Gå til innhold

hvorfor lyver dere om ekstra ?


Anbefalte innlegg

Så lenge du mener du har krav på å lese artikler om enkelte ting kan jeg skjønne at du blir litt gretten ja, men hvor du har fra at man har krav på noe som helst aner jeg ikke men det er ikke sånn der er.

Du har ikke rett til å få servert noe som helst gratis, bortsett fra det evt. TEK sier du kan lese gratis...

du kan si det fordi du ikke forstår problemstillingen.

 

Dette har også med samkjørt informasjon å gjøre , at alle skal ha de samme muligheten om å vite ting

Da er det en viss type informasjon man har rett på .

 

det er jo også derfor tv-lisensen er så problematisk

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår problemet, du har inntrykk at du har rett til å lese enkelte ting, noe du på ingen måte har...

Det er ikke helt slik det er.

Det er slik at alle har rett på en vis type informasjon ,

Da på en måte griskhet at noen skal tjene penger på denne infoen , at man kan lese det samme gratis andre steder er fullstendig irrelevant

 

Her brukes det også for lure noen brukere til å betale abonnement i den tro at dett MÅ de lese , det er så viktig

Heldigvis så er det få av oss som lar os lure av slikt

 

jeg oppfatter det som et skittent spill for få inn mere penger

 

jeg kunne ha laget en liste over ting jeg menr at alle har rett til å vite

men du vil da men at man ikke enga gang har rett på å vite at ekstremt stygge dataprogrammer herjer på Internet og at man bør ta sine forholdsregler

 

Ikke en gang når det meldes om evakuering fordi det er brann i område vil du men at man her rett til å vite om.

Det er på samme måte jeg mer at noe av denne viktige informasjonen er på , som hardware vil ha eksklusiv rett til å bestemme over

Lenke til kommentar

Penger betyr alt for firmaer. Er tross alt derfor de eksisterer, for å dra inn penger, bortsett fra idealistiske non-profit firmaer.

 

Det du tar helt feil på er at du har krav enkelte typer informasjoner fra private bedrifter. Du må gjerne mene at du burde hatt det, men at du faktisk har krav på det er rent oppspinn.

Lenke til kommentar

Penger betyr alt for firmaer. Er tross alt derfor de eksisterer, for å dra inn penger, bortsett fra idealistiske non-profit firmaer.

 

Det du tar helt feil på er at du har krav enkelte typer informasjoner fra private bedrifter. Du må gjerne mene at du burde hatt det, men at du faktisk har krav på det er rent oppspinn.

Det er ikke snakk om "privat" informasjon , som de kan selge videre .

Det er snakk om informasjon de er pliktig til dele med alle uten profitt

ingen skal tjene penger på det

 

Tidlige har hardware gjort et stor nummer av at de skulle tjen penger på folk som ville vite hva hva vert enkelte parti mente om datalagringsdirektivet.

Da skulle de tjene penger på valgkampen

 

Det begynner nå å bli en del spekulative tilfeller

 

Da er ikke poenget lenger å dele informasjon , men heller tjene penger

hvor mye info man får kommer da i 3dje eller fjerde rekke

opprinnelig var det i førsterekke

og da vil man tro at nettstedet har hatt sin storhetstid

Lenke til kommentar

Vil nå tro at å tjene penger alltid står veldig høyt i private firmaer, ettersom det liksom er det som gjør at firmaet går rundt, at de tjener penger.

 

Å spre informasjon har nok alltid kommet i andre rekke.

 

Nå kjenner ikke jeg til hva som skjer på innsiden av TEK, heller ikke hva som er deres markedsstrategi osv. Men tipper hovedsaken er å få inn penger, slik som alle andre vanlige firmaer.

 

En snekker vil f.eks ikke først og fremst bygge hus, så tjene penger, men tjene penger på å bygge hus. Slik er det nok med TEK også, de vil nok antagelig ikke først og fremst spre informasjon, men tjene penger på å spre informasjon.

 

 

Må bare si det igjen, du har ikke noe krav på noe som helst av informasjon som TEK gir ut. TEK er på ingen måte pliktig til å gi ut noe som helst gratis. TEK kan om de vil ta en million pr artikkel du vil lese, uavhengig av hva de inneholder.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ja det er helt umulig å vite hvordan ekstra er før man betaler for det... Må nesten betale for å vite hva du får? Eller...

 

De har en måned gratis til og med. Hvor du kan lese alle artikler gratis.

 

Om du synes det er så viktig å lese så må du ikke være så gjerrig. Jeg betaler gladelig for ekstra artikler.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om "privat" informasjon , som de kan selge videre .

Det er snakk om informasjon de er pliktig til dele med alle uten profitt

ingen skal tjene penger på det

For det første:

 

Absolutt ALL informasjon som hardware.no og resten av TEK benytter er tilgjengelig GRATIS andre steder. Er prisen et problem så finner du enkelt og greit et annet nettsted som skriver om det samme.

 

For det andre:

 

De er IKKE lovpålagt å dele artikler gratis med publikum. Ikke i det hele tatt. Ingen media er det. Ingen gjør det heller. De bare tar betalt på forskjellige måter. For meg er det bedre å betale penger, så slipper jeg å forurense synsfeltet mitt med reklamer og viss vass.

 

For det tredje:

 

Ja, det var sleipt, spekulativt og iskaldt kalkulert av dem å lage en ekstra-sak om DLD og synspunktene til de forskjellige politiske partiene midt i valgkampen.

Taktisk salg kaller jeg det, særdeles effektivt.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

 

Absolutt ALL informasjon som hardware.no og resten av TEK benytter er tilgjengelig GRATIS andre steder. Er prisen et problem så finner du enkelt og greit et annet nettsted som skriver om det samme.

Det er jo bare delvis sant

jeg fant jo ingen ting om partienes mening om DLL under valgkampen slik Hardware skrev om ( jeg leste det da man fikk gratis tilgang )

 

 

De er IKKE lovpålagt å dele artikler gratis med publikum. Ikke i det hele tatt. Ingen media er det. Ingen gjør det heller. De bare tar betalt på forskjellige måter. For meg er det bedre å betale penger, så slipper jeg å forurense synsfeltet mitt med reklamer og viss vass.

 

kanskje ikke etter loven ,men de har en moral å ta være på og da kan mediene bli pålagt å dele ut visse typer informasjon hvis alt for man glemmer moralen sin

 

 

Uansett så ønsker jeg ikke at hva som blir ekstra saker skal være et bingo spil slik det er nå.

 

 

De har en måned gratis til og med. Hvor du kan lese alle artikler gratis.

Det fungere jo bare hvis det er riktig måned

 

Nå klarte de ikke å holde dette løftet hele måneden slik de lovte

Skal man bare godta det uten protestere ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

Absolutt ALL informasjon som hardware.no og resten av TEK benytter er tilgjengelig GRATIS andre steder. Er prisen et problem så finner du enkelt og greit et annet nettsted som skriver om det samme.

Det er jo bare delvis sant

jeg fant jo ingen ting om partienes mening om DLL under valgkampen slik Hardware skrev om ( jeg leste det da man fikk gratis tilgang )

 

Du hadde funnet dette i partiprogrammene på hjemmesiden til partiene.

 

 

De er IKKE lovpålagt å dele artikler gratis med publikum. Ikke i det hele tatt. Ingen media er det. Ingen gjør det heller. De bare tar betalt på forskjellige måter. For meg er det bedre å betale penger, så slipper jeg å forurense synsfeltet mitt med reklamer og viss vass.

kanskje ikke etter loven ,men de har en moral å ta være på og da kan mediene bli pålagt å dele ut visse typer informasjon hvis alt for man glemmer moralen sin

 

 

Uansett så ønsker jeg ikke at hva som blir ekstra saker skal være et bingo spil slik det er nå.

 

Nå er da ikke det hardware.no skriver om spesielt viktig for samfunnet i utgangspunktet. Og det er som jeg har påpekt langt i fra problematisk å finne informasjon hvis man bare tar seg tid til å lete.

 

Typiske ekstra saker er guider, tester av myter og påstander og feature-artikkler om en bedrift eller et sted. Det er da ikke så mye bingo.

Det som blir sluppet gratis er jo stort det samme som det som ble skrevet før ekstra kom. Enste forskjellen jeg ser er at det kommer mer guider nå, men for å få flere av dem så må du betale for dem.

Lenke til kommentar

Det fungere jo bare hvis det er riktig måned

 

Nå klarte de ikke å holde dette løftet hele måneden slik de lovte

Skal man bare godta det uten protestere ?

Det fungerer da utmerket uansett måned. Du er i en måned likesstillt med andre ekstramedlemmer, og om du liker produktet så kjøper du det.

 

Å protestere på at gratis ekstra artikler utover din første gratismåned ikke alltid funker optimalt, er lusent og ikke minst flaut å se på.

 

Såpass flaut er det at folk tilbyr å betale deg for å slippe å se denne kleine saken din.

 

Personlig har jeg ikke noe problem med det og synes bare det er morsomt å lese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei man de kan bli problematisk når man blir kalt for analfabet når man ikke har fått med seg noe fra en ekstra artikkel.

 

uansett så oppfatter jeg forsatt at mange ekstra sake er lit tilfeldig valgt .

Da er det ikke bare guider

 

Sliter man med et problem med pcen så er det lit frustrerende når løsningen der er en ekstra sak.

hendler det derimot å bare trimme pcen så blir det noe annet

 

Når var jeg også såpass uheldig at jeg ikke klarte å logge meg inn på riktig måte den første tiden man fikke fri måneden men jeg leste gjennom alle til da tilgjengelige artikler den kvelden jeg fikk tilgang

Lenke til kommentar

 

Det fungere jo bare hvis det er riktig måned

 

Nå klarte de ikke å holde dette løftet hele måneden slik de lovte

Skal man bare godta det uten protestere ?

Det fungerer da utmerket uansett måned. Du er i en måned likesstillt med andre ekstramedlemmer, og om du liker produktet så kjøper du det.

 

Å protestere på at gratis ekstra artikler utover din første gratismåned ikke alltid funker optimalt, er lusent og ikke minst flaut å se på.

 

Såpass flaut er det at folk tilbyr å betale deg for å slippe å se denne kleine saken din.

 

Personlig har jeg ikke noe problem med det og synes bare det er morsomt å lese.

 

du har jo ignorert det som var problemet .

men ble lovet en hel måned gratis ekstra , men det har de ikke hold.

 

Man har ikke fått det gratis hele juni som lovet , bare til ca den 20ende juni ( 20 dager )

Det er det jeg ville protestere mot

Lenke til kommentar

Å protestere på at gratis ekstra artikler utover din første gratismåned ikke alltid funker optimalt, er lusent og ikke minst flaut å se på.

Man har ikke fått det gratis hele juni som lovet , bare til ca den 20ende juni ( 20 dager )

Dette stemmer mistenkelig med når jeg skulle se min ene ekstra gratis-sak i måneden ca 20. juni. Det var LENGE siden sist. Men jeg fikk beskjed om at jeg allerede hadde brukt om min sak denne måneden. Svært overrasket.

Så, 1-2 dager etterpå, fortsatt i juni, kommer jeg inn på en ekstra-sak?!?! Enda mer overrasket, ettersom vi fortsatt er i samme måned. Det kan vel være liten tvil om at det er noe i veien med systemet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...