Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Er det helt umulig å få tak i Samsung S5 Active, utenom å kjøpe den til 5500kr på Expert? Høres jo ut som en helt horribel pris for en telefon som er så "gammel".

Min S4 Active begynner å bli sliten, så det begynner å bli på tide å bytte til en annen vanntett telefon.

 

Det er mye rare priser på mobiler for tiden, det er vel dollarkursen og svak krone som gjør at mobiler holder seg usedvanlig bra i pris.  Sjekk f.eks prishistorikk på Xperia Z1, virker litt drøyt..

 

Forøvrig, angående eldre flaggskip fra samsung.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om det er jeg som har misforstått noe her. Er både vanlig S5 og S5 Active vanntett? Trodde det bare gjaldt Active-utgaven, men ser jo at NetonNet sier at telefonen er

 

Vannbestandig og støvtett (IP67)

.

 

Da er det vel like greit å bare gå for en vanlig S5, siden den også er vanntett og mye billigere?

 

Edit: Nei, det var visst ikke en vanlig S5 likevel, men tydeligvis en litt nedgradert versjon. *Sukk*

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Lurer på om det er jeg som har misforstått noe her. Er både vanlig S5 og S5 Active vanntett? Trodde det bare gjaldt Active-utgaven, men ser jo at NetonNet sier at telefonen er

 

Vannbestandig og støvtett (IP67)

.

 

Da er det vel like greit å bare gå for en vanlig S5, siden den også er vanntett og mye billigere?

 

Edit: Nei, det var visst ikke en vanlig S5 likevel, men tydeligvis en litt nedgradert versjon. *Sukk*

 

Neo er vel egentlig ikke en nedgradert utgave av S5.. den er mer annerledes. Den mangler fingerprintsensoren og har en egenprodusert Samsung-prosessor, men har bedre frontkamera og mangler ladeluke (som er en stor svakhet på "vanlig" S5 - ladeluken blir fort slitt og du mister garantien for vanntetthet. Åpen men vanntett ladekontakt er et STORT pluss). Alle utgavene av S5 er vanntette (IP67), men Active har en tilleggsertifisering (MIL-STD-810G) som tilsier at den er ekstra beskyttet mot salt, støv, fuktighet, regn, vibrasjoner, stråling, transport og sjokk/fallskader. Sistnevnte mangler ordinære utgaver av S5. S5 Active har også fysiske knapper for navigasjon og en "actionknapp" som kan kobles opp mot spesifikke apps. 

Endret av Klatt3n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så en video på Youtube angående S5 vs S5 Neo, og jeg tror du har rett. Virker som at eneste forskjellen er mangel på fingerprintsensor, infrarød og at S5 har litt bedre ytelse. Siden jeg ikke har noen planer om å spille noe særlig på telefonen, så må vel en S5 Neo duge i massevis til mitt bruk.

At Neo mangler ladeluke er jo bare helt fenomenalt, for det har jeg irritert meg over veldig på min S4 Active. Kan nesten se ut som at Neo blir min neste telefon, må gruble litt på det i noen dager :wee:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Noen som har erfaringer med batteritiden på S5 når det gjelder Android 5 vs Android 4.4? Synes batteritiden på min S5 med Android 5 er ganske dårlig. Så jeg undrer om det blir bedre av å flashe den til Android 4.4?

Lenke til kommentar

Så en video på Youtube angående S5 vs S5 Neo, og jeg tror du har rett. Virker som at eneste forskjellen er mangel på fingerprintsensor, infrarød og at S5 har litt bedre ytelse. Siden jeg ikke har noen planer om å spille noe særlig på telefonen, så må vel en S5 Neo duge i massevis til mitt bruk.

At Neo mangler ladeluke er jo bare helt fenomenalt, for det har jeg irritert meg over veldig på min S4 Active. Kan nesten se ut som at Neo blir min neste telefon, må gruble litt på det i noen dager :wee:

En annen ting som folk overser (de som titter kun på hw sepc) er at Neo kommer med Android 5.1.1 ut av boksen, noe som betyr at den har den beste Touchwiz versjonen hittil i tillegg til å være ganske så fri for bloatware i forhold til en vanlig S5. 5.1.1 fra fabrikken betyr dessuten at du får Google sin tyverilås, slik at du ikke er avhengig av en Samsung-konto for å aktivere noe liknende.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet hvordan jeg får VLC til å bli default/standard? Hvis jeg velger en video i galleri, får jeg opp valget om jeg vil ha den som standard, det samme får jeg når jeg åpner en video via mine filer. Hvis jeg kun bruker den ene eller den andre, så forblir den standard helt til jeg igjen velger motsatte. Virker som om de kansellerer hverandre ut. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar

Ei venninne opplevde nettopp et lite problem med sin S5. Hu skulle overføre bildene sine fra mobilen til PC-en, men noe gikk galt underveis (hun har ikke spesifisert hva), og nå er bildene borte fra telefonen, og maskinen hennes vil ikke vise dem ordentlig.

 

Hun får opp noen ikoner der bildene skulle ha vært, men får bare opp at bildet ikke er gyldig. Hun har 451 slike ikoner, og hvert ikon er på 3,86 GB, så noe er åpenlagt fishy her.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Oppdaterte nettop s5en for første gang siden jeg kjøpte den tilbake våren 2014, rett og slett fordi jeg har vært lat.  :wee:  Men ja, den har lastet ned oppdatering og begynt å innstalere for 5. gang nå, så jeg skjønner ikke helt hva den driver med, i tillegg til at den har blitt helt ubrukelig nå. Den kræsjer nesten uansett hva jeg prøver å åpne. Har noen erfaring??

Lenke til kommentar

Du skriver at du har oppdatert telefonen, mens du samtidig sier at den prøver å installere oppdateringen og feiler. Har du foretatt en vellykket oppdatering for så å få en ny oppdatering som feiler?

 

Du kan prøve å oppgradere ved å bruke Kies / Smart Switch for PC (http://www.samsung.com/global/download/smartswitchwin/ ) eller via Odin (nedlastingen merket med Kies ikon indikerer at programvareoppdateringen ikke vil røre brukerdata): http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G900F/NEE/

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hei. Håper noen kan hjelpe meg her inne :) Jeg har sett litt på Samsung s5 neo til min kjære, han ønsker en litt robust telefon. Han liker godt samsung og er ikke noe mobil freak så har lurt på om jeg bare skal holde meg til samsung. Men syns det er noe vanskelig for jeg finner ingen tester på denne? Noen som har noen erfaringer å komme med? 

Lenke til kommentar

Hei. Håper noen kan hjelpe meg her inne :) Jeg har sett litt på Samsung s5 neo til min kjære, han ønsker en litt robust telefon. Han liker godt samsung og er ikke noe mobil freak så har lurt på om jeg bare skal holde meg til samsung. Men syns det er noe vanskelig for jeg finner ingen tester på denne? Noen som har noen erfaringer å komme med? 

 

Hei! Her er noe jeg skrev om S5 Neo rett over her, samt S5 Active. S5 Neo er kort fortalt en nyutgitt utgave av S5, lansert nå i høst her i Norge. Tester for S5 representerer Neo ganske nøyaktig, med få unntak:

 

Neo er vel egentlig ikke en nedgradert utgave av S5.. den er mer annerledes. Den mangler fingerprintsensoren og har en egenprodusert Samsung-prosessor, men har bedre frontkamera og mangler ladeluke (som er en stor svakhet på "vanlig" S5 - ladeluken blir fort slitt og du mister garantien for vanntetthet. Åpen men vanntett ladekontakt er et STORT pluss). Alle utgavene av S5 (vanlig, S5 4G+, Neo) er vanntette (IP67), men Active har en tilleggsertifisering (MIL-STD-810G) som tilsier at den er ekstra beskyttet mot salt, støv, fuktighet, regn, vibrasjoner, stråling, transport og sjokk/fallskader. Sistnevnte mangler ordinære utgaver av S5. S5 Active har også fysiske knapper for navigasjon og en "actionknapp" som kan kobles opp mot spesifikke apps. 

 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

Hei. Håper noen kan hjelpe meg her inne :) Jeg har sett litt på Samsung s5 neo til min kjære, han ønsker en litt robust telefon. Han liker godt samsung og er ikke noe mobil freak så har lurt på om jeg bare skal holde meg til samsung. Men syns det er noe vanskelig for jeg finner ingen tester på denne? Noen som har noen erfaringer å komme med?

 

 

Hei! Her er noe jeg skrev om S5 Neo rett over her, samt S5 Active. S5 Neo er kort fortalt en nyutgitt utgave av S5, lansert nå i høst her i Norge. Tester for S5 representerer Neo ganske nøyaktig, med få unntak:

 

Neo er vel egentlig ikke en nedgradert utgave av S5.. den er mer annerledes. Den mangler fingerprintsensoren og har en egenprodusert Samsung-prosessor, men har bedre frontkamera og mangler ladeluke (som er en stor svakhet på "vanlig" S5 - ladeluken blir fort slitt og du mister garantien for vanntetthet. Åpen men vanntett ladekontakt er et STORT pluss). Alle utgavene av S5 (vanlig, S5 4G+, Neo) er vanntette (IP67), men Active har en tilleggsertifisering (MIL-STD-810G) som tilsier at den er ekstra beskyttet mot salt, støv, fuktighet, regn, vibrasjoner, stråling, transport og sjokk/fallskader. Sistnevnte mangler ordinære utgaver av S5. S5 Active har også fysiske knapper for navigasjon og en "actionknapp" som kan kobles opp mot spesifikke apps. 

 

I Neo er USB3 erstattet med USB2..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...