Gå til innhold

–Telenor opererer i det skjulte


Anbefalte innlegg

 

Kontaktet telenor på facebook og lurte på akkurat dette, men var ikke mye å få ut av det... Kan jeg få mer ut av å ringe de?

 

Ikke godt og si, mulig du da snakker med en som bare en kundebehandler og ikke har noe med slike winback tilbud, mens de som ringer rundt er selgere. Kjenner ikke til noen sikker metode å få tilbudet på, så var egentlig bare et skudd i blinde som har virket tidligere på et lignende tilbud, mye mulig det også har litt og si hvem som svarer når man ringer kundeservice, men skader ikke prøve. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Netcom-abonnementet til 199 med fri bruk og 500 mb inkludert. I og med at jeg kunne få 12 ganger mer hos Tele2 benyttet jeg meg av tilbudet. Dagen etter ringte Netcom og kunne gi meg et "fantastisk" tilbud om det samme som Tele2 hadde, bare til 269 kr i mnd... Spurte om jeg da kunne få noe ekstra data med på tilbudet, men det gikk overhodet ikke ann. Betale mer for det samme - meh...

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært det jeg betrakter som en trofast kunde. Jeg har brukt samme bank og forsikringsselskap samt strømleverandør hele livet (prøver jo å støtte opp om de lokale bedriftene), og jeg har heller ikke skiftet leverandør av teletjenester, internett og tilsvarende ting spesielt ofte.

 

Altså, jeg er den kunden selskapene burde ta vare på, belønne. Men nei, dette er kun i min lille naive verden, for slik er det ikke.

 

Her skal man nemmelig belønne de dårlige kundene, de som er minst trofaste, de som bruker mye tid og krefter på å renne fra selskap til selskap for å presse på prisene. De som "svikter" med en gang et annet selskap er noen kroner billigere, de som ikke bryr seg om lokalsamfunnet, god kundeservice og andre tilhørende ting.

 

Dumme naive meg, som er en god kunde. Nå begynner jeg å få nok. Hvis det er denne typen kunder de vil ha, er det faen meg denne typen kunde de skal få....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tele2 prioriterer kundeservice?

Sist jeg hadde de tok det 10 dager å få svar på en henvendelse på mail....

 

haha, og de vet faktisk ikke hvor telefoner med feil skal sendes. (Som da har vært kjøpt via nettbutikken deres.) har ringt dem i tre forskjellige tilfeller, hvor det var spørsmål om service på telefon, og de kunne ikke svare på hva jeg skulle gjøre. Ganske så fantastisk, egentlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kontaktet telenor på facebook og lurte på akkurat dette, men var ikke mye å få ut av det... Kan jeg få mer ut av å ringe de?

 

Ikke godt og si, mulig du da snakker med en som bare en kundebehandler og ikke har noe med slike winback tilbud, mens de som ringer rundt er selgere. Kjenner ikke til noen sikker metode å få tilbudet på, så var egentlig bare et skudd i blinde som har virket tidligere på et lignende tilbud, mye mulig det også har litt og si hvem som svarer når man ringer kundeservice, men skader ikke prøve. ;)

Ringte de nå, men de hadde ikke mulighet til å gi meg et slik tilbud. Hun jeg snakket med anbefalte meg faktisk å gå for tilbudet fra tele2, for da kom de nesten sikkert til å kontakte meg fra salgsavdelingen hos telenor for å få meg tilbake :)

Lenke til kommentar

Jeg ringte telenor for å høre om de kunne komme med et tilbud som kunne konkurrere med dette fra tele2, men de anbefalte meg å bestille tilbudet fra tele2, pga av at telenor mest sannsynlig ville kontakte meg for å beholde meg som kunde uansett. Jeg gjorde dette, betalte 200kr for simkort hos tele2, og fikk etter ca 45 minutter melding fra tele2 om at nummeret mitt kom til å bli flytta over til de i morgen kl. 17.00. 10 minutter senere fikk jeg melding fra telenor om at jeg kunne ringe 09000 for å finne en avtale om jeg ønsket å beholde dem som operatør, noe jeg gjorde. De var raske med å si at de hadde et tilbud akkurat nå som var nonstop M med 6GB, altså akkurat det som tilbudet fra tele2 var. Da kan jeg beholde telenor som operatør, og få samme pris som på kampanjen fra tele2! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må reise i en elkjøp butikk for og få tilbudet med telefonen :). Jeg har kjøpt dette tilbudet med tlf i kveld og avventer tlf fra Telenor snart haha. Har vært Telenor kunde i 15 år, men nå forlater jeg dem nok uansett hva de tilbyr. De er et altfor stort selskap og setter ikke pris på kundene sine når man ringer dem. Man har lite rettigheter om man ikke er ny kunde eller blir kontaktet av winback.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tele2 prioriterer kundeservice?

Sist jeg hadde de tok det 10 dager å få svar på en henvendelse på mail....

 

Fredag kveld sendte jeg epost til Tele2 kundeservice og bad om å få tilsendt en gammel faktura. Lørdag kveld fikk jeg PDF'en tilsendt. Har alltid fått kjapt svar fra Tele2 kundeservice.

Lenke til kommentar

Når de prøver seg på winback er det dere kunder som sitter på de beste kortene!!! Krev MER. Hadde jeg hatt telenor å de hadde ringt op for å gitt meg samme tilbud, hadde jeg krevd 8GB til samme pris som Tele2 har. Vis ikke har jo toget gått for Telenors del. Det hjelper ikke å komme med et identisk tilbud for å beholde kundene de holder på å miste. De må tilby MER :)

 

De tilbyr mer i form av bedre dekning og flere tjenester støttet. Så til lik pris er Telenor et klart bedre valg enn Tele2.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært det jeg betrakter som en trofast kunde. Jeg har brukt samme bank og forsikringsselskap samt strømleverandør hele livet (prøver jo å støtte opp om de lokale bedriftene), og jeg har heller ikke skiftet leverandør av teletjenester, internett og tilsvarende ting spesielt ofte.

 

Altså, jeg er den kunden selskapene burde ta vare på, belønne. Men nei, dette er kun i min lille naive verden, for slik er det ikke.

 

Her skal man nemmelig belønne de dårlige kundene, de som er minst trofaste, de som bruker mye tid og krefter på å renne fra selskap til selskap for å presse på prisene. De som "svikter" med en gang et annet selskap er noen kroner billigere, de som ikke bryr seg om lokalsamfunnet, god kundeservice og andre tilhørende ting.

 

Dumme naive meg, som er en god kunde. Nå begynner jeg å få nok. Hvis det er denne typen kunder de vil ha, er det faen meg denne typen kunde de skal få....

 

Veldig bra beskrivelse :thumbup:

Sånn sett har vel også jeg vært en trofast bredbåndskunde i fortiden. Og det kan godt hende jeg blir trofast mot den nye bredbåndsleverandøren. På mobilsiden har jeg en sånn mellomting. Bytter ikke for ofte mobilabonnement.

 

Og dess mer man lærer om at det finnes stråselskaper som: Chess, OneCall, Talkmore med flere plassert på de tre hovedleverandørene, dess mindre fristende blir det å stadig være på jakt etter en ny mobilleverandør.

 

Jeg bruker en blanding av sjekke sammenlikningsside, sjekke om dette stemmer i etterkant mellom en del mobiloperatører og jeg har også vært fristet av ymse telefonoppbindinger.

 

Jeg tror jeg har hatt min erfaring om mobiltelefoni nå. Og vet at man skal være så lite trofast som mulig framover.

 

Så det er innertier, det er dessverre slik det fungerer. De mest trofaste og de som syter minst, får også minst igjen for investeringen de gjør.

Lenke til kommentar

Har nettopp flyttet fra denne ordningen fra Tele2.

I november hadde de samme kampanje i en helg hos Elkjøp og du måtte til en Elkjøp butikk fysisk for å tegne abonomentet.

Jeg hadde fra før Chess Sjakk Matt fri bruk +1GB data til 199

men så kom Tele2 med dette "fantastiske" tilbudet med fribruk +6GB data til samme pris.

Gikk over etter en ukes tid etter å ha bestilt og der begynte det. Dekning er det noe Tele2 er elendig på.

Står telefonen din på automatisk nett vil den alltid velge 1 foretreukket nett Mobile Norway som er helt ubrukelig og setter jeg den til backup nett NetCom så fikk jeg mye dårligere dekning med Tele2 fast satt til NetCom dekning enn da jeg hadde Chess.

Merket og at i utkant Norge ble det jo ikkenoe bedre og steder jeg har hatt 2-3/5 hadde jeg nå 0-1/5 dekning.

Dette ble helt håpløst. Så tipper at Tele2 betaler lite for leie hos Netcom for en meget redusert dekning.

ALDRI skal jeg ha Tele2 igjen. Så vil ikke anbefale Tele2 til noen da dekningen betyr langt mer enn pris og datapakke som du ikke en gang får brukt med dårlig dekning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støttes. I og med at OneCall og Tele2 er samme ulla. Fikk jo sjekket opp igjen at OneCall og Tele2 hører inn under samme eier-paraply. Har sikkert hatt dette for øye før, men slikt glemmer man gjerne etter noen mnd. Omtrent sånn:

 

Var det Tele 2 Chess hører inn under? Åh, nei de hører jo sammen med TeliaSonera (og Netcom). Det blir fort rot i det midlertidige kartet (man danner seg) når det florerer av stråselskaper.

 

Ok. Så tilbake til dekningsproblematikken du skriver om. Jeg har hatt nøyaktig samme opplevelse med OneCall. Det var så ille med roamingen, at jeg faktisk måtte ta meg en tur til nærmeste småby for at telefonen skulle finne riktig roaming-partner.

 

Altså den roaming-partneren som OneCall anbefalte selv at man forsøkte å koble opp i mot. Det sier jo en del, gjør det ikke!!

 

Selv om telefonen kanskje var "antikvarisk, kun noen få år på det tidspunktet", så burde jo roaming-skifte vært smertefritt for kundene uansett mobiltelefon.

 

Jeg liker derfor roaming svært dårlig her i dette landet. Alle operatørene sitter på sitt nett, og vil ikke dele fritt ressursene. På et vis forståelig mhp. at de har gjort store investeringer, men samtidig også veldig bakstreversk.

 

Dekningen så:

Den var ganske dårlig med OneCall der jeg bor. Kun 5000 innbyggere på tettstedet, og det er også utfall på et sted på kjørestrekket til nærmeste småby. Ganske utrolig, siden det er eneste vei alle disse 5000 er nødt å ferdes for å komme seg til byene i nærheten. Selv radiodekningen skorter det mye på på denne kjørestrekningen som tar kun 20 minutter. CD/MP3 er omtrent eneste alternativ til bilradioen HER.

 

Det er så utrolig mange topper de kunne ha plassert godt senderutstyr, men NEI det vil de nok ikke gjøre frivillig, og noen av toppene ville ha greid å servere andre steder utover disse 5000 innbyggerne, så at det skal være helt ulønnsomt å få til total-dekning i dette området er også ganske uforståellig.

 

OneCall suger. Det nye slagordet

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Når de prøver seg på winback er det dere kunder som sitter på de beste kortene!!! Krev MER. Hadde jeg hatt telenor å de hadde ringt op for å gitt meg samme tilbud, hadde jeg krevd 8GB til samme pris som Tele2 har. Vis ikke har jo toget gått for Telenors del. Det hjelper ikke å komme med et identisk tilbud for å beholde kundene de holder på å miste. De må tilby MER :)

 

De tilbyr mer i form av bedre dekning og flere tjenester støttet. Så til lik pris er Telenor et klart bedre valg enn Tele2.

 

Hva som er best valg, blir jo veldig individuelt da. Akkurat her jeg bor, har både Telenor og Tele2 bra nett. Men andre steder i kommunen har Telenor overhodet ingen dekning i det hele tatt, men det har Tele2 og NetCom. Atter andre steder, kan det være motsatt. Så det spørs jo hvor du oppholder deg mest.

 

En annen ting som er viktig for meg med Tele2, er at jeg kan bruke både tale, sms og data uten ekstra kostnad i Sverige. Når man er så mye i Sverige som jeg er, utgjør dette en stor prisforskjell kontra Telenor. Så selv om Telenor har en prosent eller to bedre dekning enn Tele2 på landsbasis, gjør ikke det Telenor til et klart bedre valg i ethvert tilfelle.

Lenke til kommentar

Så enig så enig.

Glemte å nevne i forrige post at OneCall Like Bra bare billig rett og slett ikke stemmer. En kamerat brukte OneCall og fikk store vanskligheter å høre han etter han gikk over til OneCall. Så OneCall og Tele2 deler sitt elendige nett Mobile Norway som jeg kun fikk 5/5 streker om jeg befant meg midt i Oslo.

Tok med telefonen med Tele2 da jeg var på ferie i julen på Gran Canaria men da har det med roamingen den sliter med ?

Da jeg nesten ikke i det hele tatt fikk inn noe signaler kun om jeg stod utendørs og har feriert der 5 siste årene og 4 siste årene med Chess og den siste gangen med Tele2 så jeg kjøpte meg et spansk operatør Masmovil så jeg hadde signal til å ringe med mens jeg var på ferie.

Nei boikott Tele2 og OneCall til de enten får etablert seg et ordentlig nett eller at de må leie nett fra sine konkurenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når de prøver seg på winback er det dere kunder som sitter på de beste kortene!!! Krev MER. Hadde jeg hatt telenor å de hadde ringt op for å gitt meg samme tilbud, hadde jeg krevd 8GB til samme pris som Tele2 har. Vis ikke har jo toget gått for Telenors del. Det hjelper ikke å komme med et identisk tilbud for å beholde kundene de holder på å miste. De må tilby MER :)

 

De tilbyr mer i form av bedre dekning og flere tjenester støttet. Så til lik pris er Telenor et klart bedre valg enn Tele2.

 

Hva som er best valg, blir jo veldig individuelt da. Akkurat her jeg bor, har både Telenor og Tele2 bra nett. Men andre steder i kommunen har Telenor overhodet ingen dekning i det hele tatt, men det har Tele2 og NetCom. Atter andre steder, kan det være motsatt. Så det spørs jo hvor du oppholder deg mest.

 

En annen ting som er viktig for meg med Tele2, er at jeg kan bruke både tale, sms og data uten ekstra kostnad i Sverige. Når man er så mye i Sverige som jeg er, utgjør dette en stor prisforskjell kontra Telenor. Så selv om Telenor har en prosent eller to bedre dekning enn Tele2 på landsbasis, gjør ikke det Telenor til et klart bedre valg i ethvert tilfelle.

 

Telenor:

 

For bare 9,- i måneden kan du bruke alle dine inkluderte minutter både når du ringer fra Norge til Norden, fra Norden til Norge eller innen Norden. Når inkluderte minutter er brukt opp, betaler du minuttprisen som gjelder for ditt abonnement i Norge. Det koster ingenting å motta samtaler. Gjelder alle våre mobilkunder som har Komplett M, Komplett M+, Komplett L, Komplett XL, Komplett Musikk og Prat 400.

 

Telenor har også langt større dekningsmargin enn 1 til 2 prosent over Network Norway. Og for å ikke snakke om 4G dekning. Network Norway er så elendig på dekning at de har gjort en avtale med Telenor om å låne dekning der de ikke selv har det. I tillegg får Network Norways kunder strupet sin hastighet når de bruker nettet til Telenor. Det er Netcom de har en avtale med nå.

 

– Tele2 sitt nett har store svakheter, spesielt med innendørsdekning og 3G. Grunnet manglende/dårlig innendørsdekning fra Tele2 blir telefonene overført til Telenors nett enten når samtalen settes opp eller underveis i samtalen. Dette gir mye større sjanse for at kunden opplever samtalebrudd, problemer med å sette opp samtaler, dårlig kvalitet og lignende, sier Harald Bøyum

– De samme problemene gjelder for datatrafikk. Grunnet dårlig Tele2-dekning vil dataforbindelsen kunden bruker overføres til Telenors nett og i noen tilfeller vil kundens dataforbindelse gå fram og tilbake mellom Telenor og Tele2 sine respektive nett. Kundens opplevelse av dette er problemer med surfing, samt opp og nedlasting av data, sier Bøyum.

http://www.mobilen.no/artikler/det-one-call-sier-stemmer-ikke/116719

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...