Gå til innhold

Telenor skrur opp prisene


Anbefalte innlegg

2 ställen jag uppehåller mig till 90% av tiden min. Hemma eller på jobbet. På bägge ställen får jag nära på fiberhastighet till telefonen genom Netcom. Telenor har såvitt 3G på bägge ställen. Detta är mitt i Trondheim. Telenor har inte på långt när samma kvalitet som de själva vill ha det till.

Hadde ikke trodd Trondheim var så stort at det ville være så store forskjeller, men motsatt her i gården.

 

På mitt bosted i Trondheim + jobb + skole så er det helt motsatt. :)

Bare halve huset har netcom-dekning (GSM) og nada 3G. Hjemme/jobb/skole (Tiller/Lade/Sentrum) måler jeg som regel maks hastighet som 3G kan levere via abonnementet mitt (20Mbps). Bort sett fra et kryss midt i sentrum med dødsone så er det også meget god 3G på hele den 45min bussruta fra Tiller til Lade, gjennom sentrum.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo nesten se ut som Telenor troner øverst der med Djuice abonnementene sine? jøss!

Lenke til kommentar

 

Kan jo nesten se ut som Telenor troner øverst der med Djuice abonnementene sine? jøss!
Stemmer det, men det var Telenor vi diskuterte. Djuice er masse bedre enn Telenor på pris. Og vet godt at det er samme eier. Men du må betale ekstra for 4G fart og bank id. Endret av Daniel.h
Lenke til kommentar

 

 

Kan jo nesten se ut som Telenor troner øverst der med Djuice abonnementene sine? jøss!
Stemmer det, men det var Telenor vi diskuterte. Djuice er masse bedre enn Telenor på pris. Og vet godt at det er samme eier. Men du må betale ekstra for 4G fart og bank id.

 

Det er ikke bare samme eier, det er samme simkort, kundeservice og systemer. Det er i praksis Telenor, så helt legitimt å si at Telenor ligger øverst.

 

4G får du uten kostnad, BankID må du betale for. Men blir spennende å se hva de andre gjør når det største kaoset har gitt seg. Tipper værtfall Netcom kommer etter....

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan jo nesten se ut som Telenor troner øverst der med Djuice abonnementene sine? jøss!
Stemmer det, men det var Telenor vi diskuterte. Djuice er masse bedre enn Telenor på pris. Og vet godt at det er samme eier. Men du må betale ekstra for 4G fart og bank id.

Det er ikke bare samme eier, det er samme simkort, kundeservice og systemer. Det er i praksis Telenor, så helt legitimt å si at Telenor ligger øverst.

 

4G får du uten kostnad, BankID må du betale for. Men blir spennende å se hva de andre gjør når det største kaoset har gitt seg. Tipper værtfall Netcom kommer etter....

Ja er klar over det. Jeg snakket om 4G fart. 10Mbps er ikke 4G fart, jeg har jo bedre på 3G

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan jo nesten se ut som Telenor troner øverst der med Djuice abonnementene sine? jøss!
Stemmer det, men det var Telenor vi diskuterte. Djuice er masse bedre enn Telenor på pris. Og vet godt at det er samme eier. Men du må betale ekstra for 4G fart og bank id.

Det er ikke bare samme eier, det er samme simkort, kundeservice og systemer. Det er i praksis Telenor, så helt legitimt å si at Telenor ligger øverst.

 

4G får du uten kostnad, BankID må du betale for. Men blir spennende å se hva de andre gjør når det største kaoset har gitt seg. Tipper værtfall Netcom kommer etter....

Ja er klar over det. Jeg snakket om 4G fart. 10Mbps er ikke 4G fart, jeg har jo bedre på 3G

 

Du får der du ferdes ja, men det er ikke normalen med slike hastigheter over 3g.

 

Like fullt, til vanlig mobilbruk så er 10mbps mer en nok. Trenger man mer, så har man ett spesielt behov, og da er det greit at de tar seg ekstra betalt for det.

 

One Call kundene har ikke mer en 5mbit, og ser ikke annet en at de fleste av de er fornøyd med det.

Lenke til kommentar

2 ställen jag uppehåller mig till 90% av tiden min. Hemma eller på jobbet. På bägge ställen får jag nära på fiberhastighet till telefonen genom Netcom. Telenor har såvitt 3G på bägge ställen. Detta är mitt i Trondheim. Telenor har inte på långt när samma kvalitet som de själva vill ha det till.

 

Interessant perspektiv. Et sted jeg bodde på for kun noen få år tilbake, omtrentlig midt i sentrum av en middelsstor norsk by, så var det en stor haug (kan nesten kalle det for et lite fjell), som blokkert fri sikt til den sentrumsplasserte klyngen av mobilantennemast.

 

Det resulterte i at den tiden når jeg hadde Netcom mobilt bredbånd, så fikk jeg omtrent null signaler. Men Telenor som da hadde en antenne mangfoldige kilometer i fri sikt unna der jeg bodde, sendermasten var plassert høyt oppå et flere hundre meter høyt fjell. Ja da fikk jeg grei Telenor-dekning.

 

Sånn finnes det sikkert tusenvis av forskjellige typer scenarier på, og noen ganger går den ene operatøren av med seieren for en lokasjon, mens andre ganger er det en annen operatør som tar seiersgangen for en annen lokasjon.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har byttet til Chess sjakkmatt. Ville bare fortelle at siste regnings dyreste samtale var faktisk til et 800 xx xxx nummer. Ganske imponerende, men dyrt å bruke disse som i utgangspunktet var ment som "gratis numre".

Lite er gratis fra mobil !

Og fasttelefonnettet, hvor lenge lever det videre egentlig?

Frie samtaler SjakkMatt
Antall 111
Tid 10:19:55
kr 0,00

 

Tidsperspektiv - fakturert for 1 mnd. bruk.

Så jeg snakker 5,5 minutter pr. samtale i gjennomsnitt omtrentlig da. :)

Ca. 3,7 samtaler til dagen da.



Samtaler til Chess Kundeservice
Antall 1
Startpris 0,90
Varighet 00:00:26
Minuttpris inkl. MVA 0,40
Brukt inkl. MVA kr 1,30



Samtaler til 5-sifrede nummer
Antall 1
Startpris kr 0,89
Varighet 00:04:37
Brukt inkl. MVA 11,75



Samtale til 800 xx xxx
Antall 1
Startpris kr 0,59
Varighet 00:14:28
Brukt inkl. MVA kr 14,92

Endret av G
Lenke til kommentar

Fasttelefon ja. Det kan vel umulig leve for mye lenge i privat sektor?

 

Eneste i familie/omkrets jeg vet om som faktisk har dette er mine besteforeldre på ene siden som bruker det sånn ca. 50 %. Besteforeldre på andre siden og hos foreldre så gikk det bort for ca. 7-11 år siden. :hmm:

 

Finnes det unge under 40 år som bruker fasttelefon?

Og de fleste under 60-70 år bruker hovedsakelig mobiltelefon?

På 70+ så går jeg ut fra at det fortsatt er en del fasttelefon det går i, selv om det er en del mobil der også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...