlemmer, og om du liker produktet så kjøper du det.

 

Å protestere på at gratis ekstra artikler utover din første gratismåned ikke alltid funker optimalt, er lusent og ikke minst flaut å se på.

 

Såpass flaut er det at folk tilbyr å betale deg for å slippe å se denne kleine saken din.

 

Personlig har jeg ikke noe problem med det og synes bare det er morsomt å lese.

du har jo ignorert det som var problemet .

men ble lovet en hel måned gratis ekstra , men det har de ikke hold.

 

Man har ikke fått det gratis hele juni som lovet , bare til ca den 20ende juni ( 20 dager )

Det er det jeg ville protestere mot

Oh shit! Var det så alvorlig altså... ja da er det klart man må protestere.

 

Ikke at det spiller noen rolle, for du leste vell alle ekstra artiklene uansett, som du selv nevnte.

Lenke til kommentar

Det må jo være tilfeldig , uterom disse guidene og eksperimentene som gjøres, for man har jo ikke fått noen svar når man spurte etter kriteriene

Jeg siterer meg selv:

 

uansett så oppfatter jeg forsatt at mange ekstra sake er lit tilfeldig valgt .

Det er ikke sånn at de velger hvilke saker som er ekstra å ikke, men at de har ansatt noen egne journalister som kun skriver ekstra-saker. Det var i hvert fall det jeg leste, men de kan jo ha byttet om på det nå.

 

Lenke til kommentar

 

Det er ikke snakk om "privat" informasjon , som de kan selge videre .

Det er snakk om informasjon de er pliktig til dele med alle uten profitt

ingen skal tjene penger på det

 

 

Du har virkelig misforstått hvordan samfunnet fungerer. Vi mennesker har ingen rett på informasjon om datasikkerhet. Eneste sted der staten informerer om datasikkerhet er via NSM (Nasjonal Sikkerhetsmyndighet) De pleier å informere om virkelig store trusler innen sikkerheten som kan påvirke mange her i landet.

 

Utover det har ingen andre noen plikt til å informere deg(oss) om noe som helst.

 

Om du er så opptatt av sikkerhet, så burde du jo betale for noe skikkelig antivirus program som også gir deg nyheter om de seneste truslene. Men igjen, de med best informasjon om slikt, tar seg godt betalt, for overraskende nok koster det penger å kartlegge slikt.

 

Blir så oppgitt over folk som ikke skjønner at ting faktisk koster penger her i verden.

 

Ingen truer deg til lese saker fra TEK nettverket. Bare fjern bokmerkene og aldri gå inn på siden, så slipper du jo å irritere deg over disse ekstra sakene som du må betale for.

Se om du finner noe godt alternativ til hw.no, og så kan du jo håpe at de publiserer all viktig info gratis for all fremtid. Selvsagt helst uten reklame også. ;)

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke snakk om "privat" informasjon , som de kan selge videre .

Det er snakk om informasjon de er pliktig til dele med alle uten profitt

ingen skal tjene penger på det

 

 

Du har virkelig misforstått hvordan samfunnet fungerer. Vi mennesker har ingen rett på informasjon om datasikkerhet. Eneste sted der staten informerer om datasikkerhet er via NSM (Nasjonal Sikkerhetsmyndighet) De pleier å informere om virkelig store trusler innen sikkerheten som kan påvirke mange her i landet.

 

Utover det har ingen andre noen plikt til å informere deg(oss) om noe som helst.

 

Om du er så opptatt av sikkerhet, så burde du jo betale for noe skikkelig antivirus program som også gir deg nyheter om de seneste truslene. Men igjen, de med best informasjon om slikt, tar seg godt betalt, for overraskende nok koster det penger å kartlegge slikt.

 

Blir så oppgitt over folk som ikke skjønner at ting faktisk koster penger her i verden.

 

Ingen truer deg til lese saker fra TEK nettverket. Bare fjern bokmerkene og aldri gå inn på siden, så slipper du jo å irritere deg over disse ekstra sakene som du må betale for.

Se om du finner noe godt alternativ til hw.no, og så kan du jo håpe at de publiserer all viktig info gratis for all fremtid. Selvsagt helst uten reklame også. ;)

 

 

Nå ligger det da inne en plikt til å informere , ikke minst for å hindre at skadelige programmer sprer seg .

 

Nå her de også vær sett frem påstander om at man blir ikke bokt med alle skadelige programmer nettop fordi ikke alle vet om dem.

Da er det snakk om informasjon det ikke skal være nødvendig å lete opp

Samtidig så blir det mer jobb til de som skal rydde opp i dette

 

 

 

Oh shit! Var det så alvorlig altså... ja da er det klart man må protestere.

 

Ikke at det spiller noen rolle, for du leste vell alle ekstra artiklene uansett, som du selv nevnte.

 

alvorlig i den forstand at et nettsted som forsøker å være seriøst driver å lure deltagerne

og hvis det er feil i systemet så må man enten orden det eller opplyse om det i stedet for bare tulle det vekk

 

Når det gjelder kostnader så er det mye man ikke kan ta betaling for for da er man alt fra grådig til grisk , en snik eller et troll

 

Nå virker det som flere av dere som skal holde en orden her begynner å bli for mye tullebukker og tøyser med det som er problematisk

Er man seriøs så gjør man ikke slik .

Lenke til kommentar

 

Nå ligger det da inne en plikt til å informere , ikke minst for å hindre at skadelige programmer sprer seg .

 

Greit, tror på deg om du kan finne ett eneste sted i loven eller lignende som sier at ett nettsted som skriver om datasikkerhet plikter å utlevere eventuell informasjon de sitter på helt gratis til alle.

Siden du mener du sitter på informasjon ingen andre i Norge sitter på, er det jo veldig greit å dele denne informasjonen med alle.

 

Om TEK ser lovteksten som sier at de plikter til å gi ut slik informasjon gratis, så retter de seg nok etter dette. For finnes det en lov, er det jo ingen ting som hindrer deg i å anmelde dem for brudd på denne loven/plikten. :D

 

Så venter på hvilken lov og paragraf du tenker på... du er jo veldig bastant i dine påstander, så du skuffer meg nå om du ikke greier å hoste opp hvor denne plikten er lovfestet.

Lenke til kommentar

Vurdert å melde inn TEK til medietilsynet, ettersom de holder tilbake informasjon alle vistnok har krav på å få gratis? Vil anbefalle deg å gjøre det.

 

Post @ medietilsynet.no tar sånne saker, da får du nok også høre hvordan realiteten faktisk er rundt informasjon man i følge deg har krav på.

Lenke til kommentar

jeg menr at de har en moralsk plikt

 

Det jeg reagerer på er hvordan hardware sier en ting så så endre det "mening" etter en stund

da stoler man jo ikke lenger på det som blir lovet her på forumet

 

At DU mener de har en moralsk plikt, er jo VELDIG langt fra det å ha en lovfestet plikt. Så da er det jo ingen ting annet i dette enn at du har en mening som du selvsagt kan ha, men en mening ingen plikter å ta hensyn til.

 

Og hvis du stoler så lite på TEK/HW hvorfor ønsker du da å lese sikkerhetsrelaterte nyheter her?

Jeg ønsker i alle fall ikke få sikkerhetsnyheter fra steder jeg ikke stoler på.

 

Tror Nord Korea har en masse nyhetskilder du kan ta en titt på. Garantert gratis, og da må det jo stemme det som står der ;) for de følger jo da pliktet på å informere om slike ting.

Enda et tips: Sjekk værmeldingene fra Nord Korea også, de er kjent for å være veldig korrekte :D

Lenke til kommentar

Om det så er tilfeldig, så er det fortsatt TEK sitt valg. Skjønner godt at de ikke har en regel på hva som skal være ekstra eller ikke, ettersom de som faktisk betaler burde få litt mer av alt enn de som ikke betaler, ikke f.eks bare guider.

Er det ikke slik at artiklene som Tek.no har skrevet er Ekstra, mens det andre som de kjører fort innom google translate osv, er åpent?

 

--

 

Uansett, har det kommet noe svar fra "offisielt" hold ang Ekstra som skulle vare ut Juni for alle? Jeg husker selv at dette ble sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om det så er tilfeldig, så er det fortsatt TEK sitt valg. Skjønner godt at de ikke har en regel på hva som skal være ekstra eller ikke, ettersom de som faktisk betaler burde få litt mer av alt enn de som ikke betaler, ikke f.eks bare guider.

Er det ikke slik at artiklene som Tek.no har skrevet er Ekstra, mens det andre som de kjører fort innom google translate osv, er åpent?

Aner ikke, får nå håpe det :)

helt ærlig, så leser jeg knapt noe som helst på TEK-sidene, bortsett fra forumet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Om det så er tilfeldig, så er det fortsatt TEK sitt valg. Skjønner godt at de ikke har en regel på hva som skal være ekstra eller ikke, ettersom de som faktisk betaler burde få litt mer av alt enn de som ikke betaler, ikke f.eks bare guider.

Er det ikke slik at artiklene som Tek.no har skrevet er Ekstra, mens det andre som de kjører fort innom google translate osv, er åpent?

Aner ikke, får nå håpe det :)

helt ærlig, så leser jeg knapt noe som helst på TEK-sidene, bortsett fra forumet...

 

Jepp, jeg også.

 

Ikke ondt ment mot skribentene til Tek, men på forumet får man iallefall informasjonen man er ute etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og hvis du stoler så lite på TEK/HW hvorfor ønsker du da å lese sikkerhetsrelaterte nyheter her?

Jeg ønsker i alle fall ikke få sikkerhetsnyheter fra steder jeg ikke stoler på.

 

Da er det i det minste skrevet på norsk , og man slipper å gjette seg til hva enkelte av tingen skal bety

 

hvis så artikler om sikkerhet på hardware er tvilsom og man kan les om det samme andre steder hvorfor skal de da gidde å skrive om det samme og i tillegg kreve penger for det ?

 

Det må da være bedre måter å bruke inntektene på ?

 

 

Må nå venter jeg , som flere andre på forklaringen hvorfor lovnaden om gratis Ekstra en hel måned ( hele juni ) ikke ble hold .

Nå ert vell et eller annet troll som kommer med en uttalelse at dette trenger vi ikke å vite.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

da forsett vi her fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630275&do=findComment&comment=22012481

 

 

Uten betaling , ingen tilgang . da blir man nektet adgang.

 

hadde det

1 : vær fritt valg mellom reklame eller betaling , samtidig som man hadde tilgang så hadde det vær flere fornøyde sjeler her

2: vær en konkret regel å forholde seg til hva som ble ekstra artikler så hadde også være flere fornøyde sjeler her

 

 

 

 

Nå beveger vi oss såpass off topic her at jeg velger å avslutte denne diskusjonen med dette svaret og ønsker du videre diskusjon tar vi det i en mer egnet tråd :)

 

Som ekstra medlem kan du selv velge å ikke lese reklamer (man fjerner dem) og du kan selvsagt lese ekstra artiklene , med i pakken får du tilgang til resten av tek nettverket med sine ekstra artikler og 1 spill i måneden.

 

Ekstra artiklene er ment som nettopp det ordet sier, "noe ekstra" til de kundene som har valgt å betale for en bedre opplevelse på disse nettsidene , noe som tek prøver å levere. Selvsagt kan ting alltids forbedres , men det kan man ikke gjøre med mindre man får gode og begrunnede tilbakemeldinger.

 

 

Ekstra er selvfølgelig noe ekstra , noe utenom om det vanlige .

Da er det akseptabelt at man betaler for det

Noen ønsker jo også å gi kundene/leserene noe ekstra uten å ta betalt for det men ikke tek

 

Når man lokker med at man får noe ekstra hvis man betaler for det så kan det diskuteres om det er ekstra

det som derimot er uheldig er at dere ( jeg vet ikke hvem som plukker ut artiklene ) trekker fra noe ved å plukke ut tilfeldige artikler og så kalle det for ekstra , som om det er er en bonus

 

Det kan jo samelignes med at man i alle har kunne gjøre privat ærender mens man var på jobben ( så lenge det ikke gik ut over arbeidet ) og så får man ikke lov til det lenger

elle at man i alle år kunne velge sete i drosjen og så skal de plutselig ha ekstra betaling for å sitte passersetet foran

 

man kan også sammenfellingene det med at alle ansatte i et firma ikke leger får se i avisen før de begynner å jobbe ,

avisen ligger der men arbeidsgiver har begynt å ta betaling får lesningen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...