Gå til innhold

Så smarte er smartklokkene


Anbefalte innlegg

Helt latterlig å ta pebble sin originale klokke. Har selv en pebble steel som straks ankommer, og det kan ikke påstås at den verken "ser billig ut" eller at det er " testens styggeste produkt".

 

Fatter heller ikke hvorfor det skulle være relevant at du kan laste ned flere apps, det kan du vell på hele gjengen, og det er mange muligheter der med pebble. For å nevne kan du ha 8 applikasjoner samtidig, og en fin ui for å swappe ut enkelt og raskt.

 

Skjønner heller ikke hvorfor kamera, høyttaler eller mikrofon skal være relevant. smart klokke er et ganske nytt konsept og det kan ikke sies hva som er "rett og galt", da folk har helt forskjellige tanker om hva det skal brukes til.

 

Skal jeg ta et bilde, står jeg ikke i en trasig stilling for å ta bilde fra et 2MP kamera uansett, og som dere forstår, er det her snakk om fra mitt behov.

 

Høyttaler og mikrofon kjører man via handsfree, skal da ikke stå som en tulling å prate med noen.

Det skal vell også sies at pebble har en batteri levetid som er mer overkommelig en de fleste andre på markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele vitsen med med klokke, er jo at den virker når du skal vite hva klokken er. Da er det viktigere med batterikapasitet framfor at det er en "mini" telefon. Derfor valgt jeg pebble framfor batterisugende "spion" klokker. Og utseende går det an å gjøre noe med vha. gadgetwraps og ny lenke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Burde vært en standard på innmat som kunne byttes ut av urmaker sånn at man kunne kjøpt casing og bracelet fra ekte klokkeprodusenter spør du meg.

 

Designmessig så er jo Pebble Steel et godt steg i riktig retning, for den røde ser ut som noe man kunne fått med i en frokostblanding.

Lenke til kommentar

Hele vitsen med med klokke, er jo at den virker når du skal vite hva klokken er. Da er det viktigere med batterikapasitet framfor at det er en "mini" telefon. Derfor valgt jeg pebble framfor batterisugende "spion" klokker. Og utseende går det an å gjøre noe med vha. gadgetwraps og ny lenke.

 

Om du mener "hele vitsen med en klokke" er å vise tiden, så er pebble ett dårlig valg.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

I forhold til konvensjonelle klokker? Ja. I forhold til andre smartklokker? Nei.

 

Det er en kunstig begrensing enn så lenge vanlige klokker er lett tilgjengelige.

 

AtW

 

Ehm.. Jeg tror poenget var at Pebble er det nærmeste man kommer, dersom man også vil at klokka skal kunne si ifra om ting som skjer på telefonen, styre musikk, etc.. Altså en smartklokke man kan stole på at ikke går tom for strøm halvveis gjennom dagen :p

 

Er ihvertfall det jeg kom fram til når jeg skaffet meg Pebble Steel :)

Lenke til kommentar

Amobil får ha meg unnskyldt. Helt greit at Pebble får stryk for design. Men synest hverken samsung eller sony ser spesialt bra ut . Begge gir inntrykk av å være store og klumpete. Skal slike produkter ha en fremtid, må produsent bruke tid på design. En bør også ofre de mest avanserte spesifikasjoner for å oppnå en akseptabel batterilevetid. Klokken skal kun være et suplement til smartelefon. Det fleste av oss må akseptere å legge mobiltelefon på lading på nattbordet over natten. Men hvor mange av oss kommer til å gidde å ha en klokke på armen , som må tas av for å lades hver natt. ???

Lenke til kommentar

Men hvor mange av oss kommer til å gidde å ha en klokke på armen , som må tas av for å lades hver natt. ???

Jeg tar av meg min konvensjonelle klokke hver natt, samt når jeg bruker datamaskin/tastatur, fordi jeg synes det er ekkelt. En klokke er en ting som kvalifiserer til trådløs lading, slik at man bare kan slenge den fra seg på en plate.

Lenke til kommentar

 

Men hvor mange av oss kommer til å gidde å ha en klokke på armen , som må tas av for å lades hver natt. ???

Jeg tar av meg min konvensjonelle klokke hver natt, samt når jeg bruker datamaskin/tastatur, fordi jeg synes det er ekkelt. En klokke er en ting som kvalifiserer til trådløs lading, slik at man bare kan slenge den fra seg på en plate.

Enig med deg at det er ekkelt å gå med klokke. Derfor må den absolutt ikke være stor og klumpete.

Men om dette produktet skal slå an hos folk flest som idag går med en vanlig klokke, så må nok battertiden opp opp opp... Lading hver dag ? nei.... Hver uke ? nei.... Hver måned ? Kanskje.... Hvert år ? JA !

Lenke til kommentar

 

 

I forhold til konvensjonelle klokker? Ja. I forhold til andre smartklokker? Nei.

 

Det er en kunstig begrensing enn så lenge vanlige klokker er lett tilgjengelige.

 

AtW

 

Ehm.. Jeg tror poenget var at Pebble er det nærmeste man kommer, dersom man også vil at klokka skal kunne si ifra om ting som skjer på telefonen, styre musikk, etc.. Altså en smartklokke man kan stole på at ikke går tom for strøm halvveis gjennom dagen :p

 

Er ihvertfall det jeg kom fram til når jeg skaffet meg Pebble Steel :)

 

 

Når folk argumenterer med "hele vitsen med en klokke er å vise tiden", så får de tilbake ting som står i stil :) Om man mener hele vitsen med en klokke er å vise tiden er pebble ett dårlig valg, om man ikke mener det, så er ikke nødvendigvis pebble det beste valget, bare fordi den viser tiden og har lengre batterilevetid enn noen konkurrenter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sony klokka er IP 57 og er like lite vanntett som Samsung gear (som er IP 55). Mens derimot er begge vannbestandige. Dvs at du kan faktisk vaske hendene uten å bekymre deg for at de går i stykker. Eller gå ut i regnet... du kan bare ikke dykke med de...

Like lite vanntett? Spørs hvordan du definerer "tett" antar jeg, men faktum er at Samsung-klokka er sertifisert for å tåle vannsprut (30 kPa trykk fra 6,3mm dyse, 3m unna, totalt 12,5 liter per minutt, i 15 minutter). Sonys klokke derimot tåler å ligge på 1 meters dyp i en halvtime. Betydelig forskjell.

 

Forøvrig er jeg enig i at Moto 360 kan bli en gamechanger, men enkelte ting er enda i det blå, som batterilevetid, pris og dato for lansering. Ser bra ut dog:

 

Motorola-Moto-360-Smartwatch-5.jpg

 

moto-360.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar

Har hatt en svart pebble i et års tid nå, og har byttet ut reimen med en svart lærreim som er like bred som klokken. Jeg har ikke fått kommentarer om stygg klokke, men noen om stilig klokke (ja, jeg vet at folk sjelden sier fra om de synes noe er stygt).

 

Det jeg er godt fornøyd med:

- Skjerm som viser klokken hele tiden og er lettlest både inne og ute, og kan belyses om natten.

- Vibrasjonsvarsling med tekst av telefonsamtaler, sms og avtaler i kalenderen.

- Vibrasjonsalarm som vekker meg lydløst om morgenen og ikke forstyrrer min bedre halvdel.

- Vanntett.

- Brukbar batterilevetid (ca. 2 uker).

 

Ting som jeg ikke bryr meg så mye om:

- Stoppeklokke, nedtelling, kalender, musikkstyring, fjernstyring av mobilkamera, spill, drøssevis av klokkeskjermer (jeg bruker den som heter BigTime og trenger ikke flere), osv..

 

Om den neste klokken min blir Pebble eller ei vet jeg ikke, men det jeg ønsker meg som forbedringer fra dagens klokke er:

- Bedre batterilevetid (1 mnd. ville være fint)

- Pulsmåling kunne også være fint.

- Litt tynnere og litt mindre størrelse.

 

Just my 2 cent :-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...