Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem etter oppdatering til siste firmware:

 

Jeg bruker Mi Band sammen med applikasjonen Mi Fit (moddet versjon), denne bruker notification access for å få tilgang til notifications på telefonen, og melde fra om dette til armbåndet. Dette har fungert meget tilfredstillende frem til nå.

 

Det som nå skjer er at jeg slutter å få notifications ut til armbåndet, og når jeg går inn i innstillingene i applikasjonen får jeg beskjed om at "Notification access is not activated". Går jeg til settings på telefonen og ser under "Notification access" så står applikasjonen som aktiv, fjerne jeg haken og legger den til på nytt fungerer applikasjonen noen minutter før jeg har samme problemet igjen.

 

Så mitt spørsmål: er det noen andre som bruker tjenester som avhenger av "notification access" og har samme problemer?

 

/Espen

Lenke til kommentar

Tidligere har jeg kunnet klikke på ikonet til venstre for "del i melding" (vet ikke hva det heter) inne i galleri for å vise bildene på min SmartTV. Men nå får jeg ikke opp TVen som enhet så jeg kan ikke velge den. TVen er på nett, for Philips appen finner den. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Er det noen app eller tjeneste som mangler eller kan være deaktivert?

 

Det rare er at før har jeg også kunnet dele bilder fra Philips appen (gjøres på en litt annen måte da).

Der får jeg fremdeles opp TVen, men når jeg prøver å dele et bilde fra galleriet får jeg bare "formatet støttes ikke" :-(

 

Småirriterende. Måtte dyre opp Chromcast og speile telefonskjermen for å få sett bildene på TVen. Litt tungvindt.

Lenke til kommentar

Etter den seneste oppdateringen så får jeg ikke lenger push notifikasjoner på telefonen fra diverse apper. Disse kommer først når jeg åpner opp appen (mail,viber,messenger o.l) Er det flere som opplever dette? Meget irriterende og ikke få med seg når man får meldinger og epost gjennom jobb noen ganger.

Lenke til kommentar

Etter den seneste oppdateringen så får jeg ikke lenger push notifikasjoner på telefonen fra diverse apper. Disse kommer først når jeg åpner opp appen (mail,viber,messenger o.l) Er det flere som opplever dette? Meget irriterende og ikke få med seg når man får meldinger og epost gjennom jobb noen ganger.

 

Smart Manager har en funksjon for å hindre apper å kjøre i bakgrunnen (vet ikke hvordan dette skiller seg fra å sperre bakgrunnsdata). Dette vil gjøre at de ikke vil kjøre, og da vil du jo ikke kunne motta e-post eller andre ting i bakgrunnen. Gå inn i smart manager og sjekk at det ikke er satt på "Autostopp" på noen apper du trenger push fra (under RAM -> Admistrer apper).

Lenke til kommentar

Var ingen det sto autostop på der nei. Men det er smartmanager jeg lurer på om kan ha noe med det og gjøre. Skulle ønske den gikk og fjerne/disable på noe vis. I allefall for og se om det løser problemet

 

Gå inn på "Databruk" og sjekk at ikke "bakgrunnsdata" er slått av (generellt for alle apper). Deretter sjekk listen over apper og se om "Bakgrunnsdata" er slått av for enkeltapper (jeg har f.eks. slått av for ALT untatt e-post - det sparer vanvittig med strøm :-)

Lenke til kommentar

Etter den seneste oppdateringen så får jeg ikke lenger push notifikasjoner på telefonen fra diverse apper. Disse kommer først når jeg åpner opp appen (mail,viber,messenger o.l) Er det flere som opplever dette? Meget irriterende og ikke få med seg når man får meldinger og epost gjennom jobb noen ganger.

 

Har akkurat samme problem (som jeg beskrev på forrige side). Samme problem også etter factory reset, så grunnen til dette er definitivt Smart Manager. Det gjelder ikke alle app'er, men noen utvalgte. De lukkes etter et par timer i stand by, og deretter får jeg ikke notifications før jeg åpner appen igjen. Utrolig irriterende. Har vurdert å downgrade, men avventer en løsning. Idiotisk oppdatering.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg tok en "hard reset" på min S5 i dag siden den har blitt veldig treg og ustabil og ble som en ny mobil..

MEN..... Jeg kjøpte mobilen hos Elkjøp med Tele2 binding som nå har blitt Netcom, men uansett har den Telenor apper innstalert som standard pluss en haug andre apper og dritt som jeg har lyst å fjerne/deaktivere.. :hmm:

 

Lar det seg gjøre uten og gå for drastisk til verks??  :dremel:

Lenke til kommentar
Lar det seg gjøre uten og gå for drastisk til verks??  :dremel:

Alle Telenor-apper kan avinstalleres, en del andre ting kan deaktiveres. Bare gå til Apper fra Hjem-skjermen > trykk på menyen øverst til høyre og velg Deaktiver / avinstaller apper (hvis du bruker standard startskjerm)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Lar det seg gjøre uten og gå for drastisk til verks??  :dremel:

Alle Telenor-apper kan avinstalleres, en del andre ting kan deaktiveres. Bare gå til Apper fra Hjem-skjermen > trykk på menyen øverst til høyre og velg Deaktiver / avinstaller apper (hvis du bruker standard startskjerm)

 

Takk ! :) Men det funker bare sånn delvis, noen telenor apper blir bare deaktivert. Er det ikke mulig og  få innstalert en "clean" samsung-android eller slik som det er på nexus mobilene? Ingen bloatware...

Endret av MajoNess
Lenke til kommentar

 

 

 

Lar det seg gjøre uten og gå for drastisk til verks?? :dremel:

Alle Telenor-apper kan avinstalleres, en del andre ting kan deaktiveres. Bare gå til Apper fra Hjem-skjermen > trykk på menyen øverst til høyre og velg Deaktiver / avinstaller apper (hvis du bruker standard startskjerm)

Takk ! :) Men det funker bare sånn delvis, noen telenor apper blir bare deaktivert. Er det ikke mulig og få innstalert en "clean" samsung-android eller slik som det er på nexus mobilene? Ingen bloatware...
Ikke uten å flashe til egne rom.
Lenke til kommentar

Er det helt umulig å få tak i Samsung S5 Active, utenom å kjøpe den til 5500kr på Expert? Høres jo ut som en helt horribel pris for en telefon som er så "gammel".

Min S4 Active begynner å bli sliten, så det begynner å bli på tide å bytte til en annen vanntett telefon.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...